سئو آسان در 30 نکته برای کسب و کارهای کوچک

سئو برای تازه کارها ممکن است کمی پیچیده و عجیب به نظر به رسد، اما الزاما نبایست برای آنها این گونه باشد. به علاوه کسب و کارهای کوچک زیادی وجود دارند که می توانند بدون داشتن دانش سئو فراوان و صرف هزینه های سنگین، به انجام سئو سایت بپردازند.

ما در این مطلب به گرداوری 30 نکته سئو آسان برای کسب و کارهای کوچک پرداخته ایم که برای کسب و کارهای بزرگ نیز مثمر ثمر است.

1. یک اکانت در Google My Business ثبت کنید

یک اکانت در این سیستم ایجاد کرده و کسب و کار خود را در آن ثبت کنید. این کار هزینه ای نداشته و با استفاده از آن می توانید شانس حضور در نتایج جستجوی محلی را افزایش دهید. در نتیجه آن، کسب و کار شما در جستجوی عباراتی که مرتبط با حیطه شماست و با این شرط که کاربران جستجو کننده نیز احیانا در نزدیکی شما قرار داشته باشند، شانس نمایش بیشتری در نتایج جستجو خواهد داشت.

در حال حاضر حتی عبارات خیلی کلی که تعداد جستجوی آنها بسیار زیاد است نیز همراه با نتایج جستجوی محلی هستند و کسب و کارهای کوچک می توانند بر روی آن متمرکز شوند.

ساخت اکانت در Google My Business

2. وب سایت خود را سریع و متناسب با دستگاه های موبایل کنید

توسعه سایت شما در دستگاه های موبایل می تواند در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به راحتی و تنها با نصب یک یا چند پلاگین انجام شود. این مسئله بدین معنیست که سایت شما می تواند به سرعت و با هزینه ای ناچیز، متناسب با دستگاه های موبایل گردد.

بهینه سازی وب سایتتان در زمینه سرعت بارگذاری موجب می شود که از نظر کارایی سایت، یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید.

3. تحقیقات گسترده ای در زمینه جستجوی کلمات کلیدی انجام داده تا از شکاف های بازار خود آگاه شوید

تمرکز بر روی کلمات کلیدی که دیگر رقبای بالادستی شما در حال کار بر روی آن هستند، موجب دشوار شدن سئو سایتتان می گردد. آنها در این کلمات کلیدی مشخص بسیار تلاش کرده و آنها را مورد پوشش گسترده خود قرار داده اند.

با استفاده از ابزارهایی مانند keywordtool.io و کادر پیشنهادات گوگل، شکاف های بازار کسب و کار خود را شناسایی کرده و بر روی کلمات و عباراتی متمرکز شوید که رقبایتان بر روی آنها کاری انجام نداده اند. این عبارات خاص تر شاید کمتر مورد جستجو قرار گیرند، اما نرخ تبدیل آنها بیشتر است.

4. از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید

این ابزار کاملا رایگان بوده و از طرف گوگل در اختیار شما قرار می گیرد. با استفاده از این ابزار می توانید به بررسی کارایی سایت پرداخته و به شناسایی و حل خطاهای موجود در سایت بپردازید.

توسعه یک وب سایت بدون کنسول جستجوی گوگل مانند دویدن بدون کفش در یک مسابقه ماراتن است. با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانید پی به کلماتی ببرید که از دید گوگل به سایت شما مرتبط است. همچنین از خطاهای پایشی سایت آگاه شده و از موبایل پسند بودن آن اطمینان حاصل کنید. این کنسول دارای امکانات بسیار زیادی بوده و اغلب شروع بسیار خوبی برای توسعه وبسایت است.

5. کاربران خود را هر چه بهتر درک کنید

مشتریان آنلاین شما چه کسانی هستند؟ آنها به دنبال چه چیز می باشند؟ آنها چه مقدار از زمان خود را در فضای آنلاین سپری می کنند؟ آنها خواندن چه محتوایی را ترجیح می دهند؟

هنگامی به درک کامل مخاطبین خود برسید، می توانید نیاز های آنان را درک کرده و توجه آنها را به سوی خود جلب کنید. اگر مشتریان احتمالی شما در اینستاگرام فعالیت می کنند، شما نیز بایستی تمرکز بیشتری بر روی این شبکه اجتماعی کنید. اگر مخاطبان شما به دنبال مطالب آموزشی در ارتباط با کسب و کارتان هستند، شما نیز می بایست شروع به تولید محتوا در این زمینه کنید.

بدون درک درست مخاطبین سایت و نیازهای آنان، قادر به استفاده صحیح از ابزار های در دسترس خود نخواهید بود. بدون شناخت کاربران، شما تنها به صحیح و خطا در بین کانال های در دسترس خود کرده و با این کار زمان زیادی را تلف می کنید.

6. دقت کنید که موتورهای جستجو چگونه به نمایش نتایج جستجو در حوزه های مرتبط با کار شما می پردازند

در اغلب موارد مشاهده می شود که کسب و کارهای کوچک ذهنیتی از افرادی که در حال رقابت با آنها هستند، ندارند.

به عنوان مثال اگر شما متمرکز بر روی کلمات کلیدی هستید که سایت های بین المللی بزرگی بر روی آن در حال سرمایه گذاری و سئو هستند، بایست درک کنید که انتظارات خود را در این مورد پایین تر بیاورید.

به مثالی دیگر از این مسئله اشاره می کنیم. اگر موتورهای جستجو در نتایج خود برای یک کلمه کلیدی، تصاویر و ویدئوهای زیادی را به نمایش می گذارند، شما نیز بایست برای رقابت در این کلمه کلیدی، به جای تمرکز بر روی صرفا محتوای متنی، دست به تولید محتوای تصویری بزنید.

همچنین موتورهای جستو در نتایج بسیاری از کلمات، کسب و کارهای محلی را به کاربران نشان می دهند. در این صورت شما نیز می بایست در این زمینه فعالیت بیشتری کنید و بر روی نمایش کسب و کار خود در نتایج جستجوی محلی تمرکز کنید.

7. از GTmetrix برای مشاهده مشکلات سئو داخلی سایت استفاده کنید

ابزار GTmetrix از بهترین ابزارهای اینترنت برای تست و بررسی سئو داخلی سایت از دید فنی محسوب می شود. با ارزیابی مشکلات سایت و مشاهده اولویت ها، نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

8. آدرس فیزیکی خود را در گوگل مپ ثبت کنید

اگر کسب و کار شما به صورت فیزیکی در مکانی مستقر است و مشتری های حضوری نیز دارید، آن را در نقشه گوگل ثبت کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

استخدام یک کارمند با حقوق بسیار ناچیز برای فعالیت در شبکه های اجتماعیتان ممکن است کمی اغوا کننده و حتی منطقی به نظر برسد. اما این کار می تواند نتیجه معکوس به همراه داشته باشد.

9. کوچکترین کارها را نیز هوشمندانه انجام دهید.

اگر در حال حاضر بودجه کافی برای بازاریابی ندارید، یک قدم رو به جلو برداشته و خود آن را در دست بگیرید. مطمئنا شما با کسب و کار خود آشنایی بیشتری نسبت به یک کارمند معمولی داشته و اطلاعات بهتری را می توانید به مشتریان منتقل کنید. شخصا با آنها ارتباط برقرار کرده و اجازه ندهید که کارمند بی تجربه تان با اسپم کردن و اطلاعات ناقص، مشتری ها را از شما دور کند.

10. فریب آژانس های سئویی که قول رتبه یک گوگل می دهند را نخورید

با اینکه شما در هر وضعیتی می توانید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید، اما باز هم هیچ تضمینی برای کسب رتبه یک در بین تبلیغ ها نیز وجود ندارد، مخصوصا اگر در زمینه ای بسیار رقابتی فعالیت می کنید.

اگر سئوکار یا یک آژانس سئو، از همان ابتدا قول رتبه یک گوگل را در مدت زمان بسیار کوتاهی می دهد، فریب پیشنهادات اغوا کننده آنها را نخورید. این گونه آژانس های سئو از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند و به احتمال زیاد به رتبه سایت شما در آینده لطمه خواهند زد.

پس اگر تازه کار هستید و فرصت کافی دارید، بهتر است با یادگیری سئو و پیاده سازی ابتدایی اصول آن شروع کرده و خود به بهبود سئو سایت بپردازید. برای اینکه از صحیح و خطا و اشتباهات فاجعه بار در این زمینه اجتناب کنید، می توانید از خدمات تدریس سئو رادزاد بهره ببرید.

11. اگر دست به استخدام سئوکار زدید، بر روی کار او نظارت داشته باشید

سئوکارها ممکن است از روش های اشتباه برای سئو استفاده کنند و در نتیجه به سایت شما آسیب زده شود. ایجاد بک لینک های زیاد در یک مدت زمان کوتاه ممکن است رتبه سایت شما را ارتقا دهد، اما نتیجه معکوس در آینده خواهد داد. حتی این کار می تواند منجر به پنالتی شدن سایتتان گردد.

12. همراه با اخبار سئو باشید

پارامترهای سئو در طول زمان ممکن است دستخوش تغییراتی شوند. پارامتری که زمانی بر روی سئو موثر بود ممکن است در حال حاضر منسوخ شده باشد. برای آگاهی از این پارامترها، مطلب روش های منسوخ شده سئو را مطالعه کنید.

همانند جریمه ای که اخیرا برای وبلاگ های بررسی کننده محصولات اعمال شد، گوگل به ندرت به توضیح این گونه موارد می پردازد. گوگل به بیان توصیه ها و راهنمایی ها می پردازد، اما مستقیما با شما ارتباط برقرار نمی کند. تنها موقعی متوجه اشتباه خود خواهید شد که هنگام ورود به صفحه کنسول جستجوی گوگل با پیامی مشابه تصویر زیر مواجه شوید.

پنالتی شدن سایت

13. خیلی به گوگل وابسته نباشید

مطمئنا سئوی سایت با هدف ارتقا رتبه در نتایج جستجو و افزایش ترافیک سایت، بسیار با ارزش است. اما تمام هم و غم خود را بر روی این مسئله نگذارید.

گوگل می تواند در هر لحظه به تغییر نوع نمایش سایت ها در نتایج جستجو پرداخته و الگوریتم های خود را تغییر دهد. مطمئنا تمام این مسائل بر روی ترافیک سایت شما اثرگذار خواهد بود. دیگر روش های بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی و سایر روش ها را نیز از یاد نبرده و بر روی آنها نیز وقت بگذارید. با این کار از منابع مختلفی مشتری کسب خواهید کرد.

14. وبلاگ ایجاد کرده و دست به تولید محتوا بزنید

افزایش محتوای مرتبط به رتبه سایت شما در کلمه کلیدی موردنظرتان کمک خواهد کرد. این محتوا میتواند در صفحه محصولات، صفحه اصلی و همینطور در صفحه وبلاگ شما باشد.

بخش وبلاگ سایت تنها با هدف سئو نبایست ایجاد شود. این بخش می تواند فرصتی برای توضیح بیشتر محصولات و خدمات شما و موضوعات حول و حوش آن به مشتریان باشد. در پست های وبلاگ خود می توانید شروع به تولید محتوا برای انواع مشتریان علاقه مند خود کنید و از این طریق نیز مخاطبین جدیدی بیابید.

15. اگر دست به ایجاد وبلاگ می زنید، مرتبا آن را به روز رسانی کنید

نیازی نیست که روزانه پنج پست مجزا منتشر کنید. به روز رسانی مرتب وبلاگ بدین معنیست که همواره به صورت منظم، مطالب جدیدی را برای خوانندگان منتشر کرده و محتوای تازه برای موتورهای جستجو فراهم کنید.

16. به صورت افراطی از کلمات کلیدی استفاده نکنید

در ابتدا بایست کلمات کلیدی را انتخاب کنید که کاربران و مشتریان به دنبال آن در موتورهای جستجو می گردند. اما دقت داشته باشید که مطالب مورد نظر شما می بایست برای مخاطبین واقعی نوشته شود، وگرنه با یک محتوای ضعیف رو به رو هستیم.

17. محتوای همیشه زنده را هدف بگیرید

به دنبال تهیه محتوایی باشید که مشکلات کاربران را رفع می کند و عمر زیادی در اینترنت خواهد داشت. این گونه محتوای همیشه زنده احتمال کسب رتبه بهتری داشته و زمان های درازی را در نتایج موتورهای جستجو باقی خواهند ماند.

18. از یک ساختار یو آر ال صحیح بهره ببرید

یو آر ال صفحات سایت می بایست به گونه ای باشد که کاربران با دیدن نام آن به موضوع محتوای صفحه پی ببرند.

19. از لینک های داخلی برای بهینه سازی بهتر سایت بهره ببرید

لینک سازی صحیح داخلی بدین معنیست که موضوعات و صفحات مرتبط را با عبارات صحیح به یکدیگر لینک دهیم، به گونه ای که مورد پسند کاربران و موتورهای جستجو باشد.

به عنوان مثال شما در سایت تزیین کیک خود مطالب زیادی را حول این موضوع منتشر می کنید. این مطالب قرار نیست که در جستجوی عبارت تزیین کیک، رتبه ای کسب کنند و صفحه هدف شما، صفحه دیگریست. در این شرایط لینک دادن این عبارت در این مطلب به صفحه فرود مورد نظر شما به کسب رتبه بالاتر در این عبارت کمک زیادی می کند.

20. از داده های آماری سایت استفاده مفید کنید

شما می توانید با استفاده از داده های آماری و آنالیتکس سایت پی به کلمه مورد جستجویی ببرید که کاربران به واسطه آن شما را پیدا کرده و بر روی سایتتان کلیک کرده اند.

از این داده ها می توانید استفاده های زیادی کرد که در موارد زیادی کمک کننده است. این داده های میتواند کلمات کلیدی را به شما نشان دهند که تا کنون در استراتژی سئو سایت از آنها بهره ای نبرده اید. همچنین میتوانید کلمات جدیدی را یافته که با تمرکز بر روی آنها ترافیک بیشتری را برای سایت ایجاد کنید.

سئو آسان با استفاده از داده های آماری

21. کاربران را به نوشتن نقد و بررسی ترغیب کنید

نقد ها و امتیاز سایت می تواند موجب افزایش نرخ تبدیل گردد و از دید سئو نیز بر روی سئو محلی تاثیر گذار است.

22. تصاویر سایت را بهینه سازی کنید

با بهینه سازی تصاویر شانس دیده شدن تصاویر سایت را در نتایج جستجوی تصاویر گوگل افزایش داده و سرعت بارگذاری سایت را نیز ارتقا دهید.

23. یک آمارگیر در سایت نصب کنید

مشاهده رفتار کاربران، منابع ترافیک سایت و دیگر اطلاعات از این قبیل به ما کمک زیادی در سئو می کند. با نصب یک آمارگیر درسایت مانند گوگل آنالیتیکس به تجزیه و تحلیل این اطلاعات بپردازید.

نصب آمار گیر و سئو اسان سایت

24. تجربه کاربری سایت را تحلیل کنید

در حال حاضر رتبه موبایلی سایت شما به فاکتور تجربه کاربری نیز بسیار وابسته است. سرعت سایت یکی از پارامترهای تاثیر گذار بر روی تجربه کاربریست و با استفاده از ابزار pagespeed insights گوگل می توانید به آنالیز و بهینه سازی بارگذاری سایت بپردازید.

25. پروفایل کاربری خود در Google My Business را بهینه کنید

شما می توانید جزییات فراوانی را در پروفایل Google My Business وارد کنید. ساعت بازگشایی فروشگاه، تلفن آن و سایر اطلاعات می تواند بسیار برای کاربران خوشایند باشد. آن را همینطور رها نکرده و همواره تصاویر جدید و دیگر به روز رسانی ها را در آن ثبت کنید.

26. بک لینک های سایت را چک کنید

شما می توانید با استفاده از ابزارهای چک کردن بک لینک مانند MOZ به بررسی بک لینک های خود بپردازید. آیا از سایت های مرتبطی لینک گرفته اید؟ در این صورت کدام صفحاتتان بیشتر دارای بک لینک شده است؟

27. از یک عنوان مجزا برای هر صفحه استفاده کنید

موتور جستجوی گوگل چیزی حول و حوش 70 کاراکتر را در عنوان صفحه می پذیر و نمایش می دهد. این عنوان برای هیچ دو صفحه ایندکس شده ای نبایست یکسان باشد.

28. برای مشاهده نتیجه صبور باشید

رعایت نکات سئو گفته شده در همین صفحه موجب کسب نتیجه خوبی برای شما خواهد شد، اما انتظار نداشته باشید که یک شبه آن را مشاهده کنید. یک برنامه سئو خوب برای نتیجه دادن به معمولا به زمان زیادی نیاز دارد. پس در این کار صبور باشید.

29. از کمی تبلیغات کلیکی بهره ببرید

اگر بودجه کافی دارید، تبلیغات کلیکی می تواند به سرعت برایتان ترافیک جذب کند. ثبت نام در گوگل ادوردز و راه انداختن یک کمپین تبلیغاتی در آن می تواند اطلاعات آماری خوبی درباره کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آن برای بیشترین نرخ تبدیل به شما ارائه دهد. همچنین با استفاده از این اطلاعات می توان کیفیت صفحه فرود را افزایش داد.

30. محتوای اختصاصی برای صفحات محصول خود بنویسید

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید که محصولات آن را دیگر سایت ها نیز به فروش می رسانند، توضیحات دقیق و جامع برای صفحات محصولات می تواند به افزایش رتبه آن کمک بسیار زیادی کند.

در این مطلب به توضیح کوتاه 30 نکته آسان سئو پرداختیم. رعایت این نکات کار خیلی سختی نیست، اما اگر در سئو تازه کار باشید احتمالا چالش هایی را برای پیاده سازی آنها خواهید داشت. در صورتی که علاقه مند به رعایت این نکات در وب سایت خود هستید می توانید از مطلب آموزش جامع سئو کمک گرفته با ما تماس گرفته تا تیم رادزاد آنها را در سایت شما پیاده سازی کند.

2 دیدگاه

  1. ما همیشه سعی می کنیم که محتوای خوبی رو برای بازدیدکنندگانمون ایجاد کنیم و تقریبا هم نتیجه گرفتیم. اما انتظار داشتم که درباره بازاریابی محتوا و اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی بیشتر بحث می کردید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *