تولید محتوا مهمتر است یا بک لینک؟

در این مطلب به مقایسه محتوای سایت با بک لینک ها می پردازیم و به این پرسش می پردازیم که کدام یک مهمتر است.

در هنگام سر و سامان دادن به سایت، علاوه بر مسائل مربوط به کلمات کلیدی موضوعات بسیار مهم دیگری نیز در بهبود رتبه سایت دخیل هستند. محتوای سایت و لینک های داخلی و خارجی آن از جمله این موارد هستن که جز موثرترین متغیر های سایت محسوب میشوند که در رتبه گوگل تاثیر زیادی دارند.

اما به راستی به عنوان یک وبمستر به کدام یک می بایست اهمیت بیشتری داد و حمایت بیشتری از آنها کرد. یک سایت با محتوای با کیفت و لینک های کم بهتر است یا یک سایت با محتوای ضعیف اما با لینک های بسیار زیاد و با کیفیت؟ در ادامه به بررسی حقایقی درباره هر یک از این دو پارامتر می پردازیم تا به پاسخ این سوال برسیم.

محتوا

محتوا همچون یک پادشاه در سایت عمل می کند. با نوشن وبلاگ، تولید ویدئو های آموزشی، ساخت کمپین های ایمیلی و بسیاری از روش های دیگر میتوان مخاطبان زیادی پیدا کرد و با افزایش بازدید ناشی از این مسئله، رتبه سایت را در موتورهای جستجو ارتقا داد. با توجه به اهمیت محتوا در سئو، بعید است که به زودی زود، اثر این پارامتر در رنکینگ سایتها کاهش یابد.

بسیاری از موتورهای جستجو بر روی کیفیت محتوا و کلمات کلیدی صفحات تمرکز زیادی دارند و هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهند این مسئله را کنار گذاشته و صرفا بر روی بک لینک های سایت، تکیه کنند. لینک ها ممکن است که دروازه ورود کاربران به سایت باشند، اما همین کاربران پس از ورود، انتظار محتوای با کیفیت را دارند و در صورت وجود چنین شرایطی، سایت را به سرعت ترک می کنند.

محتوای با کیفیت خود می تواند عامل ایجاد بک لینک باشد. چرا که بسیاری از سایت ها و کاربران علاقه مند به اشتراک گذاری و لینک دادن به صفحاتی هستند که از دید آنها بسیار مفید بوده و حاوی اطلاعات مهمی باشد. از این رو مسئله تولید محتوا بسیار مهم است و باعث ایجاد اعتبار سایت در بین دیگر سایت های رقیب می شود.

لینک ها

حتی با تمرکز بر روی محتوا نیز نمی توانید اثر لینک ها را در بهبود رنکینگ سایت نادیده بگیرید. محتوای خوب می تواند رتبه خود را در بین دیگر صفحات بالا ببرد، اما بک لینک های معتبر، ارزش و رتبه کل دامنه و صفحات آن را ارتقا می دهد.

در صورت گرفتن لینک از سایت ها و صفحات معتبر، به طور حتم افزایش رتبه سایت را مشاهده خواهید کرد. موتور جستجوی گوگل به گونه ای طراحی شده است که دقیقا محتوایی را به کاربران ارائه دهد که آنها به دنبال آن هستند و لینک گرفتن از سایر سایت ها می تواند دلیلی باشد تا گوگل ارزش و اهمیت بیشتری برای آن قائل گردد. در نتیجه داشتن بک لینک از سایت های معتبر موجب افزایش رتبه سایت می گردد.

مقایسه محتوا و لینک

تا اینجای کار ممکن برای شما این سوال ایجاد شده باشد که به راستی کدام یک از این دو پارامتر در بهبود رتبه سایت تاثیر بیشتری خواهد گذاشت و از کدامیک می بایست استفاده کرد؟ جواب این سوال هر دو گزینه می باشد.

در هنگام طراحی وبسیات و ساخت آن ممکن است این فکر در ذهن شما خطور کند که بعد از طراحی آن به سرعت به تبیلغ کار خود بپردازید و با صرف هزینه از منابع معتبری نیز بک لینک بگیرید. با این حال یک وبسیات، بدون محتوای ارزشمند نمیتواند یک وبسیات معتبر محسوب گردد. یک سایت خالی بدون هیچ محتوای خاصی که بتوان به آن استناد کرد، کمی عجیب و غیر عادی به نظر میرسد.

استفاده از لینک ها و تولید محتوای با کیفیت به موازات هم می تواند گزینه بهتری در جهت ارتقا سایت باشد.

نتیجه گیری

تولید محتوا و لینک سازی جز قسمت های کلیدی سئو سایت می باشد و بدون وجود هر کدام از آنها، سایت شما از دید موتورهای جستجو نادیده گرفته خواهد شد. شاید کمی کار خسته کننده ای به نظر برسد، اما استفاده موازی و همزمان از هر دو بهترین گزینه ممکن است. بدون محتوای با کیفیت نمی توان ارزش و اعتباری در اینترنت کسب کرد و لینک دادن به صفحات با کیفیت سایت در افزایش رتبه و اعتبار صفحه نیز بسیار موثر است. بنابر این هر یک از این دو پارامتر وقتی در کنار یکدیگر باشند، بسیار ارزشمند هستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *