بک لینک چیست؟ | روش های ساخت بک لینک

در این مطلب به بیان تعریف بک لینک، نقش آن در سئو سایت و ساده ترین روش های ساخت بک لینک می پردازیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک یا لینک ورودی (inbound link)، به لینکی از سایت شما گفته می شود که در یک سایت دیگر قرار دارد.

بک لینک چیست

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها برای سئو بسیار با ارزش هستند، چرا که نشانه اعتبار وبسیات در بین دیگر سایت هاست.

از نگاهی دیگر، بک لینک ها سیگنالی از رضایتمندی کاربران از یک سایت برای موتورهای جستجو محسوب می شوند. اگر سایت های زیادی به یک وبسیات یا یکی از صفحات آن لینک دهند، موتورهای جستجو اینطور برداشت می کنند که محتوای آن صفحه از سایت، دارای اطلاعات با ارزشیست و در نتیجه شرایط حضور در صفحه اول جستجو را دارد. بنابراین کسب این گونه بک لینک ها اثر مثبتی بر روی نمایش سایت در موتورهای جستجو و رتبه سایت خواهد داشت.

کسب و دادن بک لینک

کسب بک لینک ها جز جدایی ناپذیر سئو خارجی محسوب می شود. به پروسه کسب این لینک های، لینک سازی یا لینک بیلدینگ گفته می شود.

بعضی از بک لینک ها نسبت به دیگر بک لینک ها، دارای ارزش بیشتری هستند. بک لینک های فالو از سایت های معتبر و دارای دامین آتوریتی بالا، ایده ال ترین انواع بک لینک ها محسوب می شوند. در مقابل بک لینک از سایت های با آتوریتی پایین و احتمالا اسپم، در مقابل بک لینک های نوع قبل قرار دارند.

درست است که بک لینک های فالو، اعتبار صفحه را به مقصد لینک ها منتقل می کنند، اما این مسئله چیزی از ارزش های بک لینک های نو فالو کم نمی کند. داشتن بک لینک ها نو فالو موجب طبیعتر به نظر رسیدن بک لینک ها شده و در برندینگ سایت تاثیر به سزایی دارد.

همانند بک لینک های سایت شما که از نظر ارزش و اعتبار متفاوتند، ارزش لینک هایی که شما برای دیگر سایت های ایجاد می کنید نیز به عواملی بستگی دارد. وقتی شما در سایتتان لینکی به یک سایت دیگر می دهید، عواملی مانند پیچ آتوریتی صفحه مورد نظر سایت شما که بک لینک در آن قرار می گیرد و همچنین فالو بودن و انکر تکست انتخابی شما بر روی اعتبار بک لینک تاثیر گذار است.

چگونه بک لینک کسب کنیم؟

حال که با مفهوم بک لینک و ارتباط آن با سئو اشنا شده اید، به بیان تکنیک های ساده ای در کسب بک لینک ها می پردازیم. مهمترین مسئله در ارتباط بین سئو و بک لینک ها اینست که کیفیت بک لینک ها اولویت بسیار بالاتری نسبت به کمیت آنها دارد.

اگر احیانا از سرویس های پولی برای تولید بک لینک ها استفاده می کنید، به احتمال بسیار زیاد در آینده با مشکل جریمه شدن از طرف گوگل پاندا مواجه خواهید شد.

در ادامه بیان برخی از این روشهای ساده در لینک سازی می پردازیم.

1. نوشتن مطالب با کیفیت

این راه بهترین و آسان ترین راه برای کسب بک لینک از سایر سایت هاست. اگر شما مطالب خوبی منتشر کنید، بسیاری از افراد به اشتراک گذاری آنها می پردازیند و این به معنی گرفتن بک لینک است.

مطالب آموزشی و لیست ها، دو تا از بهترین نمونه های پست ها هستند که بیشترین قابلیت گرفتن بک لینک را دارند.

2. کامنت گذاری

کامنت ها منبع خوب و در دسترسی برای گرفتن بک لینک هستند. شروع به گذاشتن کامنت های مرتبط در فروم ها و وبلاگ هایی کنید که که لینک فالو به سایت شما می دهند. تحقیقات نشان داده اند که لینک های نوفالو تاثیر خاصی در سئو ندارند اما در زمینه برندینگ می توانند مفید باشند.

3. ثبت سایت در دیرکتوری ها

ثبت سایت در دیرکتورهای آنلاین یکی دیگر از راه های کسب بک لینک می باشد. اما این روش این روزها خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد. دلیل آن هم کاسته شدن تعداد دیرکتورهای موجود در وب است و پیدا کردن آن ها را به کار سختی تبدیل کرده است.

از ساخت بک لینک در دیرکتوری هایی که برای قرار دادن لینک سایت، از شما می خواند که لینک آنها را در سایت خود قرار دهید بپرهیزید. همچنین از روش های اتوماتیک در ثبت سایت در دیرکتوری ها بپرهیزید، چرا که این کار جز فعالیت های اسپم محسوب می گردد.

4. بررسی بک لینک های رقبا

کسب بک لینک ها می تواند بسیار زمان بر باشد. اغلب سایت های جدید در شروع کار نمی دانند که لینک سازی را از کجا باید آغاز کنند. اینجاست که بررسی لینک های رقبا به میان می آید. با فهمیدن اینکه رقبای شما در چه کلمات کلیدی و در کجاها بک لینک دارند، می توانید مسیر لینک سازی را سریعتر پیش برده و شروع خوبی برای این کار مهم داشته باشید. ابزارهایی مانند Open Site Explorer به شما کمک می کنند تا بک لینک های رقبا را شناسایی کرده و شما نیز سعی کنید در همان جاها لینک بگذارید.

امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و ایده های خوبی از آن برای ساخت بک لینک، کسب کرده باشید. اگر از روش های دیگری نیز استفاده می کنید، آنها را در بخش کامنت ها معرفی کنید. همچنین از تجربه های خود در زمینه ساخت بک لینک برای ما و خوانندگان بنویسید.

برای خرید بک لینک و استفاده از خدمات رادزاد در این زمینه نیز می توانید با ما ارتباط برقرار کنید.

منابع:

Backlinks
Backlinks in SEO

5 دیدگاه

  1. خیلی ممنون از شما.
    من برای سایت موزیکم از 2 تا سایت با دامین آتوریتی 20 و یکی هم دامین آتوریتی 5 لینک سازی می کنم و وقتی با ابزار ahrefs بررسی می کنم بک لینک های سایتم در نظر گرفته نشده. ولی چند سایت رقیبم 1 ساعت بعد از انتشار مطلب، بک لینک هاشون در نظر گرفته میشه. من از ابزار ping و ایندکس گوگل هم استفاده می کنم. آیا ترفندی وجود داره که سریع گوگل بک لینک ها را بررسی کنه؟

  2. پاسخ به دانلود آهنگ: سایتهای آنالیز بک لینک از پایشگرهای اختصاصی خودشون برای پیدا کردن بک لینک ها استفاده می کنن و پایشگرهاشون با پایشگرهای گوگل یکسان نیست. عدم نمایش بک لینک شما توسط سایتی مانند ahrefs، تاییدی بر در نظر نگرفته شدن بک لینک شما توسط گوگل نیست. خود وبمستر تولز گوگل هم تمامی بک لینک های سایت شما رو نشون نمیده و آپدیت شدن لیست اون به زمان زیادی نیاز داره.

  3. مطمئنا تعداد بک لینک چه فالو چه نوفالو روی سئو سایتها تاثیر گذاره، البته طبق تجربه خودم، بک لینکها بعد از یکماه ثبت میشه اما تاثیرش رو معمولا بین 3 تا 4 ماه بعد میگذاره.
    چیزی که بیشترین تاثیر رو در سئو سایتها میزاره ، وبلاگ نویسی و بروزرسانی مطالب و انتشار لینک مطالب در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و گوگل پلاس هست که تاثیرش بسیار بیشتر از لینک سازیه. من سایتی رو میشناسم که بدون لینک سازی روزی 500 تا بازدید داره. پس مهمتر از اینکه لینکهای با کیفیت داشته باشیم، بنظرم باید مطالب باکیفیت و عکسهای یونیک برای درج در مطلب ایجاد کنیم و مطلب گذاریمون رو در بازه های منظم یک روزه یا یک روز در میون انجام بدیم و در هر سایتی متناسب با نوع اون سایت مطلب گذاری کنیم تا جوابش رو سریع ببینیم.
    البته این به این منظور نیست که لینک سازی نکنیم. لینک سازی کنیم، اما مهمتر از لینک سازی مطلب گذاری و بروزرسانی اطلاعات سایت و لینک سازی داخلی سایت هست.
    برخی از دوستان پرسیدن از مطلب گذاری مهمتر هم داریم، من میگم بله، کاربرپسند بودن سایت و سرعت لود سایت از اون هم مهمتره. امیدوارم همگی تو سئو سایتشون موفق باشند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *