آیا لینک های نوفالو برای سئو بد هستند؟

بسیاری از افراد فعال در سئو لینک های نوفالو را برای سئو بد میدانند. آیا این لینک ها به آن اندازه که توسط آنها گفته می شود، بد هستند؟ جواب این سوال نه است و احتمالا بسیاری از شما را غافلگیر کرده است. در ادامه به این مسئله می پردازیم که چرا این افراد در اشتباه هستند.

بک لینک ها

نویسندگان در شروع مطالب خود سعی می کنند که در جمله ای کوتاه در ابتدا، حال و هوای ماجرای کتاب را شرح دهند. در لینک دهی به مطالب نیز همین ماجرا برقرار است. متن لینک ها بیان کننده موضوعیت صفحه می باشد.

اول از همه اینکه لینک هایی خوب هستند که طبیعی بوده و بر اساس تکنیک های کلاه سفید به دست آمده باشند. این گونه لینک ها اشاره به صفحه دیگری دارند و محتوای آن را تایید می کنند.

به عنوان مثال اگر ما همین جا به سایت دیگری لینک دهیم، به گوگل و سایر موتورهای جستجو اعلام می کنیم که مطالب آن لینک، با این صفحه در ارتباط بوده و دارای محتوای با ارزشیست.

این گونه لینک ها موجب افزایش پیج رنک آن صفحه شده و در نتایج جستجو نیز رتبه بالاتری را کسب می کنند. موتورهای جستجو با استفاده توانایی خود قادر به شناسایی فرمت این گونه لینک ها هستند.

این مسئله چگونه برای سئو می تواند بد باشد؟

سوال هوشمندانه ایست. در بعضی مواقع، نویسنده مطلب لینک را با تگ نوفالو در کد آن منتشر می کند. این تگ به موتورهای جستجو اعلام می کند که امتیاز صفحه را به آن لینک انتقال ندهند.

این عمل به مذاق خیلی ها خوش نمی آید. هدف از نوفالو کردن لینک ها، جلوگیری از اسپم کردن افراد در لیست کامنت ها و دیگر قسمت هاست. بعضی مواقع نیز این سیستم موجب فالو نشدن حتی صفحات معتبر نیز می گردد.

چگونه یک لینک نوفالو می تواند تاثیر مثبت داشته باشد؟

اول از همه اینکه فالو یا نوفالو بودن یک لینک موجب موفقیت یا شکست در سئو نمی شود. سئو خارجی سایت در بلند مدت تاثیر گذار است. یک لینک نوفالو نیز در اینجا هیچ تاثیر واقعی بر روی پیج رنک نخواهد گذاشت.

ثانیا این لینک ها کارکرد های مثبتی نیز دارند. آنها موجب هدایت کاربران به سایت شده و در نتیجه سئو سایت ارتقا می یابد.

مهمتر از همه اینکه این لینک ها نوفالو موجب آگاهی کاربران از وجود سایت شما می گردد. اگر کاربری لینک شما را در سایتی ببیند، آنها در ظاهر نمی توانند متوجه فالو یا نوفالو بودن آن بشوند. آنها صرفا لینک ها را به عنوان دریچه جدید از مطالب مشاهده می کنند.

آنها با استفاده از این لینک ها وارد سایت شما شده و در صورت با ارزش بودن محتوای آن، به مطالعه دیگر قسمت های سایت شما پی پردازند. این درگیر شدن کاربران با سایت، احتمال خرید محصولات یا خدمات شما را افزایش می دهد.

با استفاده از ابزارهای مناسب، سئو را آسانتر کنید

داشتن یک استراتژی سئو مناسب نیازمند فعالیت بسیار زیادیست. ابزارهایی در این زمینه وجود دارند که کار شما را در لینک سازی آسانتر می کنند.

یکی از بهترین ابزارهای بررسی لینک های سایت شما و رقبایتان، ابزار Open Site Explorer است. با استفاده از این ابزار ارزش لینک های شما گزارش شده و فالو یا نوفالو بودن آنها به اطلاعتان می رسد.

منبع:
Are Nofollow Links Really That Bad for SEO

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *