هشت تکنیک قدیمی و منسوخ شده سئو

در این مطلب به معرفی هشت تکنیک منسوخ شده سئو که سابقا از آن ها استفاده می شد می پردازیم.

اگر وبسایت شما مثل سابق ترافیکی جذب نمی کند، وقت آن رسیده است که در مورد استراتژی سئو سایت تجدید نظر کنید. الگوریتم های سئو ثابت نیستند و همواره در حال تغییرند. به روز کردن تاکتیک های سئو سایت از عوامل حفظ رتبه و یا بهبود آن در صفحه نتایج جستجو می باشد.

الگوریتم های موتور های جستجو همواره در حال تغییرند و در صورتی که نتوانید با آنها همگام شوید، رتبه و جایگاه خود را از دست خواهید داد. چه یک سئوکار حرفه ای باشید، چه یک تازه کار، همواره بایست خود را نسبت به روش های سئو به روز نگه دارید تا جایگاه سایت خود را از دست ندهید.

در ادامه این مطلب به معرف روش هایی می پردازیم که سابقا در سئو تاثیر مثبت داشتند اما در حال حاضر جز روش های سئو محسوب نمی شوند و دیگر تاثیری بر روی آن ندارند.

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی

استفاده نادرست و بسیار زیاد از کلمات و عبارات کلیدی در محتوا به هیچ وجه ایده خوبی نمی باشد و این کار موجب می شود که محتوای سایت غیر اصولی به نظر برسد و موجب کاهش ترافیک سایت می گردد.

شما می بایست به صورت همزمان از کلمات کلیدی متنوعی برای جذب کاربران به سمت سایت استفاده کنید. درست نیست که برای بالابردن وزن یک کلمه کلیدی در صفحه، از استفاده از دیگر کلمات اجتناب کنید. بلکه می بایست همزمان همه آنها را به شکل صحیح و طبیعی در صفحه به کار ببرید.

همانطور که مطلب کلمات کلیدی LSI نیز بیان شد، سعی کنید از کلمات کلیدی به شکل متعادل استفاده کنید و مترادفات و متشابهات آنها را نیز برای جذب هرچه بیشتر کاربران به کار ببرید. به موقعیتی که از کلمه کلیدی استفاده کنید توجه کنید و سعی کنید که حالت مصنوعی نداشته باشد. استفاده نا به جا و کودکانه از کلمات کلیدی در محتوا موجب فرار کاربران از سایت می گردد.

اجبار به استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در صفحه بر خلاف راهنمای وبمستر گوگل می باشد. و انجام این کار برای کسب رتبه بالاتر، می تواند موقعیت خطرناکی را برای سایت به وجود بیاورد.

عنوان صفحه را به گونه ای انتخاب کنید که حاوی چکیده ای از مطالب صفحه باشد و از کلمات تاثیر گذار برای ترغیب کاربران به کلیک بر روی عنوان صفحه و در نتیجه افزایش ترافیک سایت، استفاده کنید. به خاطر داشته باشتید که کاربران متوجه این مسئله میشوند و در صورت استفاده نادرست از کلمات کلیدی، سایت را ترک میکنند. در نتیجه با رعایت این نکات اصولی، از کاهش رتبه سایت جلوگیری کنید.

استفاده نادرست از انکر تکست در لینک های داخلی

انکر تکست به متنی گفته می شود که به یک صفحه دیگر لینک شده است. استفاده از انکر تکست برای افزایش رنک گوگل، کاملا منسوخ شده است چرا که به صورت ناصیحی توسط بسیاری از صاحبین وبسایت ها، مورد استفاده قرار گرفته است.

کاربران شما نادان نیستند و متجه می شوند که از انکر تکست به صورت غیر اصولی استفاده کرده اید. استفاده از انکر تکست برخلاف تصور عمومی موجب افزایش نرخ کلیک نمی گردد و اکثریت کاربران پس از دیدن صفحاتی که دارای انکر تکست های فریبنده هستند، آن را ترک می کنند و چه بسا که در آینده نیز از ورود به این گونه سایت ها خودداری کنند. بنابراین در صورت استفاده از انکر تکست به شکل کاملا منطقی از آن استفاده کنید تا تمامیت سایت را دچار خدشه نکنید. کاربران همواره علاقه مند به ورود به سایت هایی هستند که شخصیت خود را حفظ کرده و قصد فریب آن ها را ندارند.

نادیده گرفتن تجربه کاربری

تجربه کاربری در حال حاضر یکی از قوانین اصلی سئو می باشد. محتوای وبسیات بایست به گونه ای ایجاد شود که قشر بیشتری از کاربران را به خود اختصاص دهد. ازین رو می بایست کاربرپسند بوده و طراحی سایت نیز از زیبایی و سادگی کافی برخوردار باشد.

به طور متوسط 60% جستجوی گوگل از طریق دستگاه های موبایل صورت می گیرد، از این رو می بایست سایت را برای کاربران موبایلی نیز بهینه کرده تا آنها نیز مشکلی در کار با سایت نداشته باشند. الگوریتم های جدید گوگل از پارامتر تجربه کاربری نیز در رتبه دهی به سایت ها استفاده می کنند. از جمله این پارامترها می توان به زمانی که کاربران در سایت سپری می کنند و نمایش پاپ های تبلیغاتی را نام برد. اگر به رفتار کاربران در سایت دقت نکنید و تجربه کاربری آنها برای شما مهم نباشد، در آینده از صفحه اول گوگل بایست خداحافظی کنید.

نوشتن مطالب کوتاه

نوشتن مطالبی که کمتر از 300 کاراکتر هستند، جز تلف کردن وقت عاید دیگری برای شما ندارد. زمانی تصور می شد که این گونه مطالب کوتاه در رنکینگ تاثیر مثبتی دارند، اما در حال حاضر این تصور حقیقت ندارد.

مطالب بلندتر از شانس بیشتری برای رنکینگ بالاتر برخوردارند و مطالعات نیز نشان می دهد که اکثر صفحاتی که در صفحه اول گوگل قرار می گیرند بیش از 2000 کلمه دارند. البته مقالات اخیر سئو نشان می دهد علیرغم اینکه اکثر وبلاگ نویسان و بازاریابان علاقه به نوشتن مطالب 2000 کلمه ای دارند، اما این پارامتر کمی در حال تغییر می باشد و به سمت مطلب مفید تر گرایش پیدا کرده است و صرفا به بلند بودن مطلب تکیه ندارد.

تولید محتوای اتوماتیک

همانطور که در پاراگراف قبل نیز مطرح شد، استفاده از مطالب کوتاه منسوخ شده است. از طرف دیگ این مسئله نبایست بهانه ای برای تولید محتوای بلند اما بدون معنی باشد. اگر شما از جمله کسانی هستید که در وبسیات خود از سرویس های تولید محتوای اتوماتیک و بی معنی استفاده میکنید، بعید نیست که به زودی از طرف موتورهای جستجوی گوگل و بینگ با جریمه مواجه شوید.

تولید اتوماتیک محتوا، خلاف اصول سئو می باشد و باعث افت رتبه سایت می گردد. با جمع کردن مطالب کوتاه اما مرتبط خود و انتشار آنها در یک مطلب بلند به سئوی سایت کمک زیادی می کنید. در نوشتن مطالب دقت بیشتری بکنید و محتوایی را در اختیار کاربر قرار دهید که مناسب با خواسته های آنها می باشد.

لینک سازی نا مناسب

لینک های ورودی به سایت از سایت های نا معتبر بر روی سایت تاثیر مثبتی ندارد. سئو لینک در واقع عمل لینک گذاری در سایت های مرتبط به سایت ما و صفحه مرتبط با انکر تکست می باشد. ایجاد بک لینک های بسیار فراوان در سایت های بسیار ضعیف و نا معتبر جز کاهش رتبه عاید دیگری ندارد. بعد از معرفی الگوریتم پنگوئن دو توسط گوگل، بسیاری از این لینک ها، نا معتبر گشته اند و تاثیری در افزایش رتبه سایت نخواهند گذاشت.

در عوض تلاش خود را بر روی شبکه های اجتماعی بگذارید و از قدرت اشتراک گذاری مطالب در این شبکه ها استفاده کنید. با ارائه پست های با کیفیت، کاربران و دنبال کنندگان خود را ترغیب به اشتراک گذاری مطالب خود کنید. این کار موجب افزایش ترافیک و شهرت سایت در بین کاربران می گردد. مادامی که مطالب شما بیشتر به اشتراک گذاشته می شود، کاربران بیشتری به سمت شما گرایش پیدا می کنند و محتوا و سایت شما را بیشتر به اشتراک می گذارند.

فراموش کردن مدیریت تصاویر

روزهایی که تصاویر از اهمیتی در سئو قائل نبوده اند گذشته است. در صورتی که سئو تصاویر سایت را رها کنید، بخش بزرگی از محتوای قابل ایندکس شدن را از دست داده اید. موتورهای جستجو در حال حاضر قادر به تفسیر تصاویر سایت ها نیستند اما شما می توانید با قرار دادن متا تگ های مناسب برای تصاویر، آنها را برای موتورهای جستجو دارای معنی و مفهوم کنید.

چکیده مطلب

در صورتی که از این توصیه ها سرپیچی کنید، جایگاه خود را در موتورهای جستجو از دست خواهید داد. همانطور که مطالعه کردید، الگوریتم های سئو مدام در حال تغییرند و پارامترهایی که زمانی تاثیر زیادی بر روی سئو داشتند، امروزه از هیچ ارزشی برخوردار نیستند و دلیل آن تغییر پارامترهای گوگل در رتبه بندی سایت می باشد.

موتورهای جستجو مانند گوگل امروزه به تجربه کاربری اهمیت زیادی می دهند و صاحبین سایت ها نیز می بایست خود را با این مسئله وفق دهند. تولید محتوای با معنی و قابل استفاده برای کاربران به شکل بهینه شده هم برای کاربران موبایلی و هم برای کاربران دسکتاپی، از جمله این راه ها می باشد.

از استفاده بی رویه از کلمات کلیدی بپرهیزید. استفاده نادرست و فریب دهنده از انکر تکسته ها موجب افزایش ترافیک نمی گردد. در نوشتن مطالب سایت نیز از حداقل 300 کاراکتر و بیشتر استفاده کنید. توجه داشته باشید که مطالب به درد نخور ننویسید و سایت را با این گونه مطالب پر نکنید. حواستان باشد که این پارامتر ها همواره در حال تغییر هستند و برای این مسئله همیشه آماده باشید.

حالا که با تاکتیک های منسوخ شده سئو آشنا شده اید، وقت آن است که با استفاده از یادگیری سئو و تاکتیک های موثر بر روی آن، رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *