بهترین افزونه های سئو برای مرورگر گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم با قطعیت، برترین مرورگر جهان در بین مرورگرهای کامپیوترهای دسکتاپ است. سهم استفاده از این مرورگر در بازار تقریبا 60% و این مقدار همواره در حال افزایش نیز است. شهرت گوگل در زمینه تولید نرم افزارهای دیجیتالی نقش مهمی در افزایش محبوبیت این مرورگر در بین کاربران داشته است. اما با این وجود کاربران نیز به خاطر سفارشی شدن این مرورگر بسیار به آن علاقه مندند.

این مرورگر به خاطر افزونه های بسیار زیادی که برای آن وجود داشته و روزانه منتشر می گردند، قابلیت تغییر و سفارشی شدن زیادی دارد. در فروشگاه افزونه های گوگل کروم افزونه های زیادی در دسته بندی های متفاوت وجود دارند.

در بین این دسته بندی ها، دسته سئو نیز وجود داشته و از بین آن ها میتوان حداقل صدها افزونه مفید پیدا کرد. یادگیری کار کردن با بعضی از این افزونه ها نیاز به زمان دارد اما با طی کردن این روند و تبدیل استفاده از آنها به یک عادت می توانید زمان زیادی را در دراز مدت صرفه جویی نمایید.

در این مطلب ما 12 افزونه سئو کروم را برایتان برگزیده ایم که کمک زیادی در حیطه سئو به شما کاربران می کنند:

افزونه های کروم برای بررسی اجمالی سایت

SimilarWeb

افزونه SimilarWeb از بهترین افزونه ها برای شروع آنالیز سایت است. این افزونه نگاه گسترده تری نسبت به سئو وبسایت دارد و منابع ترافیکی سایت را نیز نمایش می دهد.

افزونه SimilarWeb این داده ها را با استفاده از جمع آوری اطلاعات به دست اورده شده از شرکت های خدمات دهنده اینترنت، پایشگرهای اختصاصی و داده های جمع آوری شده از کاربران خود به دست می آورد.

با تحلیل این داده ها، این افزونه می تواند آمار نسبتا دقیقی از ملیت کاربران، میزان زمان سپری شده توسط آنها در وب سایت و مقایسه ورودی وب سایت را به شما ارائه دهد.

تمام این فاکتورها بر روی سئو تاثیر گذارند و در هنگام آنالیز یک سایت جدید به شما کمک می کنند. این افزونه در حالت کلی رایگان بوده اما کاربران با تهیه اکانت از وبسایت آن می توانند اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند.

افزونه سئو SimilarWeb برای گوگل کروم

MozBar

مطمئنا هیچ لیستی از بهترین افزونه های سئو کروم را بدون افزونه MozBar مشاهده نخواهید کرد. این افزونه یکی ابزار چند کاره است و قطعا یکی از بهترین ها در نوع خود می باشد. با وارد شدن به اکانت خود در سایت Moz این افزونه فعال شده و اطلاعات خوبی را در هنگام باز کردن سایت ها و نتایج جستجو نمایش خواهد داد.

این ابزار شامل لیست گسترده ای از آنالیزها، مباحث فنی سئو، سئو داخلی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و بک لینک هاست. MozBar میتواند موجب کمی کند شدن بارگذاری وبسایت ها گردد. با این حال فعال کردن آن در مواقعی که به آنالیز یک وبسایت می پردازید کاملا معقولانه است.

افزونه سئو MozBar برای کروم

Impactana

افزونه Impactana یک تولبار بازاریابی محتواست که به آنالیز صفحات سایت در شبکه های اجتماعی می پردازد. این ابزار تعداد دفعات اشتراک گذاری سایت را در شبکه های اجتماعی توییتر، فیسبوک، لینکدین و سایر موارد نشان می دهد.

این ابزار با استفاده از دو مقیاس Impact و Buzz به آنالیز محتوا می پردازد. مقیاس اول نشان دهنده تعداد دفعات اشتراک گذاری و مقیاس دوم نشان دهنده تعداد دفعات تعامل کاربران با آن محتوای به اشتراک گذاشته شده است. این ابزار در آنالیز ابتدایی یک وبسایت در مورد پارامتر فعالیت در شبکه های اجتماعی کمک زیادی می کند.

افزونه سئو Impactana کروم

SEO Quake

افزونه SEO Quake یکی از پلاگین هاییست که سالهاست توسط سئوکارهای حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این افزونه می تواند داده های مورد نیاز ما را با نهایت سرعت ارائه دهد.

تنها با یک کلیک می توانید به داده هایی از قبیل بک لینک های صفحه، داده های مرتبط با کش صفحه، تاریخ اولین ایندکس صفحه و بسیاری موارد دیگر دست یابید. همچنین با چند کلیک دیگر نیز می توانید به اطلاعاتی از قبیل لینک های داخلی و خارجی، چگالی کلمات کلیدی، اسکیما ها، تگ های هدر، متا ها و دیگر داده ها دسترسی پیدا کنید.

افزونه SEO Quake به هیچ وجه جایگزینی برای بررسی کامل سئو سایت و ابزارهای آنالیز آن به شمار نمی رود، اما خیلی سریع می تواند داده های متنوعی از وضعیت سایت به شما ارائه دهد. این ابزار در مواقعی که می خواهید خیلی فوری به آنالیز سایت بپردازید بسیار کارامد است. همچنین این ابزار به SEMrush متصل شده و می تواند از این طریق آمارهای ترافیکی خوبی نیز به شما نمایش دهد.

افزونه های کروم برای بخش های فنی سئو

User agent switcher

در زمان حال که تاثیر موبایل بر روی سئو روز به روز در حال افزایش است می بایست از نمایش صحیح سایت در ابعاد مختلف صفحات نمایش مطمئن شویم. این کار با استفاده از تنها یک کامپیوتر دسکتاپ کار دشواریست، مگر اینکه دست به تغییر user agent مرورگر خود بزنید.

این افزونه کروم به شما کمک می کند تا از دید سیستم عامل ها و دستگاه های مختلفی به مشاهده وبسایت ها بپردازید. این ابزار برای توسعه دهندگان وب بسیار ضروری و به کسانی که به آنالیز سئو سایت ها می پردازند کمک شایانی می کند.

META SEO Inspector

افزونه META SEO Inspector به صورت تخصصی به نمایش داده های متای نهفته در کدهای یک صفحه از سایت پرداخته و آن ها را در دسته بندی های مشخصی نمایش می دهد.

این افزونه همچنین دارای قابلیت آنالیز تگ های XFN، کانونیکال و میکروفرمت ها نیز هست. همچنین لینک های مفیدی نیز برای آنالیز یک سایت در دیگر وب سایت ها نیز در این افزونه موجود است.

افزونه کروم Tag Assistant

Tag Assistant

افزونه کروم Tag Assistant در این لیست ما مسحور کننده ترین افزونه نیست، اما قطعا یکی از به درد بخورترین هاست. این افزونه به بررسی و چک کردن وجود تگ های گوگل مانند تگ گوگل آنالیتیکیس و Remarketing در وبسایت می پردازد.

ذخیره سازی هر بازدید و آنالیز اجرای تگ های ردیابی در هر Session یکی از مهمترین قابلیت های این افزونه است. با استفاده از این افزونه میتوان از عملکرد صحیح تگ ها اطمینان حاصل کرد.

افزونه کروم Tag Assistant

Page Load Time

همانطور که در مطلب سرعت سایت مطرح کردیم، این پارامتر یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سایت هاست. این افزونه بر خلاف بسیاری از افزونه های دیگر سرعت بارگذاری صفحات را از دید کامپیوتر شما نشان می دهد.

شما میتوانید با کلیک بر روی آیکون این افزون اطلاعات جزیی تری از زمان بارگذاری هر صفحه را مشاهده کنید. برای بررسی سرعت بارگذاری صفحات و مقایسه آنها با یکدیگر این افزونه یکی از بهترین ها در شروع کار است.

افزونه سئو Page Load Time گوگل کروم

افزونه های کروم برای آنالیز سئو محتوای داخلی

Page Analytics

بسیاری از ابزارهای این صفحه برای آنالیز و ارزیابی وبسایت رقبا به کار می روند. اما این افزونه متعلق به گوگل بوده و به شما اجازه می دهد که داده های گوگل آنالیتیکس را در هنگام مرور وب سایت خود مشاهده کنید. هنگامی که به اکانت گوگل آنالیتیکس خود وارد شوید این قابلیت برای شما فعال شده و اطلاعات مربوطه را میتوانید با کلیک بر روی این افزونه مشاهده کنید.

پارامترهای قابل دسترسی در این تصویر شامل بانس ربت، تعداد متوسط صفحات بازدید شده و میانگین زمان حضور کاربر در وب سایت شما است. با برجسته تر شدن پارامترهای مشارکت کاربران در سایت مانند بانس ریت در سیستم جستجوی گوگل، این افزونه می تواند ابزار کمکی خوبی برای آنالیز هر صفحه از سایت به صورت آنی باشد، بدون اینکه بخواهید وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شوید.

افزونه کروم Page Analytics

Spark Content Optimizer

این افزونه سئو کروم برای بهره گرفتن از سئو در فعالیت روزانه مان بسیار مناسب است. تمامی وبمسترها و توسعه دهندگان وب می توانند از این افزونه استفاده کنند. افزونه Spark Content Optimizer به اسکن محتوای صفحه پرداخته و میزان پوشش مطالب از یک موضوع و خوانایی آن برای موتورهای جستجو را ارزیابی می کند.

با استفاده از این افزونه میتوانیم بفهمیم که مطلب ما چه سیگنال هایی را به موتورهای جستجو می دهد. همچنین در صورت افراط در به کار بردن یک کمه کلیدی نیز متوجه آن خواهیم شد. این افزونه بدون زحمت زیادی توصیه های خوبی در مورد سئو به ما ارائه می دهد.

افزونه سئو Spark Content Optimizer

Show Title Tag

این افزونه کاربردی قادر است که عنوان هر صفحه را در بخش پایینی مرورگر نمایش دهد. همچنین شما می توانید موقعیت نمایش را به هر نقطه از صفحه منتقل کنید. از آنجا که عنوان صفحه معمولا در تب ها جا نمی شود، این افزونه به ما کمک می کند که بدون مراجعه به کدهای سایت یا انتقال کرسور به تب مورد نظرتان، عنوان صفحه را یکجا به صورت کامل مشاهده کنید.

افزونه های کروم برای انالیز بک لینک ها

Link Research Tools

این تولبار مرورگر کروم به پوشش داده های بک لینکی یک صفحه می پردازد. با استفاده از این ابزار می توان نگاه کوتاه و سریعی به تعداد بک لینک های یک صفحه پرداخت. در نسخه پولی این ابزار نیز امکانات ویژه ای وجود دارد.

همانند تولبار Moz، این افزونه نیز اطلاعاتی را درباره صفحات در نتایج جستجو نشان می دهد. این قابلیت به شما اجازه می دهد که از دید بک لینک ها به مقایسه نتایج جستجو پرداخته و قدرت دامنه و صفحه را به صورت خلاصه مشاهده کنید.

افزونه سئو Link Research Tools

LinkMiner

افزونه LinkMiner احتمال بهترین افزونه شناسایی لینک های از کار افتاده در داخل صفحه است. بعد از فعالسازی این افزونه و کلیک بر روی آیکون آن، این تولبار شروع به آنالیز لینک های موجود در یک صفحه کرده و وضعیت آنها را بررسی می کند. بعد از اتمام کار، لینک های صحیح به رنگ سبز و لینک های مشکل دار با رنگ قرمز در صفحه به نمایش در می آیند. این کار موجب آسانتر شدن گزارش مشکل به تیم طراحی سایت می گردد.

این افزونه با استفاده از خروجی سایت هایی مانند Ahrefs، Majestic و Moz بررسی اجمالی بر روی لینک های خارجی و داخلی یک صفحه می کند.

Majestic Backlink Analyzer

Majestic یکی از قدرتمندترین وبسایت های آنالیز سئو است که دارای قابلیت های بسیار کاربردی می باشد. این افزونه متعلق به این وبسایت بوده و خروجی آن را مستقیما با استفاده از افزونه نمایش می دهد.

بخش آنالیزور بک لینک این افزونه به نمایش کمیت و کیفیت بک لینک های یک صفحه می پردازد و همینطور میزان ارتباط صفحات به هم لینک شده را نیز مقایسه می کند. ایندکس سایت Majestic قویتر از Moz بوده و به همین دلیل منبع موثق تری برای آنالیز بک لینک هاست. با این حال برای مشاهده تمام بک لینک ها نیاز به تهیه و خرید اکانت این سایت دارید.

افزونه سئو کروم Majestic Backlink Analyzer

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *