انواع بک لینک | آموزش 50 روش بک لینک سازی

روش‌های بک لینک سازی در سال‌های گذشته دچار تحولات زیادی شده اند. از جمله روش‌های منسوخ شده می توان به مزرعه لینک ها و تبادل لینک اشاره کرد.

امروزه منظور از لینک سازی، کسب بک لینک از محتواهاییست که با کیفیت بوده و از روش‌های اسپم برای فریب موتورهای جستجو استفاده نشده باشد. هنوز لینک سازی (یا کسب بک لینک) یکی از روش‌های مؤثر برای افزایش رتبه صفحات سایت در موتورهای جستجوست.

با این حال هنوز بسیاری از برندها برای انتخاب روش‌های بک لینک سازی دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند که چه استراتژی را دنبال کنند.

چرا بک لینک سازی دشوار است؟

یک دهه قبل بک لینک سازی کار نسبتاً آسانی بود. تنها کافی بود که مقداری پول در شرکت های مزرعه لینک خرج می کردید. یا اینکه چندین وب سایت متعلق به خود ایجاد کرده و آن‌ها را به هم لینک می دادید. تنها چند ساعت کار یا مقداری پول منجر به نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل میشد.

اگر لینک سازی آسان باشد هر کسی قادر به انجام آن بوده و همه نیز به آن عادت می کنند. اما امروزه بک لینک سازی کار دشواریست. اما با استفاده از ابزارهای صحیح و داشتن مهارت کافی می‌توانید از جمله معدود افرادی باشید که از پتانسیل بک لینک سازی بهره می برید.

در این مطلب به معرفی 50 روش ساخت بک لینک پرداخته تا شما بتوانید از طریق آن‌ها به بک لینک سازی برای سایت خود یا مشتریانتان بپردازید.

دقت داشته باشید که هیچ روش ساده‌ای برای بک لینک سازی وجود ندارد و ساخت هر نوع بک لینکی نیز برای هر وب سایتی منطقی نیست. اما مطمئن هستیم که در بین این روش ها، چندین روش متناسب با کسب و کار شما خواهد بود.

از آنجا که این لیست بلندی است، بنابراین تنها به توضیحات کوتاه و مفید برای هر روش بسنده کرده‌ و هر جا که لازم باشد، منابعی را برای مطالعه بیشتر به شما پیشنهاد کرده ایم.

روش‌های بک لینک سازی و نحوه کسب آن‌ها

1. بک لینک ها EDU

با اینکه بک لینک های EDU ذاتا قدرتمند نیستند، اما وب سایت‌های با دامنه EDU، معمولاً آتوریتی بالایی داشته و این موضع موجب ارزشمندن شدن آنها می گردد.

برای کسب لینک های EDU و دانشگاهی می‌توانید اجازه پست مهمان به دانشجویان را داده و همچنین تخفیفاتی برای آن‌ها در نظر بگیرید. در ادامه از آنها درخواست کنید که لینک پست خود را در صفحه دانشگاهی خود قرار داده یا از استادان و همکلاسی های خود بخواهند که آن را در سایت خود قرار دهد.

2. بک لینک های GOV

همانند وب سایت‌های EDU، وب سایت‌ها دارای دامنه GOV نیز معمولاً آتوریتی بسیار بالایی دارند.

برای کسب بک لینک های GOV می‌توانید با سازمان های دولتی ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها همکاری مشترکی داشته باشد. سپس از آن‌ها بخواهید که لینک وب سایت شما را به صورت مستقیم یا در قالب یک پست در وب سایت خود قرار دهند.

3. بک لینک های ORG

مزایای این نوع بک لینک ها مانند بک لینک های EDU و GOV است، اما کسب آن‌ها کمی آسان‌تر است. با اسپانسر شدن در یکی این سازمان ها و ارائه خدمات و محصولات خود به آن‌ها، یک گام در کسب ابن نوع بک لینک ها بردارید.

4. بک لینک های محتوایی

این‌گونه بک لینک ها به واسطه نوشتن محتوای با کیفیت و ارزشمند در سایتتان ایجاد خواهند شد. محتوای با کیفیت پتانسیل اشتراک گذاری و در نتیجه کسب بک لینک بالاتری دارند.

برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای می بایست برنامه محتوا نویسی جامعی را تهیه کرده تا شانس خود را برای کسب چنین بک لینک های بالاتر ببرید.

5. بک لینک از وب سایت‌های خبری

بهترین روش برای کسب بک لینک از وب سایت‌های خبری، تولید محتواییست که خبرنگاران به آن علاقه‌مند باشند. محتوایی که از منابع مختلف جمع آوری شده و بتوان به آن استناد کرد.

6. لینک های داخلی

لینک های داخلی ساده‌ترین روش لینک سازی به شمار می روند، چرا که کنترل آن‌ها در دستان شماست. اگر از وردپرس استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم از افزونه related post plugin استفاده کرده تا فرصت های بیشتری برای لینک سازی داخلی در سایت خود به دست آورید.

7. بک لینک از کسب و کارهای مکمل

منظور از کسب و کارهای مکمل، آن‌هایی هستند که مخاطبین هدف آن‌ها با شما یکیست اما محصول متفاوتی را تولید می کنند و در نتیجه رقیب شما محسوب نمی شوند.

برای کسب بک لینک از این‌گونه وب سایت‌ها پیشنهاداتی در مورد تبادل پست مهمان به آن‌ها ارائه دهید و یا یک کمپین بازاریابی مشترک ایجاد کنید.

8. بک لینک از رقبا

اگر رقبا را ترغیب به لینک دادن به خود کنید، مطمئنا می‌دانید که این کار به نفع شماست. با تولید محتوای بسیار ارزشمند، آن‌ ها را مجبور به لینک دادن به خود کرده و به این هدف دست یابید.

9. بک لینک از فروم ها

ارزش این بک لینک ها به مخاطبینی است که با کسب و کار شما در ارتباطند.

به دنبال فروم های فعال در حیطه کاری خود گشته و در آن‌ها شروع به فعالیت کنید. ابتدا فعالیت ارزشمندی در سایت انجام داده و در جای خود اگر نیاز بود و همینطور اگر امکان آن وجود داشت، لینکی از سایت خود را قرار دهید.

10. بک لینک از پروفایل شبکه‌های اجتماعی

اگر هنوز لینک وب سایت خود را در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود قرار نداده اید، هم‌ اکنون نسبت به انجام آن اقدام کنید.

انجام این کار بسیار ساده بوده اما اغلب دست کم گرفته می شود، مخصوصا در شرایطی که ما در شبکه‌های اجتماعی زیادی عوضویت داشته باشیم. در این راستا به چک کردن پروفایل کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی زیر بپردازید:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Snapchat
  • Goodreads
  • Reddit
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Flickr
  • Quora
  • Periscope

همینطور دیگر شبکه‌های اجتماعی بومی که در هرکشوری وجود دارد می‌تواند گزینه های خوبی برای این کار باشند.

11. بک لینک سازی در پست های شبکه‌های اجتماعی

قرار دادن پست در شبکه‌های اجتماعی یکی از فعالیت‌های اصلی در شبکه‌های اجتماعی است. استفاده از ابزراهایی مانند Buffer یا Hootsuite می‌تواند در این کار کمک زیادی به شما کند. با قرار دادن لینک های سایت در پست ها می‌توانید علاوه بر کسب لینک، ترافیک از شبکه‌های اجتماعی نیز دریافت کنید.

12. لینک از وب سایت Reddit

قرار دادن لینک وب سایت در Reddit جدا از دیگر شبکه‌های اجتماعیست، چرا که کاربران آن خیلی بی رحمانه با این موضوع برخورد می کنند. اما اگر موفق به این کار شدید، بک لینک با‌ ارزشی برای سایت خود ایجاد کرده اید.

13. بک لینک از وب سایت Linkedin

یکی دیگر از روش‌های ساده و کمتر توجه شده، بک لینک از وب سایت Linkedin است. اگر هنوز اقدام به این کار نکرده اید، خیلی ساده صفحه کمپانی برای سایت خود ایجاد کرده و به سایت خود لینک دهید.

14. دیرکتوری های مرتبط

لینک وب سایت خود را در هر دیرکتوری بی‌ارزشی قرار ندهید. در عوض به دنبال دیرکتوری های مرتبطی باشید که اسپم نیز نباشند.

15. بک لینک از دیرکتوری های محلی

دیرکتوری هایی که به لیست کردن کسب و کارها بر اساس محلشان می پردازند نیز سوژه های خوبی برای لینک سازی به شمار می روند. از جمله وبسایت های فارسی در ایران می‌توان به سایت کتاب اول اشاره کرد.

16. بک لینک از دیرکتوری های قالب ها

اگر در تیم خود فردی را دارید که قادر به ساخت قالب می‌باشد (وردپرس، جوملا، دروپال، …) یک قالب ساخته و آن را در دیرکتوری قالب ها همراه لینک سایت خود منتشر کنید.

17. بک لینک از ایبوک ها

یک ایبوک در زمینه کاری خود ساخته و لینک سایت خود را در آن قرار دهید. نوشتن ایبوک می‌تواند زمان زیادی ببرد، بنابراین می‌توانید از شخصی برای این کار استفاده کرده تا در این کار به شما کمک کند.

18. بک لینک از وب سایت‌های خبری محلی

یکی از استراتژی های ساخت بک لینک این است که بر روی وب سایت‌های محلی و مرتبط با شهر یا محله خود متمرکز شده و نسبت به لینک سازی در آنها اقدام کنید.

19. بک لینک از پست مهمان

وبلاگی مرتبط با وبسایت خود یافته و از آن‌ها بخواهید که مطلب شما را به همراه یک لینک و به شکل پست مهمان در وبسایت خود منتشر کنند. این یکی از قدیمی ترین روش‌های بک لینک سازی به شمار می رود.

20. لینک سازی به واسطه کمک به سایت‌ها

به دنبال لینک های نامعتبر در یک سایت گشته و یا مشکلاتی را در آن بیابید. سپس می‌توانید با دادن گزارش رفع مشکلات سایت به وبمستر، از او بخواهید که در عوض لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهد.

21. بک لینک از Google My Business

وب سایت خود را حتماً در Google My Business ثبت کرده و لینک آن را در این پلتفرم قرار دهید. در بسیاری از مواقع کاربران اطلاعات سایت شما را قبل از مشاهده آن از این طریق مطالعه می کنند.

22. بک لینک از نام برندتان

به دنبال نام برندتان در سایت‌های دیگر باشید و سپس از وبمستر سایت بخواهید که نام برند شما همراه با لینک درج کند. با استفاده از Google Alert می‌توانید زمانی که نام برند شما در سایتی اشاره می گردد، اعلانیه ای دریافت کنید.

23. بک لینک از کلمات کلیدیتان

بک لینک با انکرتکست نام برندتان خوب است، اما در عین حال بک لینک از کلمات کلیدتان بهتر نیز هست. به دنبال کلمات کلیدی سایتتان در سایر وب سایت‌ها بوده و در صورت امکان از آن‌ها بخواهید که به شما لینک دهند.

24. لینک از طریق مطالب آموزشی

بک مطلب آموزشی جامع و مرتبط با سایتتان منتشر کنید. سپس صبر کنید تا صاحبین کسب و کارها برای درج بک لینک با شما تماس بگیریند. در این شرایط از آن‌ها بخواهید در عوض لینک سایتتان در وب سایت خود قرار دهند.

25. معرفی منابع

لیستی از کسب و کارهای مرتبط را در صفحه‌ای از سایتتان منتشر کنید. به عنوان مثال 50 وب سایت برتر عکس‌های استوک را به صورت یک‌جا در یک صفحه گرداوری کنید. منتظر تماس دیگر وب سایت‌های مشابه برای قرار گرفتن در این لیست باشید. در این شرایط از آن‌ها بخواهید که لینک سایتتان را در عوض در سایتشان قرار دهند.

26. بک لینک های اینفوگرافیک

شما می توانید با انجام تحقیقاتی دست به تولید اینفوگرافیک بزنید. در ایجاد اینفوگرافیک ها می‌توانید از آمار سایر سایت‌ها نیز استفاده کنید. اینفوگرافیک ها قابلیت اشتراک گذاری بالایی داشته و می‌توانید امید به کسب بک لینک های زیادی از آن‌ها داشته باشید.

27. بک لینک از وب سایت‌های پرسش و پاسخ

با استفاده از وب سایت‌های پرسش و پاسخ می‌توانید پاسخ‌های خوبی به سؤالات بدهید. نمونه خارجی خوب آن وب سایت Quora می باشد. نمونه های فارسی خوبی نیز در وب وجود دارند. نکته کلیدی در پاسخ به پرسش ها این است که جوابی مناسب به کاربران بدهید و هدفتان تنها به کاربر دادن لینک نباشد.

28. بک لینک از ایمیل‌ها

اگر از سیستم خبرنامه در سایت استفاده می نمایید، نهایت استفاده را از آن کنید. مطالب خوب سایت را در قالب خبرنامه به دنبال کنندگان خود ارسال نمایید.

29. لینک های گرافیکی

هر جا که از لوگوی سایتتان استفاده شده است، می‌توانید به وب سایت قرار دهنده ایمیل زده و از آن‌ها بخواهید که لوگوی سایت قابل کلیک کردن باشد.

30. بک لینک از ویدئو

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست و به همین خاطر ویدئوهای خود را در آن به همراه یک لینک قابل کلیک منتشر کنید. هیچگاه ویدئوها را فراموش نکنید. شما می‌توانید ویدئوهایی را به صورت زنده در اینستاگرام منتشر کرده و بعد از ضبط، آن را در یوتیوب یا سایر وب سایت‌های اشتراک ویدئو منتشر کنید.

31. بک لینک از SlideShare

آیا تاکنون سخنرانی داشته اید؟ در کلاسی تدریس کرده اید؟ با اینکه سمیناری ارائه داده اید؟

شما می‌توانید محتوای اسلایدهای آن‌ها را در وب سایت SlideShare منتشر کنید و لینکی از سایت خود به آن بیفزایید.

32. بک لینک از نقد و بررسی ها

از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها در صنعت خود بخواهید که از محصولات و سرویس های شما استفاده کرده و نقدی از آن بنویسند. بعضی از این افراد این کار را در ازای دریافت هزینه یا محصولاتتان انجام می دهند.

33. بک لینک از وب سایت‌های ویکی

وب سایت‌های ویکی زیادی مانند ویکیپدیا وجود دارد. وب سایت ویکی مرتبطی با حوزه کاری خود یافته و در تهیه محتوای آنها مشارکت کنید. انتشار تحقیقات مرتبط با حیطه کسب وکارتان در آن میتواند بسیار سودمند باشد.

34. بک لینک های فالو

تا آنجا که ممکن است سعی کنید که بک لینک های سایت از نوع فالو باشد، اما لینک های نوفالو را نیز از یاد نبرید.

35. بک لینک های نوفالو

در بسیاری از مواقع بک لینک های فالو بهتر هستند، اما بک لینک های نوفالو نیز ضرری ندارند. بنابراین از آنها غافل نشوید.

به علاوه بک لینک های فالویی که در وب سایت های اسپم قرار گرفته باشند، موجب ایجاد مشکل می گردند، در صورتی بک لینک های نوفالو دارای چنین شرایطی نبوده و حتی می توانند موجب ایجاد ترافیک برای سایت شوند.

36. درخواست لینک از دوستان

از دوستان و هم دانشگاهی های خود که داری وب سایت هستند بخواهید که به وبسایت شما لینک دهند. درخواست کردن ضرری نداشته، منتها با دقت این کار را انجام دهید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که بک لینک ها ارزشمند باشند. لینک دادن یک سایت سیمان سازی به یک وب سایت پخت و پز، خیلی جالب نیست. اما گرفتن لینک از یک وب سایت فروشگاه مکمل های غذایی برای وبسایت متعلق به یک باشگاه ورزشی منطقی به نظر می رسد.

37. برقراری یک مصاحبه

از یک فرد در حیطه کاری خود بخواهید که چندین سوال طرح کرده و آنها را از طریق ایمیل یا مصاحبه زنده از شما بپرسد. دقت داشته باشید که لینکی از سایت خود را به مصاحبه کننده خود بفرستید تا در هنگام انتشار این مصاحبه، از آن استفاده شود.

38. توجه به درخواست مصاحبه

چشمان خود را در شبکه ای اجتماعی بازتر کنید و به درخواست های مصاحبه جواب مثبت دهید. سپس برای ایجاد مصاحبه با سمت مقابل هماهنگی کنید.

39. بک لینک از پادکست ها

به عنوان مهمان در پادکست ها شرکت کرده و یا اینکه خود یک پادکست ایجاد کنید. تنها دقت داشته باشید که در پادکست هایی شرکت کنید که با حیطه کاری شما مرتبط باشد. در انتها نیز از منتشر کننده پادکست بخواهید که لینکی از وبسایت شما در زیر پست خود قرار دهد.

40. نظر دادن در پست ها پر طرفدار

در پست هایی که دارای کامنت زیادی بوده و همچنین نقل قولی از برند شما شده است شرکت کنید و نظر خود را نیز ابراز نمایید. دقت کنید که استفاده از لینک در پاسختان به شکلی کاملا هوشمندانه باشد.

41. نوشتن یک پست پر طرفدار

زمانی صرف کرده و یک پست پر طرفدار بنویسید. دقت داشته باشید که لینک پاسخ ها را به تمام اعضای شرکت کننده در بخش نظرات ارسال نمایید.

42. انتشار خبر

اخبار روز را مورد رصد قرار داده و در هنگام محبوبیت یک خبر، شما نیز مطلبی درباره آن بنویسید. پست های خبری می توانند کوتاه و جذاب باشند. هدف از این گونه پست ها انتشار سریع خبر و تحت پوشش قرار دادن فوری یک موضوع است.

43. ساخت ابزار

ساخت یک ابزار مرتبط با حیطه کاریتان می تواند روش بسیار فوق العاده برای جذب بک لینک باشد.

44. ساخت یک مدل

اگر ساخت یک ابزار از میزان منابع شما خارج است، می توانید مدل هایی با تموجه به حیطه کار خود ایجاد کنید. به عنوان مثال مدلی از ایمیل، اینفوگرافیک یا تقویم کاری می تواند گزینه های خوبی برای هر کسب و کاری باشد.

شما می توانید این مدل ها را در گوگل درایو آپلود کرده و یا از کاربران بخواهید در صورت خواستن آن ها به شما ایمیل بزنند.

45. بک لینک از وبینار

اسپانسر یک وبینار شده و یا اینکه خود دست به ایجاد یکی از آنها بزنید. دقت داشته باشید که بعد از برگزاری آن، اسلایدها را در SlideShare آپلود نمایید.

46. کسب بک لینک به واسطه انجام تحقیقات

انجام تحقیقات و منتشر کردن جزییات آن، یکی از روش های تضمینی گرفتن بک لینک است. یکی از ساده ترین راه ها ایجاد یک نظرسنجی و انتشار نتایج پس از آن می باشد. این نتایج توسط وب سایت های مختلفی به اشتراک گذاشته می شود.

47. بک لینک سازی به واسطه ایجاد واژه نامه

لیستی از اصطلاحات مرتبط با حیطه کاری خود تهیه کرده و واژه نامه ای از آنها را در وب سایت خود ایجاد نمایید. اگر این کار به خوبی انجام شو، قابلیت جذب بک لینک از رقبا، ژورنالیست ها و وبلاگ نویسان را دارد.

48. کسب لینک به واسطه انجام مطالعات

در ابتدا عرض کنیم که نیاز است که شما حتما به انجام مطالعاتی در حیطه کاری خود اقدام کنید. در انجام این مطالعات میدانی میتوانید از کسب و کارهای مشابه نیز کمک گرفته و کار را تقسیم کنید.

49. ایجاد کوپن تخفیف

کوپن های تخفیف در فروشگاه های اینترنتی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و احتمال اشتراک گذاری آنها بین دوستانشان زیاد است. بنابراین هر از چندگاهی و همراه با مناسبت ها، کوپن های تخفیفی را برای کاربران در نظر بگیرید.

50. گرفتن بک لینک از وب سایت هایی که رقبایتان از آنها لینک دارند

از ابزارهای چک کردن بک لینک استفاده کرده و ببینید که رقبای شما در چه سایت هایی دارای لینک هستند. سپس شما نیز اقدام به لینک سازی در این گونه سایت ها کنید.

جمع بندی

چهره لینک سازی در سال های گذشته به واسطه زیاده روی هایی که توسط بعضی از وبمسترها صورت گرفته است، کمی دچار خدشه شده اما هنوز از قوی ترین سیگنال ها رتبه بندی می باشد.

بک لینک سازی یک ابزار تبادل ارزش هاست و می بایست ببینید که چگونه شما و دیگر صاحبین سایت ها می توانید به یکدیگر کمک کنید. یا اینکه چه پیشنهادی برای کسب بک لینک می توانید ارائه دهید؟

اگر از این دید به لینک سازی نگاه کنید، در این کار موفق شده و بک لینک های با کیفیتی کسب خواهید کرد. این بک لینک های با کیفیت نیز مطمئنا موجب رشد وب سایت شما و افزایش رتبه آن در نتایج جستجو خواهد شد.

21 دیدگاه

  1. سلام. ممنون بابت مقاله خوبی که ایجاد کردید. فعالیت شما در این حوزه و گسترش دانش سئو برای وبمستران ایرانی، مایه افتخار ماست.⁦ موفق و موید باشید.

  2. سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز که اطلاعات خوبی برای سئو و افزایش قدرت دامین ارائه کردید.
    خدمت شما عرض کنم که بنده در ایران زندگی نمیکنم و کار من 3 برابر سخت تر از عزیزانی هست که در کشور عزیزم ایران زندگی میکنن، برای اینکه هموطن برای هموطن خودش تقریبا کارهایی را انجام میده، شبیه لینک سازی در سایت خود ولی در خارج از ایران خیلی سخت به وبسایتهای غیر بومی راه میدن تا لینک سازی کنن. نمونش چند وبسایت در وبسایت من لینکسازی کردن ولی بعد از چند روز من از آنها کمک خواستم و در عوض جواب خیر شنیدم. درضمن رنک وبسایت من در سئو بد نیست، 400 هزار جهان و 7 هزار استرالیا هستش، ولی قدرت دامین من پائینه، برای همین تو نتایج گوگل زیاد به چشم نمیام، ولی در شاخه های دیگه تو نتایج اول گوگل استرالیا هستم. مثلا من خریدار فلزات بازیافتی گران قیمت هستم شبیه مس و برنج نیکل و برنز و غیره، ولی وبسایت تو نتایج لوله مسی یا عروسکهای برنزی یا لوله های نیکل تو نتایج بالا دیده میشه، ولی در قسمت بازیافت نتایجم پائینه. برای همین وبسایتهای تولیدی یا فروشگاهی فلزات از من بک لینک میگیرن ولی بک لینک نمیدن.
    بنظرت راهی هست که از ایران بک لینک بگیرم یا بسازم یا بخرم یا فقط باید از کشور استرالیا اقدام کنم که پنالتی نشم.
    با سپاس فراوان ارادتمند شما

    • اگر وب سایت های مرتبط با وب سایت خود حتی در ایران هم پیدا کنید، مشکلی برای لینک سازی نیست. درست است که زبان سایت متفاوت می شود، اما حداقل ارتباط موضوعی بین وب سایت ها وجود دارد. در شرایطی که نمی توانید از وب سایت های استرالیایی بک لینک بگیرید، این مورد از گزینه هاییست که می توان روی آن حساب باز کرد.

  3. با تشکر بی انتها از آموزش شما
    سوالی که پیش آمده برای بنده اینست که اگر وب سایت مقابل بک لینک ما رو برداره بعد از مدتی، چه اتفاقی برای وب سایت می افته؟

    • اگر بک لینک مورد نظر، بک لینک خوبی از دید گوگل باشه احتمالا کمی افت رتبه رو احساس خواهید کرد. همه چیز بستگی به قدرت بک لینک دارد و الگوریتم پیچیده گوگل در این زمینه دارد.

  4. عالی بود استاد عزیز
    با خواندن این مقاله درمورد بک لینک و لینگ گذاری من به دو تا چیز رسیدم.
    1- جواب نصف سوالات ذهنم رو گرفتم
    2- نصف سوالات ذهنم حذف شد این خیلی بهتر بود واسم چون فکر میکردم جور دیگه س.
    استاد میخوام یه چیزی بگم اونم اینه که شما بهترین استاد سئو بودید که باهاش آشنا شدم ازتون ممنونم.
    و این هم برای کاربران عزیز اگر تا به امروز از داشتن استاد یا استراتژی برای سئو بی بهره بودید باید بگم من با 5 استاد تا به امروز کار کردم. تمام حرفهاشون یا ترجمه بوده یا کلیشه ایی. وقتی فهمیدم سئو یعنی چی که با این وب سایت آشنا شدم. فقط میتونم بگم به جای درستی اومدید.
    نیازی به تعریف نیست وقتی خودتون میتونید ببیند این سایت تمام رقباش همه سئو کار و بلد کار هستند. ولی باز شما استاد از همشون بالاترید

    • ممنون از تمام لطفی که به بنده داشتید. خوشحالم ازینکه مطالب وب سایت برای شما آموزنده بوده و تونسته گره ای از کارتون باز کنه.

  5. اگر ویدیوهای اموزشی از نحوه لینک سازی بسازین خیلی خوب میشه من به شخصه واقعا از رو ویدیو به راحتی آموزش می بینم.

  6. سلام رفقااااا 😉
    من از اطلاعات سایت رادزاد استفاده کردم
    و تونستم سایتم ایستگاه فنی رو چند صفحه تو گوگل جلوتر بیارم

  7. ممنون از توضیحات مفیدتون. من که کلی چیز ازش یاد گرفتم. پیشنهادی در مورد بک لینک سازی برای خانه هوشمند دارید؟

  8. سلام
    خیلی جالب بود برام. “آموزش بک لینک سازی” رو که سرچ میکنم شما رتبه یک هستید و به نظرم یکی از عوامل سرعت خوب این صفحه است. از دید سئو نگاه کردم و خواستم تبریک بگم خدمتتون.
    تشکر

  9. سلام، من از بک لینک استفاده کردم، هنوز جواب نگرفتم. نیاز به زمان طولانی دارد آیا؟

  10. با سلام
    ممنون از مطلب با ارزشی که در وبسایت خود منتشر کردید. مدتها بود که دنبال محتوای جامعی در خصوص ساخت بک لینک بودم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *