تاثیر نوفالو کردن لینک ها بر سئو

در ادامه با قسمت یازدهم مطلب راهنمای سئو گوگل همراه شما خواهیم بود.

آگاهانه از Rel=”Nofollow” استفاده کنید

با استفاده از نوفالو کردن لینک ها با اسپمرها مقابله کنید

استفاده از Nofollow در لینک های خروجی سایت، به گوگل این پیغام را می دهد که این را لینک را دنبال نکند و از اعتبار سایت شما برای این لینک ها خرج نکند. Nofollow کردن لینک ها به معنی اضافه کردن “Rel=”Nofollow” در داخل تگ انکر لینکهاست.

نوفالو کردن لینک
(اگر شما یا کتربران سایتتان میخواهید لینک به سایتی دهید که مورد اطمینان نمی باشد و همچنین نمی خواهید به آن اعتبار ببخشید می توانید آن لینک را نوفالو کنید)

نوفالو کردن لینک ها زمانی مفید است که سایت شما دارای قسمت بلاگ می باشد و کامنت گزاری در آن آزاد است. در این حالت شما مطمئنا علاقه ندارید که از اعتبار سایت برای معتبر کردن لینک های داخل کامنت ها استفاده کنید. قسمت کامنت سایت ها فضای بسیار مناسبی برای اسپمرها هستند و شما با نوفالو کردن لینک های کامنتها از اعتبار بخشیدن به یک سایت دارای محتوای اسپم جلوگیری می کنید. استفاده درست از لینک نوفالو تاثیر به سزایی در سئو و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دارد.

کامنت اسپم
(یک فرد اسپم کننده کامنتی را به همراه لینک در سایت شما قرار می دهد و امیدوار است که از اعتبار سایت شما برای سایت خود استفاده کند)

از سیستم نوفالو کردن اتوماتیک لینک ها در بخش کامنت ها استفاده کنید

بیشتر سیستم های نوشتن بلاگ در وبلاگ ها و سیستم های مدیریت محتوا به صورت اتوماتیک لینک های را نوفالو می کنند اما اگر سیستم شما از این حالت پشتیبانی نمی کند بایست به صورت دستی این کار را انجام دهید. این حالت بایست در سایر بخش های وبسایت از جمله بخش فروم ها و معرفی مراجع سایت نیز اجرا شود. اما اگر شما می خواهید برای سایت لینک شده از طرف کامنت گذاران تایید شده شما اعتبار خرج کنید، نیازی به نوفالو کردن لینک ها نیست. با این حال مراقب باشید که لینک دادن فالو به سایت های اسپم، از اعتبار سایت شما می کاهد. پیشنهاد می گردد که وبمستر ها از سیستم های جلوگیری از کامنت های اسپم مانند کپچا (Captcha) استفاده کنند تا به سئو سایت لطمه زده نشود.

استفاده از کپچا در کامنت ها
(نمونه از کپچا که در سیستم بلاگ گوگل استفاده می شود که در آن با استفاده از یک سوال، انسان را از ربات های کامپیوتری تشخیص می دهد)

فرهنگ معانی اصطلاحات

کامنت های اسپم چیست: به مجموعه پست های تبیلغاتی در وبلاگ ها گفته می شود که هدف از آنها ارائه مطالبیست که ارتباطی با محتوای صفحه ندارند.

کپچا چیست: به تست اتوماتیکی گفته می شود که انسان را از کامپیوتر مجزا می کند.

استفاده از نوفالو در سایر صفحات وبسایت

استفاده دیگر نوفالو کردن لینک ها در عدم انتقال اعتبار سایت خود به سایت لینک شده می باشد. هنگام شما مطالبی می نویسید و در قسمت معرفی مرجع مطالب علاقه ای به استفاده از اعتبار خود در لینک منبع را ندارید. به عنوان مثال شما در یکی از مطالب خود قصد دارید به سایتی اشاره کنید که اخیرا از سایت شما به عنوان اسپم کردن سایت خود استفاده کرده و لینک های خود را درجاهای مختلف وبسایت شما قرار داده است. شما قصد دارید که کاربران را با این وبسایت آشنا کنید و به آنها هشدار دهید که از این مطلب مطلع باشند. در این چنین حالاتی نوفالو کردن لینک سایت اسپم بسیار مفید خواهد بود.

متا تگ روبوت در نوفالو کردن لینک ها
(این متا تگ، خود صفحه را به همراه تمام لینک های موجود در صفحه را نوفالو می کند)

در نهایت اگر قصد دارید تمام لینک های موجود در یکی از صفحات به خصوص سایت شما نوفالو باشد می توانید از متا تگ Robots استفاده کرده و کل صفحه را نوفالو کنید. این متا تگ نیز در قسمت هد (<Head>) وبسایت قرار داده می شود. نحوه نوشتن این متاتگ نیز به شکل <Meta Name=”Robots” Content=”Nofollow”> است.

2 دیدگاه

  1. خیلی خیلی ممنون از مطالبتون و خسته نباشید به همه دوستانی که در اینجا هستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *