انواع متخصص سئو

برای افرادی که در سئو، تازه کار هستند احتمالا تنها یک نوع سئو وجود دارد. اما حقیقت اینست که هر شاخه ای در سئو متفاوت با بقیه موارد است و تخصص لازم خود را میطلبد. درک تفاوت های این شاخه ها می تواند موجب افزایش بینش شما نسبت به مسئله سئو شده و در تصمیم گیری های خود نیز می توانید عاقلانه تر رفتار کنید. دقت داشته باشید که تمام شاخه های سئو مهم بوده و همه آنها به یکدیگر وابسته هستند. وجود مشکل در هر قسمت از سئو می تواند منجر به محو شدن سایت شما از نتایج جستجو و در نتیجه کاهش ترافیک سایت گردد.

برای اینکه درک این مسئله برای شما راحت تر شود انواع سئو را به انواع متخصصین سئو نسبت داده و از دید آنها به تعریف مسئله می پردازیم.

1. متخصص سئو داخلی

این شخص بر ایجاد شرایط صحیح در بخش های محتوای سایت، کدهای HTML و ساختار سایت تسلط دارد. متخصص سئو داخلی دارای دانش زیادی درباره کدنویسی بوده و از خواسته های گوگل از یک سایت آشناست. آنها با استفاده از ابزارهای آنالیز سایت مشکلات داخلی آن را پیدا کرده و در جهت رفع آنها تلاش می کنند. همچنین ایجاد لینک های داخلی مناسب نیز از جمله فعالیت های آنان به شمار می رود.

2. متخصص سئو خارجی

این نوع متخصصین سئو میدانند که کسب بک لینک های با کیفیت بسیار سخت و دور از دسترس می باشد. اما با استفاده از تجربه و مهارت خود با نحوه کسب آنها آشنا هستند. فراتر از این مسئله آنها می دانند که رقبای شما در چه سایت هایی بک لینک دارند. آنها از قدرت شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک سایت آگاهند و در این زمینه فعالیت بسیاری می کنند. این متخصصین سئو می دانند سایتی که دیده نمی شود، نمیتواند به سوداوری برسد.

3. متخصص سئو محتوا

متخصص سئو محتوا کار با کلمات را بلد است. این متخصصین در عمل زیرمجموعه بخش سئو داخلی هستند و همه چیز در مورد بازاریابی محتوا و چگونگی تولید آن را می دانند. آنها می دانند که چه محتوایی جذاب و کاربر پسند است و موجب افزایش ترافیک سایت می شود.

تحقیق و جستجو از جمله کارهای همیشگی این متخصصین است و آنها ساعت های زیادی را به دنبال کلمات کلیدی مطلوب هستند و زمان زیادی را صرف نوشتن محتوای مناسب با آنها می کنند. متخصصین سئو محتوا به جای تولید محتوای رندوم، نیاز های مشتریان را شناسایی کرده و متناسب با آن دست به نوشتن محتوا میزنند.

4. متخصص سئو تکنیکال

این نوع متخصص سئو همانیست که حتما می بایست در کنار خود نگه دارید تا در هنگام جریمه شدن توسط گوگل از او استفاده کنید. اگر سایت شما دچار پنالتی گوگل شود، خسارات ناشی از آن زیاد است و حتی ممکن است بلند مدت نیز گردد. تصور کنید که صاحب وبسایتی هستید که حداقل در 20 تا 25 کلمه بسیار رقابتی رتبه خوبی دارید. رسیدن به این نقطه سالهای سال زمان می برد و هم اکنون نیز فروش خوبی از محصولات یا خدمات خود دارید. اما با انتشار یک الگوریتم جدید توسط گوگل همه چیز به یکباره عوض می شود. ناگهان می بینید که سایت شما به صفحه دهم گوگل رفته است. این متخصص سئو تکنیکال همانیست که در چنین شرایطی به کمک شما می آید و کسب و کار شما را نجات می دهد.

5. متخصص آنالیز

متخصص آنالیز فردیست که ساعت های بسیاری را به آنالیز و ارزیابی داده های کسب شده از ابزارهای مانیتورینگ می پردازد. این متخصصین متوجه افت رتبه یا افزایش آن در کلمات کلیدی می شوند و هر گونه مسئله آماری را زیر نظر می گیرند. ارزیابی مقدار تاثیر پذیری وب سایت از انتشار الگوریتم های جدید گوگل از جمله وظایف این آنالیزورهاست.

جمع بندی

سئو در شکل های مختلفی بررسی و اجرا می شود و متناسب با آن، انواع متخصصین سئو وجود دارند. سئو یک کار تیمیست و توانایی هر شخصی موجب تقویت بقیه افراد می گردد. بنابراین وقتی تیم سئو سایت کار خود را به درستی انجام دهد، نتیجه کار بسیار موفقیت آمیز خواهد بود. جهت استخدام متخصص سئو در تمام حیطه های بالا، می توانید با ما تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *