گوگل وب سایت ها را بر اساس اعتبار نویسندگان آن رتبه بندی نمی کند

آقای جان مولر از تیم گوگل به صورت واضحی اعلام کرد که الگوریتم موتور جستجوی گوگل در رتبه بندی وب سایت ها کاری به اعتبار نویسندگان آن ندارد.

این سو تفاهم اخیرا بعد از تغییرات هسته الگوریتم گوگل ایجاد شده بود. با اینکه تیم بررسی کیفیت گوگل اعتبار نویسندگان را در هنگام ارزیابی یک صفحه در نظر می گیرد، اما چنین چیزی در الگوریتم های گوگل وجود ندارد.

بایست در نظر داشت که تیم بررسی کیفیت گوگل نیز نمی توانند بر روی رتبه سایت تاثیری بگذارد. بنابراین اگر یکی از اعضای تیم بررسی کیفیت گوگل در حین آنالیز یک محتوا، با اعتبار کم نویسنده آن رو به رو شود، نمی تواند به صورت مستقیم بر روی رتبه آن صفحه در نتایج جستجو تاثیر بگذارد.

این موضوع در دورهمی اخیر Google Webmaster Central مطرح شد و یکی از کاربران این گونه به طرح سوالی در این زمینه پرداخت:

“فرض کنیم که وب سایتی دارای چندین نویسنده است و یکی از آنها دارای اعتبار کمی می باشد. آیا روشی وجود دارد که بتوانیم با حذف نویسنده، محتوای نوشته شده توسط او را حفظ کنیم؟”

جان مولر در پاسخ به این سوال گفت که حذف یک نویسنده از سایت، همانند دیگر تغییرات احتمالی در سایت می باشد. هیچ مسئله خاصی درباره تغییرات در این بخش از یک سایت وجود ندارد.

او در ادامه این طور به توضیح بیشتر مسئله اعتبار نویسندگان پرداخت:

“من هیچگاه به دستورالعمل تیم بررسی کیفیت گوگل به عنوان آیین نامه ای از الگوریتم گوگل نگاه نمی کنم. بنابراین بررسی اعتبار نویسندگان که موضوعی در دستورالعمل قیده شده است، ارتباطی با رتبه بندی سایت ها ندارد.”

به عبارت دیگر نگران تاثیر اعتبار نویسندگان در رتبه بندی سایت ها نباشید. با این حال اگر به هر دلیلی قصد قطع همکاری با یکی از نویسندگان وب سایت را دارید، می توانید با این تغییر، مانند دیگر تغییرات طبیعی سایت برخورد کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *