فاکتورهای رتبه بندی گوگل کدامند؟

سیگنال های رتبه بندی و یا فاکتورهای رتبه بندی سایت ها، شاخص هایی هستند که رتبه یک وب سایت در نتایج جستجو را تعیین می کنند. سیگنال های رتبه بندی، الگوریتم موتورهای جستجو را تشکیل می دهند. نحوه کار این الگوریتم ها یک راز است و کسی از تاثیر دقیق فاکتورها در نتایج جستجو باخبر نیست.

الگوریتم های گوگل همواره در حال تغییر هستند و فاکتورهای موثر در رتبه بندی سایت ها اغلب تغییر می یابند و یا به روز رسانی می گردند. اگرچه این الگوریتم به صورت یک راز باقی مانده است، اما گوگل موارد مهم در رتبه بندی را مشخص کرده است. همچنین تست و آزمایش عوامل موثر، فاکتورهای مهم در این الگوریتم را برملا کرده است. در این مطلب به معرفی مهمترین سیگنال های رتبه بندی وب سایت ها می پردازیم.

محتوا

محتوای یک سایت جز مهمترین سیگنال رتبه بندی آن محسوب می شود. گوگل محتوای سایت را میخواند و موضوعیت آن را تشخیص می دهد. سپس صفحات سایت شما را بر اساس ارتباط محتوای آن و عبارت مورد جستجو، در نتایج جستجو نمایش می دهد. بنابراین از وجود کلمات کلیدی مهم خود در متن صفحه در جهت گرفتن رتبه در آن، مطمئن شوید.

متن صفحه می بایست کافی بوده و حداقل 300 کاراکتر باشد. همچنین محتوای صفحات می بایست قابل درک توسط خوانندگان باشد. بنابراین به ساختار متن خود دقت کنید و آن را به بهترین شکل ممکن بنویسید. در نتیجه این کار محتوای شما هم برای خوانندگان و هم موتورهای جستجو خوانا خواهد بود.

لینک ها

دومین فاکتور در رتبه بندی یک سایت، لینک های آن است. سایت شما می بایست از دیگر سایت دارای لینک باشد که اصطلاحا به آنها بک لینک گفته می شود. کیفیت این بک لینک ها مانند تعداد آنها از اهمیت برخوردار است. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر مانند سایت های دانشگاهی بسیار با ارزشتر از لینک سایت های نامعتبر مانند سایت های شرط بندی است.

گرفتن لینک از سایر سایت ها مهم است، اما داشتن یک ساختار لینک داخلی نیز یکی از عوامل بهبود رتبه سایت می باشد. اگر یک ساختار لینک داخلی مناسبی در سایت شما وجود داشته باشد، گوگل محتوای سایت شما را بهتر درک می کند و اهمیت صفحات را میسنجد.

تجربه کاربری (UX)

سایت شما می بایست کاربر پسند بوده و به آنها اجازه دسترسی آسان به دیگر صفحات سایت را دهد. این سایت ها شانس بیشتری در کسب رتبه بالاتر دارند. اگر کاربران پس از ورود به سایت شما از طریق نتایج جستجو به سرعت به آن برگردند، نتیجه آن افزایش بانس ریت و کاهش رتبه سایت خواهد بود. چرا که وقتی کاربران محتوای مورد نظرشان را در یک صفحه پیدا نمی کنند به نتایج جستجو برگشته و گوگل این تعاملات را در رتبه بندی خود اثر می دهد.

وبسایت شما می بایست سریع بوده، چرا که سرعت از سیگنال های رتبه بندی گوگل محسوب میشود. وبسیات های کند، سرعت پایش پایینی دارند و در نتیجه گوگل با سرعت کمتری به ایندکس صفحات آن خواهد پرداخت. بنابراین صفحات جدید سایت ممکن است در ایندکس گوگل ذخیره نشده و در نتایج گوگل نیز نمایش داده نمی شوند.

موبایل

اهمیت سئو موبایل نبایست دست کم گرفته شود چرا که این مورد اخیرا توسط گوگل به وضوح بیان شده است. گوگل اعلام کرده که در سال 2018 به سیستم mobile-first index سوییچ می کند و درنتیجه نسخه موبایل سایت شما مورد آنالیز کارایی و محتوا قرار می گیرد. اگر سایت شما موبایل پسند نباشد، سایت های رقیب از شما پیشی خواهند گرفت. حتی اگر بر روی دستگاه های موبایل تمرکز نکرده باشید، باز هم نسخه موبایلی سایتتان مورد ارزیابی و قضاوت قرار خواهد گرفت.

ماموریت گوگل

ماموریت گوگل سازماندهی به اطلاعات موجود در وب و در دسترس قرار دادن آن برای همگان است. آنها می خواهند که یک موتور جستجوی ایده ال بسازند و به کاربران کمک کنند تا به آسانی اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند. با اینکه الگوریتم گوگل در طول سالیان دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما ماموریت آنها همچنان ثابت و پا بر جاست. سیگنال های رتبه بندی با در نظر داشتن ماموریت آنها معین می شوند. بنابراین استراتژی های سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید تا در راستای رسیدن به این اهداف باشد.

سئو جامع

اگر میخواهید رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کنید، بهترین کار، ساخت وبسایتیست که متعلق به رتبه های اول در نتایج جستجوست. توصیه ما همواره اینست که سایت شما می بایست بهترین باشد. از هیچ گونه ترفند فریب دهنده ای استفاده نکنید. با اینکه این ترفندها ممکن است در بازه های زمانی کوتاهی نتایج خوبی داشته باشند، اما آنها معمولا در بازه های زمانی بلند مدت پا برجا نخواهند بود و حتی ممکن است منجر به جریمه سایت شما شود.

کسب رتبه خوب در گوگل نیازمند یک استراتژی سئو گسترده و جامع است که هر یک از جنبه های سئو را شامل شود. مسائل فنی، تجربه کاربری، محتوای سایت و حتی امنیت آن می بایست در اولویت قرار داشته باشند. برای کسب رتبه بهتر نیاز به توسعه سایت خود دارید. این رویکرد نیازمند تلاش فراوانیست اما قطعا در دراز مدت، جواب می دهد.

منبع:

What are ranking signals

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *