اصول سئو در تولید محتوا چیست؟

دیگر این حقیقت که سئو و محتوا به شدت به هم مرتبطند یک راز محسوب نمیشود. بدون سئو، محتواها در صفحه اول گوگل قرار نگرفته و در نتیجه ترافیکی از آن کسب نمی گردد.

به همین دلیل است که رابطه قوی بین سئو و محتوا وجود دارد. در ادامه به بیان چگونگی رعایت اصول سئو در محتوا پرداخته ایم. با توجه کردن به این نکات می توانید یاد بگیرید که تولید محتوا بر اساس سئو چگونه است و نتیجه بسیار بهتری از تلاش خود کسب کنید.

1. نوشتن محتوا در راستای نیاز مخاطبین

این نکته مهمترین اصل در نوشتن محتوا است. شاید این مسئله برای شما خیلی ساده به نظر برسد، اما در عمل مشاهده می کنیم که وب سایت ها محتواهای نامناسبی را تولید می کنند. محتوایی تولید نمایید که در راستای نیاز کاربران بوده و به سوالات آنها پاسخ می دهد.

نیازی نیست که همه پست های وب سایت درباره خدمات یا محصولات شما باشد. تولید محتوا در حوزه کسب و کارتان جزیی از نیازهای کاربران است. با تولید محتوا در بخش های مختلف کسب و کارتان به کاربران القا نمایید که شما یک متخصص در حوزه کاریتان هستید و بین شما و رقیبانتان تفاوت های بسیاری وجود دارد.

2. تولید محتوا زیر یک سقف

با تولید محتوا تنها در دامنه وب سایت خود اعتبار محتوا را برای وب سایت حفظ کنید. به عبارت دیگر نیازی به انتشار محتوا در دیگر سرویس های بلاگ نیست. محتوای تولید شده از هر نوعی مانند تصویر، ویدئو و غیره را در وب سایت خود منتشر کنید تا مستقیما از دامنه شما به اشتراک گذاشته شوند.

3. انتخاب تیترهای جذاب

تیتر محتوا فضای کوچکیست که می توانید با استفاده از آن تاثیر شگرفی بر روی کاربران بگذارید. تیترها را به گونه ای انتخاب کنید که قابل فهم بوده و در عین حال جذاب و دارای کلمات کلیدی باشد.

همچنین در نوشتن متا دیسکریپشن نیز دقت کنید که توضیحات آن جزییات بیشتری از تیتر محتوا را به کاربر نمایش دهند و در عین حال جذاب نیز باشند. به یاد داشته باشید که عنوان صفحه و متا دیسکریپشن جز بخش هایی هستند که در نتایج جستجو نیز نمایش داده می شوند.

4. استفاده از عبارت دارای کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و بدنه محتوا به کاربران و موتورهای جستجو اعلام می کند که موضوع صفحه درباره چیست. اما دقت داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید. چرا که کاربران چنین محتواهایی را دوست نداشته و موتورهای جستجو نیز با این گونه وب سایت ها برخورد می کنند.

از کلمات کلیدی به شکل کاملا طبیعی و هوشمندانه در محتوا استفاده کنید. کاربران سیستم های مدیریت محتوا مخصوصا وردپرس دقت داشته باشند که تولید برچسب های مختلف برای صفحه به معنای افزایش تعداد کلمات کلیدی آن و بیشتر دیده شدن آن نیست.

5. ایجاد ساختار مناسب برای پست ها

یک محتوا ممکن است که دارای اطلاعات بسیار خوبی باشد، اما در صورت عدم وجود ساختار و فرمت مناسب در آن از دیده شدن در نتایج جستجو محروم خواهد ماند.

استفاده از پاراگراف های کوتاه و بخش بندی محتوا در قالب تیترهای فرعی، میزان خوانایی آن برای کاربران را افزایش خواهد داد. پیشنهاد می کنیم که تیتر اصلی صفحه را در تگ هدر H1 و تیترهای فرعی را در تگ هدر H2 به کار برید. اگر یکی از تیترهای با فرمت H2 دارای تیتر فرعی دیگریست، از H3 استفاده نموده و به همین شکل پیش بروید.

6. استفاده از تصاویر

حتما از تصاویر در محتوای پست ها استفاده نمایید، چرا که کاربران عاشق تصاویر هستند. یکی از مزایای این کار امکان اشتراک گذاری پست ها و همینطور پین شدن تصاویر در شبکه اجتماعی پینترست است. این گونه می توانید شانس خود را برای افزایش ترافیک محک بزنید.

7. توجه به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی ابزارهایی هستند که به دیده شدن هر چه بیشتر مطالب سایت و اشتراک گذاری بیشتر آن کمک می کنند.

پیشنهاد می کنیم که از دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی برای پست های وبلاگ سایت استفاده نمایید. همچنین برای کنترل نوع نمایش وب سایت در شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر می توانید اقدام به پیاده سازی متا تگ Open Graph و Twitter Card در صفحات کنید.

8. بهره بردن از گوگل نیوز

در صورتی که بخشی از محتوای وب سایت شما خبریست می توانید در سرویس گوگل نیوز ثبت نام کرده تا احتمال دیده شدن خبرهای سایت در این بخش بیشتر شود. این گونه از مزایای آن مانند افزایش ترافیک سایت بهره مند میشوید.

9. لینک سازی

با اینکه تاثیر بک لینک ها همانند سابق نیست، اما همچنان لینک ها در سئو تاثیر زیادی دارند. در صورت تولید محتوای قوی از این شانس برخوردار می شوید که دیگر وب سایت ها به شما لینک دهند و این گونه سئو وب سایت شما ارتقا یابد.

10. نظارت بر فعالیت ها

با نظرات بر آمار وب سایت می توانید در جریان تاثیر تلاش های خود قرار بگیرید. گوگل آنالیتیکس ابزاریست که به شما کمک می کند تا بر روی پارامترهایی مانند زمان حضور کاربران در صفحه نظارت کنید.

با بررسی پارامترهای دیگری مانند بانس ریت می تواند کیفیت محتواهای خود را آنالیز نمایید. این گونه اطلاعات دقیقی از نوع تعامل کاربران با وب سایت خود به دست خواهید آورد.

زمان حضور کم کاربران در یک صفحه و میزان بانس ریت بالا احتمالا نشان از عدم کیفیت محتوا یا عدم ارتباط محتوا با نیاز آنها دارد. همچنین توجه به آمار تعداد اشتراک گذاری های مطالب نیز می تواند کمک خوبی در تحلیل کیفیت محتوا به شما کند. این گونه شما می توانید نوع محتوای مورد پسند کاربران را فهمیده و با توجه به همان سبک و سیاق دست به تولید محتوای بیشتری بزنید.

جمع بندی

سئو و تولید محتوا دو قطعه مهم پازل موفقیت وب سایت محسوب می شوند. بنابراین استفاده از تکنیک های خوب در هر دو کار موجب افزایش ترافیک سایت و اعتبار آن خواهد شد. با رعایت اصول مطرح شده در این مطلب می توانید به موفقیت در این کار نزدیک تر شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *