محتوا چیست؟

محتوا لغت پرکاربردی است اما در بسیاری از مواقع در دنیای کسب‌وکار با مفهوم لغوی خود کمی فاصله می‌گیرد. با توجه به اهمیت محتوا و ارتباط آن با جذب مشتری، این موضوع نبایستی نادیده گرفته شود.

در این مطلب جامع به بررسی تعریف محتوا، اهمیت آن و شکل‌های مختلف آن می‌پردازیم.

محتوا چیست؟

تعریف لغت عام محتوا فراتر از چیزی که تصور می‌کنید دشوار است. محتوا از نظر مبتدیان دارای معانی متفاوتی می‌تواند باشد. محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ به معنای اطلاعات حقیقی و خلاقانه است. به عبارتی اطلاعات و تجاربی که در یک شکل و کانالی به‌خصوص و با هدفی مشخص، مستقیماً به مخاطب ارائه می‌شود. اما شاید ساده‌ترین و کوتاه‌ترین تعریف برای محتوا این گونه باشد: محتوا = اطلاعات.

این تعریف دارای پنج بخش است:

  • اطلاعات
  • هدف
  • مخاطب
  • شکل
  • کانال

کلید برقراری ارتباط با مخاطب، شناسایی و بهینه‌سازی هر یک از این بخش‌ها است.

اطلاعات: اطلاعات ترکیبی از مهم‌ترین چیزهایی است که مخاطبین نیاز به دانستن آن دارند و شامل مدارک، توضیحات یا مثال‌ها می‌شود.

هدف: هدف ما از ارائه محتوا چیست؟ چه حسی را در کاربر می‌خواهیم ایجاد کنیم؟ چه چیزی را می‌خواهیم در ذهن مخاطبین شرح دهیم؟ محتوا زمانی موفق است که برای رسیدن به هدفی ایجاد شود.

مخاطب: مصرف‌کننده محتوای ما کیست؟ در بسیاری از مواقع محتوا بدون در نظر گرفتن مخاطب ایجاد می‌شود. برای به موفقیت رسیدن یک محتوا نیاز مخاطبین و سؤالاتشان از قبل بایستی شناسایی شود. اینجاست که علت و معلول به هم می‌رسند.

حال به شرح بیشتر جزئیات در مورد محتوا می‌پردازیم.

انواع محتوا کدام‌اند؟

اصطلاح کلی محتوا می‌تواند در اشکال مختلفی بروز پیدا کند. محتوا ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید به مقصد خود در کسب‌وکار آنلاین خود دست یابید. بسته به نوع کسب کارتان، برخی از انواع محتوا موجب می‌شوند که سریع‌تر به نتیجه موردنظر خود دست یابید. همچنین برخی دیگر نیز هزینه تولید بیشتری برایتان در بردارند.

در ادامه انواع فرمت‌های محتوا را برایتان گرد هم آورده‌ایم.

1. گزارش‌ها و مقالات

ایجاد کتابخانه جامعی از گزارش‌ها و مقالات خوب در وب‌سایتتان یکی از روش‌های نمایش مهارت و دانش شما به گوگل و کاربران است. این محتواها بایست شامل اطلاعات فنی دقیقی بوده و بهتر است بر روی موضوعاتی متمرکز باشند که تا سال‌های سال دستخوش تغییر نمی‌شوند.

مقالات دارای جزئیات بیشتری نسبت به یک بلاگ ساده هستند و اغلب به شکل‌های زیر می‌باشند:

  • راهنماهای آموزشی: اطلاعاتی که مرحله‌به‌مرحله به کاربران آموزش می‌دهد تا کاری را چگونه یا حتی به شکل بهتری انجام دهند.
  • لیست‌ها: مقالاتی که شامل لیست‌های گلوله‌ای بوده و یکی از مؤثرترین و قابل‌درک‌ترین انواع محتوا محسوب می‌شوند.
  • پژوهش (Case Study): مقاله‌ای که شامل توضیحاتی درباره یک محصول (یا سرویس) و چگونگی کارایی آن برای مشتریان است. همچنین می‌تواند شامل مطلبی از طرح مشکل تا راهکار آن باشد.

2. بلاگ

یک بلاگ متعلق به کسب‌وکار، بخشی است که صاحبان کمپانی می‌توانند به شکل دوستانه‌تری با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. یک پست بلاگ شامل محتواهایی از جنس بیان چگونگی‌ها، لیست‌ها، پاسخ به سؤالات، اخبار و دیگر انواع محتواست. محتوای بلاگ عموماً شکل محاوره‌ای‌تری داشته و کوتاه‌تر از مقالات و گزارش‌ها است. با این حال طول بلاگ می‌توانند (مانند همین مطلب) بلندتر هم باشد. این‌گونه بلاگ‌ها با هدف کسب رتبه بهتر در گوگل و افزایش شانس اشتراک‌گذاری، بلندتر ساخته می‌شوند.

کسب‌وکارهایی که بلاگ‌های بیشتری منتشر می‌کنند، معمولاً ترافیک بیشتری نیز کسب خواهند کرد. نتایج یک مطالعه از وب‌سایت HubSpot این موضوع را به شکل زیر نمایش می‌دهد:

نتایج یک مطالعه از وب‌سایت HubSpot

با ساختاربندی بهتر محتوا در بلاگ و رعایت اصول سئو در آنها می‌توانید یک گام به جلو برداشته و ترافیک بیشتری برای سایت خود ایجاد نمایید.

3. رپرتاژ آگهی

بسیاری از کاربران هدف شما برای کسب اطلاعات از وب‌سایت‌های خبری و محلی استفاده می‌کنند. انتشار رپرتاژ آگهی در وب‌سایت‌های خبری می‌تواند در بیشتر دیده‌شدن برند شما تأثیر گذاشته و از طرفی لینک خوبی نیز برای سایتتان ایجاد کند.

وب‌سایت‌ها می‌توانند از این کانال برای انتشار محتوا استفاده کنند تا در ابعاد بزرگ‌تری دیده شوند. این‌گونه محتواها در اشکال زیر می‌توانند نشر یابند:

  • نقاط عطف و رشد کسب‌وکار: مطالبی در مورد ایجاد وب‌سایت جدید، تغییر در نام کمپانی، تغییر در ساختار کمپانی، افتتاح دفتر جدید، شرکای جدید و تغییرات مدیریتی.
  • محصولات و قیمتشان: مطالبی در مورد امکان ارسال رایگان محصولات، محصولات و خدمات جدید، مسابقات و تغییر نام محصولات.
  • رهبری پیشرو: مطالب در مورد مطالعات جدید و تأثیر آن بر ری کسب‌وکارها، جوایز دریافت شده، منابع آموزش رایگان، حضور در رسانه‌های مختلف.
  • تأییدیه‌های از طرف مشتری: مطالبی در مورد پژوهش‌ها، تأییدیه‌ها از طرف کاربران و اشخاص مهم.
  • برندینگ: مطالبی در مورد تغییر نام تجاری، به‌روزرسانی وب‌سایت و تغییر نام محصولات.
  • مشارکت در جامعه: مطالبی در مورد مشارکت در خیریه‌ها یا سازمان‌ها، کمک‌های مالی و فعالیت‌های داوطلبانه.
  • مناسبت‌ها: مطالبی در مورد سمینارهای در پیش‌رو، اسپانسر شدن رویدادها.

4. اینفوگرافیک‌ها

محتوا الزاماً نیاز به نوشته شدن ندارد. محتواهای بصری امروزه ارزش زیادی در بازاریابی محتوا دارند.

اینفوگرافیک اطلاعات ارزشمندی را در شکلی خاص به افرادی نمایش می‌دهد که این افراد عموماً ارتباط بهتری با محتواهای بصری برقرار می‌کنند. نتایج حاصل از مطالعات نشان می‌دهد که اینفوگرافیک‌ها پتانسیل بالایی برای اشتراک‌گذاری و دیده‌شدن دارند و در شبکه‌های اجتماعی با محبوبیت بیشتری مورد استقبال قرار می‌گیرند. یک اینفوگرافیک خوش‌ساخت تمام عنصر لازم برای وایرال شدن را دارد.

اینفوگرافیک‌ها در صورت خوب طراحی شدن می‌توانند ابزار قدرتمندی برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبین باشند. در صورت داشتن یک ایده خوب، طراح متبحری را برای ساخت اینفوگرافیک استخدام نمایید. همچنین می‌توانید از وب‌سایت Visual.ly استفاده نمایید. نکته بسیار مهم در ساخت اینفوگرافیک ساده بودن آن است.

5. عکس‌نوشته‌ها

شاید این تصاویر در گوشی‌های موبایل کارمندان خود دیده باشید که برای گذر زمان و اتلاف وقت آنها را مشاهده می‌کنند و می‌خندند. اما همین عکس‌نوشته‌ها می‌توانند ارزش کسب‌وکاری نیز داشته باشند. سرگرم‌کردن کاربران با کمی شوخی می‌تواند استراتژی قوی برای ارتقا جایگاه شما در شبکه‌های اجتماعی باشد.

6. تصاویر

استفاده از تصاویر استوک و عکس‌ها در کنار متن‌های بلاگ می‌تواند ارزش و اعتبار آن نوشته را بیشتر کند. طبق تحقیقات انجام شده توسط Jeff Bullas مقالات دارای تصاویر 94% بیشتر از مقالات بدون تصویر مشاهده می‌شوند.

عکس‌های اختصاصی می‌توانند جلوه بهتری برای کسب‌وکار شما داشته باشند، اما عکس‌های استوک هم در کل خوب عمل می‌کنند.

7. تصویرسازی داده‌ها

در حالی که ساخت نمودارهای هزینه‌هایی در پی دارد، اما استفاده از آنها می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. نمودارها جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد برای نوشته‌های شما به همراه می‌آورند.

8. ویدئوها

این‌طور تخمین زده می‌شود که 80% کاربران از نسل جدید قبل از انتخاب یک محصول جهت خرید، ویدئویی درباره آن مشاهده می‌کنند. با وجود چنین آماری چه کسی می‌تواند قدرت ویدئو در استراتژی بازاریابی محتوای امروزی را نادیده بگیرد؟ یوتیوب به همراه سایر پلتفرم‌های مشابه به ما امکان می‌دهند تا ویدئوهای خود را به راحتی در وب‌سایتمان آپلود کنیم.

در صورتی که تولید ویدئو به‌خوبی انجام شود، پیام آن بسیار متقاعدکننده خواهد بود. این شکل از محتوا برای نمایش یک تور مجازی از دفتر کسب‌وکارتان و آموزش‌ها بسیار ایده‌آل است.

9. تصدیق‌ها

همیشه نیازی نیست که در هنگام تولید محتوا نوشته‌ها را از خود بیافرینید. ارائه نظرات کاربران راضی از محصولات و خدمات شما ابزاری قوی در بازاریابی محسوب می‌شود.

10. پست مطالب در وب‌سایت‌های معتبر

پست محتوا در وبلاگ سایت موجب می‌شود که کتابخانه محتوایی قوی در سایت ایجاد نمایید و بدین واسطه دریچه جدیدی برای انتشار محتوایتان در سایت‌های محبوب ایجاد شود. بسیاری از سایت‌ها در صورتی که محتوای شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، از آن استقبال کرده و از مطالب شما در بلاگ خود استفاده می‌کنند. این مسئله موجب افزایش مخاطبین سایتتان خواهد شد. کافی است از ادمین وب‌سایت‌ها بخواهید رویه‌شان برای استفاده از محتوای سایتتان چیست.

دقت داشته باشید که درج محتوا و گرفتن لینک در سایت‌های کم اعتبار هدف ما نیست. کیفیت لینک در این قسمت بسیار مهم است، بنابراین وب‌سایت‌های مورد نظر را با احتیاط و آگاهانه انتخاب کنید.

11. پرسش و پاسخ (پرسش‌های پرتکرار)

در صورتی که کاربرانتان نتوانند پاسخ به پرسششان را در وب‌سایت شما پیدا کنند، رو به سایر سایت‌ها خواهند آورد. پیشنهاد می‌کنیم که صفحه‌ای برای پرسش به سؤالات کاربران ایجاد نمایید. جدا از آن، این صفحات دارای کلمات کلیدی زیادی برای نمایش در نتایج موتورهای جستجو می‌گردند.

12. توصیف محصول

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، حتماً توضیح محصولات سایت را در نظر داشته باشید. شاید کپی‌کردن توضیحات محصول از سایر سایت‌ها برای شما اغواکننده باشد، اما نوشتن توضیحات منحصر به فرد توسط شما در صفحه محصول می‌تواند نتایج خوبی را در ادامه راه وب‌سایتتان به دنبال داشته باشد.

13. محتوای جمع آوری شده

منظور از جمع‌آوری محتوا ایجاد صفحه ایست که محتوای آن از بهترین محتواهای وب حول یک موضوع مشخص انتخاب شده‌اند و در هر قسمت به منبع آن لینک داده می‌شود. با این کار شما محتوای چند وب‌سایت را در کنار یکدیگر جمع‌آوری کرده‌اید و این‌گونه کاربر نیازی ندارد که در وب‌سایت‌های مختلف به گردش بپردازد. دقت داشته باشد که نظر خود در باره هر بخش از محتوای سایر سایت‌ها را هم در ادامه بیان کنید تا محتوا از نوع کپی تلقی نشود.

14. ایبوک‌ها

ایبوک‌ها که یکی از طولانی‌ترین فرمت‌های محتوا هستند، می‌توانند برای کاربران مشتاق شما در جهت افزایش آگاهی‌شان درباره برند، محصولات و خدماتتان ایجاد گردند. پکیج کردن نمونه‌های بهترین محتواهای شما به اعتبار کسب‌وکار شما کمک زیادی می‌کند.

برای کسب بهترین پاداش از این کار ایبوک مورد نظر را در قالب PDF قابل دانلود در صفحه اصلی سایت در دسترس بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌گردد که خبری درباره این ایبوک نیز در وب‌سایت‌های خبری منتشر نمایید.

15. منابع قابل دانلود

علاوه بر ایبوک‌ها ارائه سایر منابع قابل دانلود هم اعتبار زیادی برای وب‌سایتتان ایجاد خواهد نمود. راهنماهای رایگان قابل دانلود، ورک شیت‌ها و چک‌لیست‌ها در ازای ارائه ایمیل به شما کمک می‌کند تا لیست جامعی از ایمیل کاربران در وب‌سایت ایجاد نمایید.

16. لندینگ‌پیج‌ها

لندینگ‌پیج‌ها یا صفحات فرود یکی از بهترین انواع محتوا در زمینه نرخ تبدیل هستند. لندینگ‌پیجی را در نظر بگیرید که به عنوان یک صفحه اصلی جایگزین محصول یا سرویس خاصی را هدف قرار گرفته است. در این صفحه می‌توانید بر روی کلمات کلیدی به خصوصی تمرکز کرده و آنها را برای کسب رتبه در نتایج گوگل آماده کنید. صفحات فرود در کمپین‌های PPC یا سایر اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

17. نظرسنجی‌ها و کوئیزها

نظرسنجی‌ها و کوئیزها بینشی از نیاز مخاطبین و نحوه پاسخگویی به آنها به شما می‌دهد. داده‌های کسب شده از این روش‌ها در تولید محتوای هدفمندتر بسیار مفید است.

18. پست‌های مهمان

با استفاده از پست مهمان می‌توانید مطلبی درباره کسب‌وکار خود را به صورت یک نوع محتوا در سایتی مرتبط منتشر کنید. این‌گونه یک لینک خوبی هم به دست خواهید آورد و بر اعتبار خود خواهید افزود. انواع متفاوتی از محتوا مانند بلاگ، مقاله، پادکست، ویدئو و وبینار را می‌توانید در پست مهمان استفاده کنید.

19. کامنت‌ها

فعال‌سازی کامنت در وب‌سایت روشی عالی برای ارتباط با مخاطبین هست. بخش کامنت به کاربرانتان اجازه پرسش داده و از این طریق دید بهتری از دغدغه‌های کاربرانتان دریافت می‌کنید.

20. سوشال مدیا

مطمئناً لیست انواع محتوای ما بدون محبوب‌ترین فرم محتوای این روزها یعنی سوشال مدیا کامل نخواهد بود. هر روز بر تعداد افرادی که اطلاعات موردنظرشان را از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند بیشتر می‌شود. طبق گزارش Pew، نیمی از جمعیت آمریکا اخبار روز را از فیسبوک دریافت می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی محبوب عبارت‌اند از:

  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • کلاب هاوس
  • ردیت
  • پینترست

انتخاب بهترین نوع محتوا

در حالت ایده‌آل یک کسب‌وکار می‌تواند از فرمت‌های مختلف محتوا در جهت پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربران خود استفاده کند. اما اشکال محتوا زیاد بوده و اغلب کسب‌وکارها با محدودیت‌هایی در صرف بودجه رو به رو هستند. در نتیجه شما بایستی نسبت به انتخاب نوع محتوا برای کسب‌وکار خود تصمیمی گیری نمایید.

در ادامه به بیان چهار نکته برای انتخاب بهترین نوع محتوا پرداخته‌ایم:

با قدم‌های کوچک شروع کنید: همان‌طور که راه‌های زیادی برای رسیدن به یک مقصد وجود دارد، استراتژی‌های متنوعی در بازاریابی محتوا هستند که شما را به نتایج ایده‌آل می‌رسانند. از آنجا که شما قادر به امتحان همه این استراتژی‌ها نیستید، دو یا سه نوع محتوا را در ابتدا انتخاب و با سرمایه‌گذاری‌های کم بر روی آنها کار کنید. سپس عملکرد هرکدام را ارزیابی کرده تا بهترین اشکال محتوا را برای کسب‌وکار خود شناسایی نمایید.

نامناسب‌ها را تشخیص دهید: برخی از انواع محتوا ممکن است برای کسب‌وکار شما مناسب نباشند. در این صورت آنها را از لیست خود پاک کنید. موفقیت در بازاریابی محتوا به معنای امتحان کردن همه اشکال محتوا نیست. بلکه هدف یافتن بهترین فرمت‌های محتوا برای پاسخ به نیازهای مخاطبین است.

نهراسید: آیا از امتحان کردن شکل خاصی از محتوا به بهانه احتمال مناسب نبودن آنها می‌هراسید؟ به هیچ وجه نترسید. صحیح و خطا بخشی از فرایند بازاریابی محتوا است. هوشمندانه استارت زده و در مسیر رو به جلو پیش بروید. جدا از همه چیز، از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید.

خلاق باشید: همیشه به دنبال اشکال جدید محتوا برای ارائه باشید. مواردی که معرفی شدند مهم‌ترین انواع محتوا بودند، اما تجربه ثابت کرده که همیشه فرمت‌های جدید محتوا در حال خلق شدن هستند. در فرمت‌های جدید محتوا پیشرو بوده و چیزهای جدید را امتحان کنید.

هدف از تولید محتوا چیست؟

هدف و شکل محتوا می‌توانند تأثیرات متفاوتی بر روی مخاطبین شما داشته باشند. محتوا بایستی متناسب با علایق کاربران بوده و به نیازهای آنان در دو سطح احساسی و منطقی پاسخ مثبتی دهد. همچنین به شما کمک کند تا در اولین سطح ارتباط با مخاطبین، آنها را به برند خود علاقه‌مند کرده و به سمت خرید محصول یا سرویس سوق دهد.

در ادامه به بررسی چهار هدف اصلی از تولید محتوا پرداخته‌ایم. لازم به ذکر است که این چهار هدف هرکدام با اشکال مختلف محتوا قابل دستیابی هستند.

1. سرگرم‌کردن

بازاریابی محتوا به شما امکان می‌دهد تا مخاطبین خود را از طریق سرگرم‌کردن به سمت برند خود هدایت کنید. محتواهایی تأثیرگذار بر روی احساسات تأثیرات عمیق‌تری برای مخاطبین داشته و آنها را نسبت به برند شما وفادارتر کند.

فرمت‌های خوب محتوا برای سرگرم‌کردن مخاطبین شامل ویدئو، کوئیز، بازی و مسابقه است. یکی از مثال‌های خوب در این زمینه ویدئوهایی است که توسط شرکت Red Bull ساخته می‌شود. در ویدئوی می‌بینید که محصول به طور مستقیم تبلیغ نمی‌شود، اما بینندگان ویدئو را از طریق ماجراجویی، آدرنالین و ورزش‌های هیجان‌انگیز به سمت این برند هدایت می‌کند.

2. الهام بخشیدن

محتواهای الهام‌بخش از طریق برانگیختن احساسات مخاطبین به کاربران سیگنال می‌دهد تا از محصولات شما خرید کنند. به عنوان مثال، فروم‌های گفتگو که توسط برند شما ایجاد شده و همچنین تأییدیه‌هایی که از طرف سلبریتی‌ها دریافت می‌کنید، کاربران را به سمت خرید سوق می‌دهد.

3. آموزش‌دادن

بسته به نوع محصول برند شما و نیاز و علاقه خریداران، محتواهای آموزشی می‌توانند برای موفقی در استراتژی بازاریابی محتوا حیاتی باشند. این محتواها کمتر به سرگرم‌کردن کاربران پرداخته و در عوض به آنها کمک می‌کند تا چالش‌هایی که در پیش‌رو دارند را حل کنند.

از انواع محتواهایی که با این هدف تولید می‌شوند می‌توان به ایبوک‌ها، مقالات، گزارش‌ها و راهنماها اشاره کرد. از آنجا که این محتواها معمولاً اولین چیزی است که کاربران از برند شما مشاهده می‌کنند، بایستی به طور موفقیت آمیزی موجب حل مشکلات کاربران شود.

4. متقاعدکردن

محتوای متقاعدکننده در صورتی به‌خوبی تولید شده باشند، کاربران را مستقیماً به سمت مشتری شدن هل می‌دهند. ویدئوهای دمو از خدمتتان، وبینارها، نتایج حاصل از پژوهش‌ها و راهنمای قیمت محصولات ازاین‌دست محتواها محسوب می‌شوند. در این سبک محتواها به‌صورت کاملاً منطقی، کاربران به سمت مرحله خرید سوق داده می‌شوند.

چرا محتوا در دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

محتوا مهم‌ترین بخش از زحمات شما در دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. محتوا به افزایش اعتبار برند شما کمک کرده و همچنین لازمه سایر تکنیک‌های بازاریابی محسوب می‌شود. در واقع محتوا موجب ارتقا کسب‌وکار آنلاین شما شده و برای جلب‌توجه کاربران ضروری است.

در ادامه به بیان سه دلیل می‌پردازیم که اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال را به شما نشان می‌دهد.

1. محتوا اطلاعات کاربران شما را افزایش می‌دهد

کسب اطلاعات درباره یک محصول یا سرویس اولین قدمی است که مخاطبین دارای پتانسیل خرید برمی‌دارند. هدف از انجام این کار این است که از مناسب بودن آن محصول یا سرویس برای خود اطمینان حاصل کنند. آنها قبل از انتخاب می‌خواهند تمام گزینه‌های پیش‌رو را بررسی کنند. این موضوع بدان معناست که شما بایستی محتوای مناسبی با نیاز کاربران فراهم کنید.

محتوای آموزشی در قالب‌های بلاگ، توضیحات محصول، نقد و بررسی و دیگر اشکال مرتبط ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند تصمیم آگاهانه‌تری بردارند.

برای ارائه اطلاعات از طریق محتوا شما بایستی بر روی سؤالات و نگرانی‌های کاربران تمرکز کنید؛ بنابراین باید مشکلات کاربران را یافته و به در قالب محتوا توضیح دهید که محصول یا سرویس شما چگونه این مشکل را برطرف می‌کند.

2. محتوا، اساس سئو است

موتورهای جستجو اولین ابزاری هستند که کاربران در هنگام ایجاد یک پرسش به سراغ آن می‌روند؛ بنابراین تولید و بهینه‌سازی محتوا موجب نمایش برند شما در نتایج جستجو خواهد شد و از این طریق مخاطبین زیادی کسب خواهد کرد. برای سئو بهتر و هرچه بیشتر در دیده‌شدن در نتایج جستجو وجود محتوای خوب امری ضروری است.

سئو بر مبنای کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و بازدیدکنندگان وب‌سایت است و محتوا به شما امکان می‌دهد صفحاتی ایجاد نمایید که هر کدام از این عوامل تقویت گردند. بدون محتوا هیچ جایی برای به‌کاربردن کلمات کلیدی نیست، صفحه‌ای برای مشاهده توسط کاربران وجود نداشته و اطلاعاتی نیز برای لینک دادن سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما وجود ندارد.

3. محتوا به استراتژی ما در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌دهد

شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین پلتفرم‌های ارتباط با مخاطبین هدفمان است. اما رسیدن به این هدف نیاز به تولید محتوای قوی دارد. محتوای بهتر موجب ارتباط عمیق‌تری با کاربران خواهد شد. بدین واسطه ترافیک بیشتری برای وب‌سایت خود نیز به دست خواهید آورد و از این طریق می‌توانید آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که دیدید در بحث محتوا نظرات زیادی را می‌توان مطرح کرد. مهم‌ترین جنبه محتوا این است که در هر شکلی بتواند با کاربرانتان در سطحی مناسب ارتباط برقرار کند. ایجاد ارتباط مؤثر با کاربران موجب افزایش اعتبار برند و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، اشتراک‌گذاری بیشتر و در نهایت کسب درآمد بیشتر خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *