افزونه های پست مهمان در وردپرس

دعوت از نویسندگان برای مشارکت در نوشتن محتوای یک بلاگ یک موقعیت برد برد برای هر دو سمت صاحب وبلاگ و نویسنده پست مهمان است. مدیر وب سایت دارای یک پست با کیفیت به صورت رایگان شده و نویسنده محتوا نیز بیشتر دیده می شود.

در گذشته در مورد اینکه پست مهمان چیست و چگونه آن را منتشر کنیم، مطالبی خدمتتان ارائه نمودیم. در این پست به معرفی افزونه هایی در وردپرس خواهیم پرداخت که به شما در مدیریت انتشار این پست ها کمک زیادی خواهد کرد.

افزونه های وردپرسی زیادی برای کمک به شما در اتوماسیون انتشار پست مهمان وجود داشته که موجب راحت تر شدن انجام این فرایند خواهد شد. منظور از اتوماسیون، انتشار اتوماتیک پست ها نبوده و در واقع بدین معنیست که این افزونه ها فرایند گرفتن محتوا از نویسنده ها و انتشار پست های مهمان توسط شما را ساده تر می کنند.

با نصب این افزونه ها شما پس از دریافت یک پست از طرف نویسنده اطلاعیه ای دریافت خواهید کرد. در صورت رد شدن پست مهمان از طرف مدیر سایت، نویسنده پست نیز اطلاعیه ای به همراه یک توضیح دریافت خواهد کرد.

در ادامه به معرفی این افزونه های وردپرسی خواهیم پرداخت.

1. WP User Frontend PRO

این افزونه در بحث پست مهمان جز محبوب ترین هاست. تنها با استفاده از همین یک پلاگین خواهید توانست که بر تمام چالش های پست مهمان در وب سایت خود فائق آیید.

 با استفاده از این افزونه می توانید فرمی را جهت ثبت یک پست توسط کاربران در فرانت اند سایت ایجاد کنید. همچنین می توانید مبلغی را نیز از بابت ثبت پست مهمان در وب سایت از کاربران دریافت کنید. با این حال پیشنهاد می کنیم که در ابتدای کار یک وبلاگ از چنین ویژگی استفاده نکنید.

این افزونه علاه بر این ویژگی ها، دارای امکاناتی همچون لیست کردن کاربران، انطباق با BuddyPress و دیگر موراد است. این افزونه رایگان نیست و با توجح به قیمت خود، افزونه ارزشمندی محسوب می شود.

2. Peter’s Collaboration E-mails

این افزونه برای ایجاد امکان انتشار پست مهمان در وب سایت های وردپرسی، افزونه ای عالیست. از جمله ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بعد از ثبت یک پست توسط مشارکت کنندگان، این افزونه به صورت اتوماتیک ایمیلی را برای ادمین سایت می فرستد تا در صورت تایید او، پست مهمان در وب سایت منتشر گردد.

با تایید پست مهمان توسط ادمین سایت و انتشار آن، ایمیلی مبنی بر اطلاع رسانی از این مسئله برای نویسنده پست ارسال می شود. حتی در صورت تایید اولیه و در صف قرار گرفتن مطلب برای انتشار نیز ایمیلی مبنی بر همین مسئله و زمان انتشار محتوا برای او ارسال می گردد.

هنگامی که پست نویسنده مهمان توسط ویرایشگر سایت در حالت بازبینی قرار می گیرد، ایمیلی برای او ارسال شده تا به ویرایش پست خود بپردازد و مجددا آن را تایید و ثبت کند.

3. Peter’s Post Notes

این افزونه می تواند در کنار افزونه قبلی مورد استفاد قرار گیرد. این افزونه بخشی با نام Note در سمت راست صفحه ویرایش پست قرار می دهد. این بخش به نویسندگان مهمان و ویرایشگران سایت اجازه می هد که یادداشت هایی را به پست اضافه کنند.

به عنون مثال در صورتی که نویسنده مهمان مطلبی را ثبت کرده، اما بدون هیچ تصویری باشد، ویرایشگر وب سایت می تواند این مسئله را در قسمت Note به نویسنده اطلاع دهد. حال نویسنده از مشکل آگاه می شود و می تواند در جهت رفع آن گام بردارد.

 در واقع این افزونه ارتباط بهتری بین نویسنده مهمان و ادمین وب سایت ایجاد می کند. پیشنهاد می کنیم در صورتی که از افزونه Status Notifier استفاده می کنید، آن را پاک کرده و به جای آن از این دو افزونه استفاده کنید.

4. WangGuard

یکی از اشتباهاتی که اغلب در بین صاحبین وبلاگ ها مشاهده می شود اینست که آنها از نویسندگان مهمان خود می خواهند که پست خود را در قالب ایمیل و با فرمت word ارسال کنند.

مشکل بزرگی در این راهکار وجود ندارد، اما این شیوه باعث افزایش زحمت ویرایشگر سایت می شود. یک ایده برای رفع این مسئله اینست که امکان ثبت نام برای نویسندگان ایجاد شده تا آنها بتوانند خود دست به انتشار محتوا در داشبورد وردپرس بپردازند.

برای مدیریت بهتر این شرایط بهتر است که از افزونه User Role Editor استفاده کنید تا کنترل بیشتری بر روی فعالیت نویسندگان سایت داشته باشید.

با فعال کردن امکان ثبت نام در وب سایت، مشکل جدیدی به نام ثبت نام های اسپم ایجاد می گردد. برای مقابله با این مسئله می توانید از افزونه WangGuard استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که این افزونه از ژانویه سال 2018 بروزرسانی نشده و در صورت یافتن جایگزین، آن را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

5. Members

افزونه وردپرسی Members کنترل زیادی بر روی وبلاگ شما ایجاد می کند. این افزونه دارای رابط کاربری خوبی بوده و می توانید از طریق آن به مدیریت مجوز ها در وب سایت خود بپردازید.

با استفاده از آن می توان به ویرایش، ساخت و حذف نقش های کاربری پرداخت. همچنین امکان تغییر توانایی هایی هر یک نیز وجود دارد و در کنار آن می توانید نقش های جدید نیز تعریف کنید.

این افزونه از طریق شورت کد ها به شما امکان کنترل دسترسی به محتوا را خواهد داد. همچنین ابزارک فرم ورود به سایت نیز پس از فعالسازی، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

6. User Submitted Posts

این افزونه موجب مدیریت آسان انتشار پست مهمان در وب سایتتان خواهد شد. بهترین ویژگی این افزونه امکان درج پست های مهمان و تصاویر آن توسط کاربرانتان در بخش فرانت اند وب سایت است.

برخی از ویژگی های این افزونه عباتند از:

  • شما می توانید به کاربرانتان در هر جایی از وب سایت امکان درج پست مهمان دهید.
  • گزینه هایی برای درج تصویر شاخص در نظر گفته شده است.
  • پست مهمان می تواند شامل عنوان، برچسب، دسته بندی، نویسنده، یو آر ال و تصاویر باشد.
  • شما می توانید کاربران را پس از درج موفقیت آمیز پست مهمان به صفحه قبلی یا هر صفحه دیگری منتقل کنید.

7. Capability Manager Enhanced

شما می توانید با استفاده از این افزونه به مدیریت نقش های کاربری در سطوح مختلفی در وردپرس بپردازید. شاید دیده باشید که برخی از وب سایت های وردپرسی امکان آپلود تصویر را به کاربران داده و برخی دیگر چنین امکانی ندارند.

آنها دارای پلاگین هایی برای سفارشی سازی نقش های کاربری در خود هستند. با استفاده از این افزونه می توان به مدیریت و ویرایش نقش های کاربری در وردپرس پرداخت.

8. Guest Blogging Elite

این افزونه موجب ایجاد داشبوردی برای کاربران در فرانت اند می شود که با استفاده از آن کاربران میتوانند به ثبت نام، ثبت پست ها و مدیریت پروفایلشان بپردازند. همچنین این افزونه دارای امکانات خوبی برای آپلود فایل های مدیا در یک پست است.

ادمین وب سایت نیز بعد از هر تغییر مانند ثبت پست یا ویرایش آنها از طریق ایمیل باخبر خواهد شد. لازم به ذکر است که این افزونه رایگان نبوده و با قیمت 26 دلار به فروش می رسد.

دیگر ویژگی های این افزونه عبارتند از:

  • این افزونه قادر به تشخیص مطالب کپی از مطالب اورجینال است.
  • این افزونه امکان درج پست مهمان به صورت ناشناس را دارد. برای انجام این کار شورت کد مربوطه را در برگه مورد نظرتان قرار داده و آن را منتشر کنید.
  • این افزونه قادر به دریافت وجه به صورت آنلاین بابت انتشار پست مهمان از طریق درگاه های پرداخت است.
  • امکان درج ریکپچا در این افزونه برای مقابله با اسپم و ربات ها وجود دارد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی هشت افزونه برتر وردپرسی در حوزه انتشار پست مهمان پرداختیم. در صورتی که پیشنهادی برای افزودن به این لیست دارید، آن را از طریق بخش کامنت با ما و دیگر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *