سئو ویرچومارت | نکته های بهینه سازی فروشگاه ساز Virtuemart

ویرچومارت یک فروشگاه ساز متن باز و رایگان برای سیستم مدیریت محتوای جوملاست که به شکل های متنوعی قابل راه اندازی و نمایش برای کاربران می باشد. با سئو ویرچومارت می توانید وبسیات فروشگاهی خود را بهینه سازی کرده تا کاربران بیشتری دسته ها و محصولات شما را از طریق موتورهای جستجو بیابند.

در حالت کلی دو استراتژی در سئو ویرچومارت وجود دارد. یکی سئو داخلی این فروشگاه ساز است و دیگری شامل تکنیک های سئو خارجی برای این کامپوننت می باشد. اگر می خواهید ترافیک سایت را برای فروشگاه آنلاین مبتنی بر ویرچومارت خود را افزایش دهید از نکات زیر پیروی کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی

اولین شرط گرفتن نمایش صفحه سایت شما در موتورهای جستجو تشابه کلیدی شما با جستجوی کاربران است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی پر طرفدار تحقیق کنید و آنهایی را که از طرف کاربران مورد جستجوی زیادی قرار می گیرند، اما صفحه مناسبی با آن وجود ندارد را در اولویت قرار دهید.

عنوان صفحه

عنوان صفحه محصولات یا دسته بندی های فروشگاه ساز ویرچومارت می بایست کامل بوده و بین 65 الی 70 کاراکتر باشد. نام محصول را حتما در عنوان صفحات قید کرده و به صورت جذابی بنویسید تا احتمال کلیک توسط کاربران افزایش یابد.

محتوای مناسب

نکته بسیار مهم در سئو ویرچومارت استفاده از محتوای کافی و مرتبط با هر محصول یا دسته بندی در آن صفحه است. صفحه بدون محتوا شانس زیادی برای گرفتن رتبه ندارد. سعی کنید توضیحات هر محصول را به صورت کامل نوشته و دو یا سه کلمه کلیدی مرتبط را نیز در متن توضیحات به کار ببرید.

تراکم کلمه کلیدی

کلمه کلیدی هر صفحه که در اینجا نام محصول می باشد را بسته به مقدار توضیحات، چند بار در طول متن به کار ببرید. مقدار این تراکم از 2 درصد نبایست بیشتر شود تا حالت اسپم نداشته باشد. این مورد تاثیر زیادی بر سئو ویرچومارت دارد.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات هر محصول را سعی کنید به صورت جداگانه در ویرچومارت بنویسید تا احتمال کلیک کاربران افزایش یابد. این متن کاملا کوتاه اما مفید و در برگیرنده کلمات کلیدی اصلی بایست باشد. این متن نبایست با متا توضیحات دیگر صفحات یکسان باشد. با استفاده از متا تگ توضیحات در فروشگاه ساز ویرچومارت به موتورهای جستجو کمک می کنید تا کلمات کلیدی اصلی یک صفحه را شناسایی کنند.

سئو تصاویر محصولات

تمام تصاویر مربوط به محصولات فروشگاه بایست دارای متن جایگزین بوده تا در جستجوی تصاویر گوگل نیز نمایش داده شوند. از تصاویر مرتبط و کاملا واضحی برای محصولات خود استفاده کنید. بهترین راه جذب کاربران و تبدیل آنها به مشتری استفاده از تصاویر با کیفیت و مناسب برای محصولات است.

ویدئوی محصولات

در صورت امکان در فروشگاه ساز ویرچومارت خود و برای محصولات، ویدئو تهیه کنید و محصولات را در طی آن معرفی کنید. ویدئو کمک زیادی به جذب مشتریان می کند و اعتماد آنها را نسبت به محصولات شما افزایش می دهد.

ساختار یو آر ال

برای اینکه سئو ویرچومارت به شکل بهتری پیاده سازی شود، از یو آر ال های مرتبط با عنوان محصولات استفاده کنید. یو آر ال های بدون عنوان نام محصول و صرفا دارای شماره های نا مرتبط بر روی ترافیک سایت تاثیر منفی می گذارد. همچنین با فعال کردن قسمت یو آر ال های محبوب موتورهای جستجو از امکانات ویرچومارت در این زمینه حتما استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دکمه های اشتراک گذاری محصولات را در صفحه هر محصول فعال کنید تا کاربران در صورت تمایل به راحتی صفحات شما را بین دوستان خود به اشتراک بگذارند. این کار سیگنال های مثبت خوبی به گوگل در رابطه با فروشگاه آنلاین شما می دهد.

آمارگیر

با استفاده از آمارگیرهای موجود در اینترنت، صفحات پرطرفدار خود راشناسایی کرده و میزان موفقیت خود را بررسی کنید. این آمارگیر ها اطلاعات خوبی در زمینه برنامه ریزی برای سئو فروشگاه اینترنتیتان به شما ارائه می دهند.

ماژول ها و کامپوننت های سئو ویرچومارت

استفاده از ماژول های معرفی شده زیر تاثیر خوبی در سئو ویرچومارت دارد. لازم به ذکر است این ماژول ها کاملا سازگار با این فروشگاه ساز محبوب هستند.

SEO Boss Pro

این کامپوننت دارای ابزارها و ماژول های زیادیست که به سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی مبتنی بر ویرچومارت کمک زیادی می کند. این کامپوننت می تواند برای صفحات محصولات و دسته بندی ها متا تگ توضیحات را به صورت اتوماتیک تولید کنید. این کار برای فروشگاه هایی که دارای تعداد زیادی محصول هستند بسیار کارامد است. همچنین در تولید عنوان صفحه نیز کمک زیادی به شما می کند.

SEO Links

این کامپوننت نیز با ویرچومارت و بسیاری از دیگر فروشگاه ساز ها سازگار است و کمک زیادی به سئو ویرچومارت می کند. به عنوان مثال با استفاده از ابزارهای این کامپوننت می توان کلمات کلیدی هر محصول را تنظیم کرد و آن ها را در قالب انکر تکست به صفحات خودشان لینک داد.

جمع بندی مبحث بهینه سازی فروشگاه ساز ویرچومارت

مانند هر وبسایت دیگری، ویرچومارت نیز به سئو و بهینه سازی نیاز دارد تا ترافیک سایت را به واسطه آن افزایش داد. در این مطلب به معرفی تکنیک هایی پرداختیم که شما را در این پروسه کمک می کند. اگر از فروشگاه سئو ویرچومات استفاده می کنید و در زمینه سئو آن دچار مشکل شده اید می توانید از خدمات مشاوره سئو سایت رادزاد استفاده کنید. همچنین خواندن مطلب سئو سایت جوملا را هم به شما اکیدا توصیه می کنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *