پنالتی گوگل (جریمه گوگل) چیست؟

اغلب با ما با انواع پنالتی و جریمه در مسابقات ورزشی آشنا هستیم. اگر بازیکنی حرکتی غیر ورزشی یا خلاف قانون مسابقه انجام دهد، به خاطر عمل خود جریمه خواهد شد. بسته به نوع تخلف صورت گرفته، بازیکن ممکن است از بازی اخراج شده یا مدت زمانی از بازی در میادین ورزشی محروم گردد.

پنالتی های گوگل مشابه پنالتی ها و جریمه های مسابقات ورزشی هستند. آنها برای تنبیه کردن وب سایت های متخلف، طراحی شده اند. این پنالتی ها همیشه به صورت دستی انجام نمی شوند و بسیاری از وب سایت ها به صورت ناخواسته تحت این جرایم قرار می گیرند.

جریمه هایی که گوگل برای سایت ها در نظر می گیرد تاثیر منفی زیادی بر روی کارایی آن در نتایج جستجو خواهد داشت. به عبارتی وب سایت پنالتی شده دچار افت رتبه یا حذف کامل از نتایج جستجو می شود.

پنالتی گوگل به معنای دردسر است

جریمه گوگل بدین معنیست که وب سایت شما دیگر در نتایج جستجو نمایش داده نشده یا رتبه آن به شدت افت خواهد کرد. هنگامی که وب سایتی دچار جریمه می شود، مخاطبین هدف شما دیگر شما را پیدا نخواهند کرد. در نتیجه ترافیک سایتتان و درامد شما دچار کاهش شدید خواهد شد.

این اتفاق برای هر سایتی می تواند بیفتد. پنالتی گوگل می تواند در ادامه حتی فعالیت های غیر مخرب شما نیز اتفاق بیفتد و هنگامی که دچار چنین مشکلی شوید، رتبه سایت افت زیادی خواهد کرد و جبران این مسئله نیز کار ساده ای نخواهد بود.

رادزاد می تواند به شما کمک کند تا مشکل پنالتی گوگل را رفع کنید. کارشناسان سئو رادزاد به بررسی سایت شما خواهند پرداخت و تغییرات لازم را در آن اعمال خواهند کرد. بدین شکل مجددا وب سایت شما به رتبه سابق خود بر می گردد.

آیا از جمله افرادی هستید که تاکنون وب سایت شما دچار جریمه نشده، اما می خواهید از آن در امان بمانید؟ متخصصین ما همواره در حال بررسی تغییرات الگوریتم های گوگل هستند و وب سایت شما را همواره متناسب با این تغییرات بروزرسانی می کنند. در نتیجه این اطمینان خاطر به شما دست خواهد داد تا هیچ وقت دچار افت رتبه ناشی از پنالتی گوگل نمی شوید.

رادزاد به عنوان تیم متخصص رفع پناتی گوگل از آنچه که گوگل به آن علاقه مند است آگاهی کافی دارد. تیم رفع پنالتی گوگل رادزاد به شما کمک می کند تا وب سایت شما دوباره به نتایج جستجو بازگشته تا شما نیز بتوانید به رشد کسب و کارتان امید داشته باشید.

چرا وب سایت ها دچار جریمه گوگل می شوند؟

ماموریت گوگل ارائه بهترین نتایج جستجوست. از دید گوگل هر نوع وب سایتی که سعی در فریب گوگل می کند در حال آسیب رسانی به این محصول گوگل، یعنی موتور جستجوی آن می باشد. گوگل بدون ارائه نتایج با کیفیت دیگر به عنوان بهترین موتور جستجوی دنیا نخواهد بود.

پنالتی گوگل درنتیجه تحول و بروزرسانی های مداوم الگوریتم های گوگل است تا بدین وسیله وب سایت های اسپم (وب سایت های نقض کننده قوانین گوگل) را شناسایی کند.

بعضی از جریمه های گوگل به صورت دستی و ناگهانی توسط کارمندان این شرکت صورت می گیرد و بعضی دیگر نیز در نتیجه بروزرسانی های مداوم آن هستند. گوگل با استفاده از این رویه به مراقبت از کیفیت نتایج جستجو پرداخته و با وب سایت های متخلف برخورد می کند.

انواع پنالتی گوگل

برای اینکه دچار جریمه گوگل نشوید دقت داشته باشید که وب سایت شما دارای موارد زیر نباشد:

  • ویروس ها و برنامه های مخرب
  • متن و لینک های مخفی
  • مخفی کاری یا Cloaking (نمایش نسخه متفاوتی از سایت به موتورهای جستجو)
  • ریدایرکت های غیر مجاز (انتقال اتوماتیک کاربر به دیگر وب سایت ها بدون حتی یک کلیک از طرف او)
  • زیادی روی در استفاده از کلمات کلیدی
  • مقادیر قابل توجهی از محتوای تکراری

لیست جریمه های گوگل به همین موارد ختم نمی شود. در حالت کلی می توان گفت که فعالیت هایی که به هر شکلی موجب فریب موتورهای جستجو یا آسیب رسانی به کاربران می شود قطعا در این لیست قرار خواهد گرفت.

چگونه از پنالتی گوگل خارج شویم؟

رفع پنالتی گوگل هیچگاه آسان نیست. دقت داشته باشید که در حالت کلی دو نوع پنالتی وجود دارد: دستی و اتوماتیک.

پنالتی های دستی توسط کارکنان گوگل تشخیص و اعمال می شوند. این گونه پنالتی ها اغلب زمانی که وب سایت شما در حال انجام فعالیتی مغایر با سیاست های گوگل باشد اتفاق می افتد. از جمله عوامل این نوع پنالتی می توان به وجود بد افزار، مخفی کاری، ریدایرکت های مخرب یا خرید بک لینک اشاره کرد.

هنگامی که دچار جریمه دستی گوگل می شوید، می بایست از گوگل عذرخواهی کرده و بعد از رفع مشکلات از آن بخواهید که به ایندکس مجدد سایت شما بپردازد. در نتیجه وب سایت شما مجددا در نتایج جستجو قرار گرفته و در دسترس کاربران گوگل قرار گیرد.

از سوی دیگر جریمه های اتوماتیک یا الگوریتمی گوگل بدون دخالت نیروهای انسانی انجام می شود. این نوع پنالتی ها در نتیجه تغییرات الگوریتم های گوگل برای افزایش رتبه سایت های بهتر و کاهش رتبه وب سایت های ضعیف تر اتفاق می افتد.

پنالتی های الگوریتمی مانند پاندا، پنگوئن و مرغ مگسخوار در نتیجه محتوای تکراری، استفاده افراطی از کلمات کلیدی، سرعت پایین سایت یا فقدان بک لینک برای سایت ها ممکن است اتفاق بیفتد. در نتیجه دچار شدن به این گونه پنالتی ها، احتمالا در نتایج جستجو باقی خواهید ماند، اما ترافیک بسیار کمتری کسب خواهید کرد.

اگر نیاز به کمک دارید و نمی دانید که از کجا بایست شروع کنید، سرویس رفع پنالتی رادزاد بهترین انتخاب برای شماست. متخصصین ما به شما کمک می کنند تا جریمه گوگل را برطرف کرده و بتوانید مجددا بر روی کسب و کار خود متمرکز شوید.

هر افت رتبه ای پنالتی نیست

تنها به واسطه افت رتبه در نتایج جستجو نمی توان گفت که وب سایت شما دچار پنالتی گوگل شده است. میزان رقابت در حیطه کسب و کار شما مطمئنا روز به روز در حال افزایش بوده و نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل نیز در حال تغییر می باشد. در بسیاری از مواقع پنالتی گوگل تنها یک تصور اشتباه بوده و با استفاده از سئو بهتر می توان به افزایش رتبه سایت پرداخت.

اگر مشکوک به دچار شدن به پنالتی گوگل هستید، رادزاد می تواند وجود پنالتی برای سایتتان را بررسی و چک کند. در صورت دچار شدن به پنالتی، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا هر چه سریعتر به نتایج جستجو بازگردید. حتی در صورتی که دچار جریمه نیز نشده باشید، باز هم ما می توانیم به شما کمک کنیم تا به واسطه رفع اشکلات سایت و بهینه سازی بهتر آن، به رتبه های بالاتری دست یابید.

جریمه گوگل به معنی از دست دادن درامد سایت می باشد و تیم رفع پنالتی رادزاد می تواند به شما یاری کند تا بدون هیچ گونه روش کلاه سیاهی دوباره وب سایت شما دوباره به روزهای اوج خود باز گردد. در صورتی که به پنالتی گوگل دچار شده اید هم اکنون با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

6 دیدگاه

  1. سلام، ما برای حفظ وب سایتمان در برابر سرقت داده ها کاربران را به ریکپچا هدایت می کنیم و سپس کاربران پس از مشاهده دو صفحه، به محتوای اصلی دسترسی پیدا می کنند. اما این دیوار امنیتی برای ربات های گوگل وجود ندارد، بنابراین ممکن است که از دید گوگل به عنوان مخفی کاری (Cloaking) مشاهده شود.
    راهکار مناسب از نظر سئو برای جلوگیری از پنالتی شدن در این شرایط چیست؟ پیشنهاد خودتونو بگید؟

    • در هر صورت ریسک پنالتی شدن وب سایت در چنین شرایطی وجود دارد. من به نوبه خودم پیشنهاد می کنم که از تکنولوژی های پیشرفته تری برای تشخیص ربات های کپی کننده مطالب استفاده کنید. به عبارتی ریکپچا را در شرایط سختگیرانه ای نمایش دهید. مثلا کاربرانی که قبلا نیز از سایت شما بازدید کرده اند را با استفاده از کوکی شناسایی کرده و ریکپچا را دوباره به آنها نمایش ندهید. یا مثلا از دیتابیس های موجود در وب استفاده و ریکپچا را تنها برای آی پی ها مشکوک نمایش دهید. جدا از مسئله پنالتی دقت داشته بشید که ریکپچا در بسیاری از مواقع تجربه کاربری مثبتی را به همراه ندارد.

  2. آیا امکان داره که گوگل وب سایتم رو به خاطر کپی کردن مطالب از سایت های دیگه جریمه کنه؟ من حتی کمی ویرایش هم می کنم مطالب رو. آیا بازهم ایرادی داره؟

    • بهترین راهکار برای تولید محتوا اینه که خودتون در اینترنت شروع به تحقیق کرده و نسخه ای از نتیجه تحقیات خودتون رو بنویسید. کپی پیست کردن محتوا از سایتای دیگه فایده ای برای سایت شما نداره و در نهایت امر، موجب جریمه شدن سایت شما میشه. همچنین با این کار قوانین مروبط به کپی رایت رو هم نقض می کنید.
      یه راهکار خوب اینه که قبل از نوشتن یک محتوا، سه یا چهار تا از منابع معتبر در اون حوزه رو مطالعه و با استفاده از مشاهدات و تجربه خودتون یک محتوای جدید جامع تر در اون حوزه بنویسید. دقت هم داشته باشید که از کلمات کلیدی مناسبی در مطالبتون استفاده کنید تا کاربران هدفتون شما رو راحت تر پیدا کنند.
      با دنبال کردن همچین راهکاری از جریمه شدن دور میمونید.

  3. آیا گوگل وب سایتم رو به خاطر اینکه من از عکس های سایر وب سایت ها استفاده میکنم، در آینده جریمه می کنه؟

    • گوگل استفاده از تصاویر دیگر سایت ها رو مصداق محتوای تکراری نمیدونه و در نتیجه شما در قبال این کار جریمه نمیشید.
      اما با این حال شما با انجام این کار قوانین مربوط به کپی رایت رو نقض می کنید و در صورت استفاده بدون اجازه ممکنه که از طرف صاحب اثر با جریمه های قانونی مواجه بشید. بهتره که به جای کپی کردن عکس های سایر وب سایت ها از عکس های استوک به همراه لایسنس استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *