مزایای سئو کدامند؟

سئو به خاطر تاثیر بسیار آن به عنوان یکی از روش های بازاریابی شناخته می شود. با اینکه مزایای سئو بسیار گسترده است اما در این مطلب قصد داریم که به معرفی 10 مورد اصلی آن بپردازیم.

چشم انداز بازاریابی آنلاین در سال های گذشته همواره دچار تغییراتی شده است، اما با این حال سئو هیچ وقت از قلم نیفتاده و همواره به عنوان یکی از موثر ترین راهکارهای بازاریابی آنلاین مطرح بوده است. با اینکه سئو، منافع بسیاری برای صاحبین کسب و کارها دارد، در اینجا به بیان مهمترین موارد آن خواهیم پرداخت.

1. هزینه سئو نسبت به تبلیغات گوگل و سایر روش های PPC کمتر است

لیست شدن طبیعی سایت در نتایج جستجو رایگان است. وقتی سایت شما به واسطه سئو در صدر نتایج جستجو قرار می گیرد، برای گرفتن کلیک از کاربران نیازی به پرداخت هزینه به گوگل ندارید. این موهبتیست که از طریق سئو به سایت شما داده می شود. به واسطه کمی تلاش و پرداخت هزینه های نه چندان زیاد سئو، می توان به افزایش ترافیک سایت پرداخت. نیازی به پرداخت چندین دلار به ازای هر کلیک از کاربران نیست. همچنین برخلاف تبلیغات های پولی وب، ترافیک سایت شما پس از اتمام بودجه تبلیغات با کاهش مواجه نمی شود. سئو موجب می شود که شما از نیاز به تبلیغات اینترنتی رهایی یابید.

2. سئو موجب افزایش ترافیک سایت می گردد

با استفاده از نرم افزارهای آمارگیر می توانید افزایش قطعی ترافیک سایت پس از سئو را مشاهده کنید. این روش یکی از مفیدترین راه های تلاش برای موفقیت سایت می باشد. نتایج مثبت سئو فورا رویت نمی شود اما دیدن آن خیلی هم طول نمی کشد. افزایش ترافیک به صورت پایداری خواهد بود و با استفاده از ابزارهای مربوطه می توانید آن را ببینید. افزایش ترافیک موجب بازدید هر چه بیشتر کاربران از سایت گشته و در نتیجه فروش وب سایت بالا خواهد رفت.

3. سئو موجب افزایش اعتبار برندتان می شود

کاربران به نتایج صفحه اول گوگل اعتماد دارند و با استفاده از سئو می توانید در این لیست قرار بگیرید. در نتیجه برند شما مورد اعتماد آنها قرار می گیرد. هر چه در نتایج جستجو رتبه های پایین تری را کسب کنید، از اعتماد کاربران به شما کاسته می شود. اگر گوگل جابگاه بالایی را برای سایت شما در نظر بگیرد، ارزش و اعتبار برند شما نیز افزایش خواهد یافت. تبلیغ ها معمولا آزار دهنده هستند و کاربران به آن توجه زیادی نمی کنند. بسیاری از کاربران نیز نرم افزارهای بلاک کننده تبلیغ در مرورگر هایشان نصب کرده اند تا تبلیغات را مشاهده نکنند.

4. سئو نسبت به تبلیغات سنتی، بازگشت سرمایه بیشتری دارد

وقتی 1000 کاربر از طریق تبلیغات کلیکی کسب می کنید، 2% از آنها ممکن است به مشتری سایت تبدیل شوند. اما اگر همین تعداد کاربر از طریق سئو وارد سایت شوند، 4% آنها احتمالا به مشتری تبدیل خواهند شد. در نتیجه بازگشت سرمایه شما با سئو بیشتر خواهد بود. بیشتر بودن نرخ تبدیل سایت یکی از مزایای سئو است که قابل قیاس با دیگر روش های بازاریابی نیست. گوگل سایت شما را در کلمه ای که سئو کرده اید در نتایج جستجو نشان می دهد. در نتیجه کاربرانی که به دنبال محصولی هستند که شما نیز آن را در اختیار دارید، سایتتان را از طریق گوگل مشاهده می کنند. تبلیغات می تواند در هر کجا و برای هر کسی نمایش داده شود و حقیقتا بسیاری از کاربران نیز به آن توجهی ندارند. معرفی سایت شما از طریق گوگل ارزش بیشتری نسبت به معرفی از طریق روش های تبلیغاتی دارد.

5. رقبای شما نیز در حال انجام سئو هستند

سئو میدانیست که در حال بزرگ شدن است و هر روز افراد بیشتری با مزایای سئو و بهینه سازی سایت آشنا می شوند. رقبای شما این را می دانند و در حال انجام سئو برای بهره بردن از مزایای این روش هستند. در نتیجه آنها زودتر از شما وارد میدان خواهند شد و رتبه های بهتری نسبت به شما کسب می کنند. حتی اگر سایت شما خدمات بهتر و قیمت مناسب تری را ارائه دهد، باز هم گوگل تمام ترافیک را به آنها خواهد داد. استخدام یک شرکت سئو یا به خدمت گرفتن یک سئوکار همان چیزیست که شما نیاز به انجام آن دارید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

6. سئو موجب ارتقای کلاس کسب و کار شما می شود

سئو موجب ارسال روزانه هزاران کاربر به سایت شما می گردد. این مسئله موجب می شود که احتمالا نیاز به سرور قوی تر برای پاسخ بهتر به همه درخواست ها داشته باشید. ممکن است با پیشنهاداتی از طرف کاربران درباره نوع محصولات خود و نیازهای آنان مواجه شوید. سئو در واقع سرمایه گذاری بزرگی برای برند شماست و همان چیزیست که برای ارتقا کلاس کسب و کار خود به آن نیاز دارید.

7. سئو موجب برجسته شدن شما در بین 250 میلیون وبسایت حال حاضر اینترنت می شود

بیش از 250 میلیون وبسایت در اینترنت وجود دارند و هر روز نیز بر این تعداد افزوده می شود. مطمئنا قد بلند کردن در بین این همه سایت کار بسیار سختیست، مخصوصا اگر کالا و خدمات شما جز موارد بسیار رقابتی باشد. با استفاده از سئو می توانید نام برند خود را در بین این همه وبسایت برجسته تر کنید و به راحتی به افزایش فروش و درامد خود بپردازید.

8. 60% کلیک ها شامل اولین نتیجه گوگل می شوند

این مسئله بدین معنیست که تنها 40% کلیک ها به هزاران سایت از نتیجه دوم به بعد می رسد. قرار دادن سایت در نتایج ابتدایی گوگل می تواند موجب کسب هزاران هزار بازدید از سوی کاربران شود. سئو ابزاریست که به سایت شما کمک می کند تا در صدر نتایج جستجو قرار گرفته و از مزایای این حالت بهره ببرید.

9. سئو موجب افزایش داده های شما می گردد

با استفاده از سئو شما می توانید داده های مربوط به مشتریان را کسب کنید. با استفاده از کلمات مورد جستجوی کاربران و پیدا کردن بیشترین موارد جستجو می توانید نیازهای کاربران را درک کرده و محصولات متناسب با آن عرضه کنید. از این طریق می توانید کلمات پر جستجویی که رقابت کمتری در آن وجود دارد را شناسایی کرده و به فروش ماهانه خود بیفزایید. داده های مشتریان در این صنعت بسیار با ارزش است و به راحتی به دست نمی آید. با استفاده از ابزارهای سئو می توانید آن را کسب کرده و با به کار انداختن آن در کسب و کار خود، از مزایای آن استفاده کنید.

10. نتایج کسب شده از سئو ماندنی است

برخلاف روش های تبلیغاتی، نتایج کسب شده از سئو ماندنیست. این نتایج برخلاف تبلیغات اینترنتی، با قطع شدن بودجه، به صورت ناگهانی از بین نمی روند. البته جای تذکر دارد که برای ماندن در نتایج حال، نیاز به اقداماتی دارید. اما اگر در جایگاه های بالای گوگل قرار بگیرید، افراد دیگر نمی توانند به راحتی آن را از شما بگیرند.

آیا شما می توانید خودتان سئو کنید؟

البته که شما می توانید خودتان شروع به سئو سایت کنید و اگر کسی به شما نه بگوید، خلاف واقعیت است. برای شروع نیز می توانید از مطلب آموزش سئو و همینطور مقالات سئو در سایت رادزاد بهره برده یا از دوره های آموزش حضوری سئو ما استفاده کنید. یادگیری سئو نیاز به تمرین زیادی دارد و یک شبه نمی توانید هیچ کاری انجام دهید. برای تسلط بر سئو ماه ها و سالها می بایست تلاش کنید تا مهارت های لازم را کسب کنید. اگر فرصت چنین کاری را ندارید، جای نگرانی نیست. رادزاد می تواند سئو سایت شما را بر عهده گرفته و سایت شما را در نتایج جستجو به رتبه های اول برساند. برای این کار کافیست با ما تماس بگیرید و درخواست خود را مطرح کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *