جایگزین قابل اعتماد Yoast SEO: افزونه The SEO Framework

پلاگین های سئو زیادی برای وردپرس وجود دارند، اما تنها تعداد بسیار کمی از آنها توجهات را به خود جلب می کنند. به عنوان مثال Yoast SEO بدون شک معروف ترین افزونه سئو در ذهن اغلب کاربران است. اما این پلاگین نیز فاصله زیادی تا یک پلاگین کامل سئو دارد.

افزونه های زیادی وجود دارند که می توانید یکی از آنها را برای سئو وردپرس انتخاب کنید. یکی از نام هایی که اخیرا سرو صدای زیادی به پا کرده، The SEO Framework است. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا اصلا ممکن است که شما به دنبال جایگزینی برای Yoast SEO باشید. سپس به معرفی این پلاگین جایگزین پرداخته و به مقایسه آن با سایر محصولات خواهیم پرداخت.

چرا ممکن است که به دنبال جایگزینی برای Yoast SEO باشیم؟

در ابتدا اعلام می کنیم که Yoast SEO افزونه ای عالی در دسته خود می باشد. این افزونه به خوبی کار می کند و امکانات فوق العاده ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. با این حال هیچ افزونه ای کامل نبوده و همیشه گشتن افزونه های جایگزین و بهتر می تواند ایده بسیار خوبی برای هرچه بهتر کردن سایتتان باشد.

افزونه هایی مانند Yoast SEO به خاطر ویژگی های بسیار زیادشان بسیار پر طرفدار هستند. با این حال همین امکانات زیاد ممکن است که برای آماتورها و کسانی که به دنبال راهکارهای ساده تر هستند، ویژگی خوبی نباشد.

به عبارت دیگر اگر از جمله کسانی هستید که به سئو سایت خود اهمیت داده و در عین حال تمایل به استفاده از افزونه های ساده تر را دارید بهتر است که به دنبال جایگزینی برای Yoast SEO باشید. ما در مقاله مجزایی به آموزش افزونه سئو All in One SEO Pack پرداخته ایم که یک افزونه فوق العاده برای سئو سایت های وردپرسی است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی افزونه نسبتا جدید و محبوب این روزها یعنی The SEO Framework بپردازیم.

معرفی The SEO Framework

The SEO Framework افزونه ایست که به شما کمک خواهد کرد تا وبسایتتان در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کند. این افزونه امکانات مشابه با دیگر افزونه های هم دسته خود را همانطور که انتظار خواهید داشت، به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال با نصب این افزونه می توانید عنوان و متادیسکریپشن های اختصاصی برای هر صفحه بنویسید. همچنین نکاتی را که احیانا در محتوای سایت رعایت نکرده اید را به شما هشدار خواهد داد.

با این حال یکی از ویژگی های منحصر به فرد این افزونه، قابلیت ارتقا آن است. شما می توانید با نصب پلاگین دیگری با نام Extension Manager یه پیاده سازی قابلیت های بیشتری در افزونه اصلی بپردازید. به عنوان مثال این ویژگی ها به شما کمک می کنند تا بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز کرده، اطلاعات کسب و کار محلیتان را ثبت کرده و کارهای بیشتری را در سایت انجام دهید.

از همه مهمتر اینکه این افزونه تاکید زیادی بر روی سادگی دارد. به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای کسانیست که تجربه کمتری در سئو دارند. در عین حال نیز این افزونه دارای ویژگی هایی برای ارتقا قابلیت های خود است. در حالت کلی این افزونه آزمایش های خود را پس داده و در حال حاضر به بلوغ رسیده و جای تعجبی ندارد که این روزها اینقدر محبوب شده است.

امکانات اصلی لفزونه The SEO Framework عباتند از:

  • ارائه پیشنهاداتی برای سئو هر چه بهتر سایت
  • تنظیمات مناسب
  • سفارشی سازی عنوان، متا دیسکریپشن و داده های Open Graph هر صفحه
  • ارائه پیشنهادات برای حوزه هایی که به کار بیشتری در سئو نیاز دارند
  • انطباق با پست های سفارشی
  • دقت داشته باشید که این افزونه رایگان بوده، اما بعضی از پلاگین های آن پولی است.

مقایسه افزونه The SEO Framework با دیگر افزونه های مشابه

در این مطلب به بررسی سادگی استفاده از این افزونه و ویژگی های آن خواهیم پرداخت. با تنظیمات این افزونه پس از نصب شروع می کنیم. بعد از فعال کردن این افزونه، تب جدیدی با نام SEO در داشبورد وردپرس نمایان می گردد. با کلیک بر روی آن به تنظیمات آن هدایت خواهیم شد.

تنظیمات The SEO Framework

احتمالا شمایی که با Yoast SEO کار کرده اید، بسیاری از این تنظیمات برایتان آشنا خواهد بود. افزونه The SEO Framework به شما اجازه خواهد داد که تنظیمات عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، اشتراک در شبکه های اجتماعی و حتی مارک آپ های اسکیما را تغییر دهید.

تنظیمات مارک آپ های اسکیما The SEO Framework

علاوه بر سادگی کار با این افزونه، توضیحات بسیار خوبی برای هر گزینه وجود دارد. مهمتر از همه اینکه تنظیمات پیشفرض آن برای بسیاری از سایت ها کافیست. با این حال تنظیمات آن به یک صفحه محدود نمی شود. یکی از جیزهایی که توجه ما را در اولین نگاه به خود جلب نمود و از قبل نیز شنیده بودیم که توسعه دهندگان این افزونه مدعی آن بودند، کارایی بهتر آن نسبت به Yoast SEO بود. برخی از تنظیمات این افزونه در بخش Performance به شکل زیر هستند:

تنظیمات Performance افزونه The SEO Framework

اگر چه در حالت کلی شاید تفاوت معنی داری بین این دو افزونه وجود نداشته باشد، اما با قاطعیت می توان گفتن که Yoast SEO کمی کند تر از The SEO Framework است، اما تجربه شما شاید چیز متفاوتی باشد. در حالت کلی می توان گفت که این افزونه در بخش تنظیمات سئو، کاملا رقیبی جدی برای Yoast SEO و All In One SEO Pack محسوب می شود.

در قدم بعدی به بررسی امکانات سئو داخلی افزوه پمی پردازیم. در ابتدا به لیست پست های سایت می رویم. در نگاه اول چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، ستونیست که دارای امتیازات رنگی برای بخش های متفاوت از سئو یک پست است.

آنالیز سئو یک پست

همانطور که انتظار می رود، سبز نشانه امتیاز خوب و قرمر نشانه امتیاز پایین برای آن بخش از سئو می باشد. مثال بالا نشان می دهد که فرصت هایی برای ارتقا سئو صفحه وجود داشته و این فرصت ها به واسطه توضیحات کوتاهی (تولتیپ) به شما اعلام می شود. هنگامی که وارد بخش ویریشگر یک پست می شوید، بخش جدیدی با نام Post SEO Settings را مشاهده خواهید کرد.

تنظیمات سئو یک پست

برخلاف افزونه Yoast SEO چیزی با نام بهینه سازی برای کلمات کلیدی یا امتیاز خوانایی در این بخش وجود ندارد. با این حال امکان تغییر عنوان صفحه و متا دیسکریپشن آن و همچنین تنظیمات داده های مرتبط با شبکه های اجتماعی در این بخش گنجانده شده است.

تنظیمات شبکه های اجتماعی

همچنین تنظیماتی برای تغییر متا تگ robots برای هر صفحه و ایجاد ریدایرکت های سفارشی نیز در زیر هر پست وجود دارد.

تنظیمات متا تگ robots در افزونه The SEO Framework

گزینه ای که در اینجا وجود ندارد تنظیمات مربوط به کلمات کلیدیست که در Yoast SEO تعبیه شده است. اما با این حال اگر در استفاده از کلمات کلیدی به اندازه کافی مهارت دارید، این ویژگی برای شما ضرورتی نخواهد داشت. البته شما می توانید ویژگی مشابهی را با استفاده از پلاگین Focus برای The SEO Framework به آن اضافه کنید.

در حالت کلی افزونه The SEO Framework تجربه ای را به شما انتقال می دهد که کاملا قابل مقایسه با Yoast SEO خواهد بود. کارایی آن به هیچ وجه کمتر از Yoast SEO نیست و از طرفی برای سایت های کوچکتر مناسب تر نیز می تواند باشد.

با این حال از نظر امکانات و ویژگی ها، هنوز Yoast SEO پادشاه افزونه های سئو است. با این وجود قابلیت ارتقا The SEO Framework چیزیست که می تواند مورد توجه کاربران پیشرفته قرار گیرد. به طور خلاصه می توان گفت که اگر به دنبال محصول جدیدی در بین افزونه های سئو می گردید، قطعا این افزونه ارزش توجه و نصب را خواهد داشت.

جمع بندی

یکی از ویژگی های جذاب وردپرس، تعداد بالای افزونه های آن برای انجام یک کار از جمله سئو سایت است. با این وجود تنها تعداد محدودی از افزونه ها هستند که در مرکز توجهات قرار دارند.

در حالت کلی افزونه The SEO Framework تجربه ای فوق العاده برای شما به همراه خواهد داشت و در عین حال ویژگی ها و امکانات فراوانی را در اختیارتان می گذارد. استفاده از این افزونه آسان است و کاریای آن تا حد بسیار زیادی به Yoast SEO نزدیک است. اگر به دنبال افزونه جدیدی برای سئو سایت خود هستند، مطمئنا این افزونه ارزش توجه و صرف وقت را خواهد داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *