مهمترین اهداف قابل تحقق با استفاده از مشاورین سئو

هدف از استراتژی های سئو چیست؟ این سوالیست که ذهن خیلی از وبمسترها را درگیر کرده است. با اینکه غالب کسب و کارهای آنلاین به جایی رسیده اند که نیاز به سئو را کاملا درک کرده اند، اما هنوز هم شرکت هایی هستند که در مورد استفاده از خدمات و مشاوره سئو تردید دارند.

توانایی توجیه مدیران کسب و کارها در ضرورت استفاده از مشاور سئو و نیاز به آن در سوداوری وب سایت، گام اول در موفقیت مسئول بازاریابی یک شرکت می تواند باشد.

در این پست به معرفی سه هدفی می پردازیم که می توانید با استفاده از راهنمایی هایی صحیح یک مشاور سئو به آن دست یابید: دیده شدن، کسب ترافیک و بازگشت سرمایه. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه این سه پارامتر موجب کسب نتایج مثبتی شده و شما چگونه می توانید این نتایج را به مدیران خود توضیح دهید.

1. دیده شدن

اولین هدفی که با استفاده از کمک های مشاور سئو می توان به آن دست یافت، دیده شدن هر چه بیشتر برند شما در فضای آنلاین است. غالب کاربران این طور تصور می کنند که کسب رتبه های بالای نتایج جستجو برای یک برند، برچسب تاییدی برای آن می باشد. با اینکه این موضوع همیشه درست نیست، اما بسیاری از جستجو کنندگان از آن به عنوان مهر تایید موتورهای جستجو بر روی یک وب سایت یاد می کنند.

داشتن برنامه برای کسب رتبه بالا در کلمات کلیدی دارای نام کسب و کارتان اهمیت بالایی دارد. منظور از این گونه کلمات کلیدی، عباراتیست که حداقل یک بار نام برند شما در آن به کار رفته است. با اینکه کسب ترافیک از این گونه جستجو ها، غالبا از طرف کاربرانیست که با نام برند شما آشنا هستند، اما همچنان این مسئله مهم است.

هدف از سئو صرفا محافظت از برند شما نیست، بلکه می توان با استفاده از آن به افزایش رتبه سایت در این گونه کلمات کلیدی، کمک شایانی به یک برند کرد. در ادامه نیز کسب رتبه در کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصوصلاتتان دارای اهمیت زیادیست. رسیدن به این نتایج موجب هر چه بیشتر دیده شدن نام برند کسب و کارتان خواهد شد.

ارزیابی میزان دیده شدن وب سایت

دنبال کردن رتبه کلمات کلیدی می تواند ارزیابی خوبی از فعالیت هایتان به شما ارائه دهد. با اینکه توجه زیادی به این مسئله به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود، اما مشاهده افزایش یا کاهش رتبه سایت مهم است. ارائه گزارشی از طرف مشاور سئو درباره تغییرات رتبه سایت می تواند موجب ایجاد اعتماد هر چه بیشتر مدیران نسبت به آنها شود.

یک مشاور سئو برای شروع بایستی لیستی از کلمات کلیدی را برای دنبال کردن رتبه آنها تهیه کند. ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای دنبال کردن رتبه ها وجود دارد. همانطور که احتمالا حدس زده اید، ابزارهای رایگان دارای محدودیت هایی هستند، اما کار با آنها ناممکن نیست.

یکی از این ابزارها، Rank Checker از وب سایت SERPs می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید به چک کردن رتبه سایت خود در کلمات کلیدی مختلف بپردازید، اما قادر به ذخیره فعالیت های خود نیستید. بنابراین مجبورید که رتبه ها را با استفاده از نرم افزار دیگری مانند Excel به طور جداگانه ذخیره کنید.

ابزارهای پولی امکانات بیشتری به شما ارائه داده، از جمله اینکه می توانید رتبه ها را به صورت روزانه و بعضا اتوماتیک ثبت و ذخیره کنید. مزیت استفاده از این ابزارهای اینست که تمام داده های مرتبط با رتبه وب سایت خود را در یک جا جمع آوری می کنید. همچنین گزارش گیری از این ابزارها بسیار ساده تر نیز است.

2. ترافیک وب سایت

تنها ساخت یک وب سایت به خودی خود موجب کسب ترافیک نمی گردد. این کار به مانند ایجاد فروشگاه در جاده ایست که اتوموبیلی از آن گذر نمی کند و در نتیجه انتظار برای ورود مشتریان، انتظار بیهوده ایست. سئو موجب کسب ترافیک با کیفیت برای سایت شما خواهد شد.

یکی از اهداف سئو ورود کاربرانی به وب سایت شماست که قبلا از وجود شما بی خبر بوده اند. مشاورین سئو همواره در تلاشند که محصولات و خدمات شما را درک کرده و در ادامه به فهم نیازهای کاربران هدف بپردازند.

ارزیابی میزان ترافیک وب سایت

با اینکه ترافیک، جزیی از معادله فروش و رشد برند محسوب می شود، اما با این حال نقش پر رنگی در سئو دارد. موفقیت بسیاری از وب سایت ها به پارامتر ترافیک وابسته است. ارائه اطلاعات مرتبط با ترافیک وب سایت به مدیران و توضیح نقش آن در موفقیت استراتژی بازاریابی وب سایت کار بسیار دشواریست، اما نا ممکن نیست.

گوگل آنالیتیکس و Data Studio ابزارهای رایگان فوق العاده ای برای نظارت و گزارش موفقیت های سئو برای مشتریان یا مدیران شما به شمار می روند. در هنگام تهیه گزارش دقت کنید که آنها را با داده های پیچیده خسته نکنید. در ارائه داده های مرتبط با ترافیک به این هفت پارامتر اکتفا کنید، وگرنه سایر آنها نادیده گرفته می شوند. هفت پارامتر اصلی در گزارش ترافیک وب سایت عبارتند از:

  • سشن ها (Sessions)
  • کاربران
  • تعداد کل بازدید صفحات
  • تعداد صفحت بازدید شده در هر سشن
  • میانگین زمان هر سشن
  • بانس ریت

 

3. بازگشت سرمایه

کمپانی هایی که سرمایه گذاری های عظیمی بر روی بازاریابی آنلاین می کنند، نیازمند به ارزیابی بازگشت سرمایه دارند. اگر آنها در زمان تعیین شده بازگشت سرمایه ای را مشاهده نکنند، سرمایه گذاری در آن کار را متوقف خواهند کرد.

یکی از اهداف همه کمپانی ها، رسیدن به فروش هر چه بیشتر است. توانایی نمایش تاثیر سئو بر روی این پارامتر، نیازمند نظارت دقیقی بر روی آن است. در این قسمت نیز گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارهای ممکن تلقی می شود. با استفاده از ابزار Goals در گوگل آنالیتیکس می توان به تعریف اهداف پرداخته و سپس گزارش های خود را به مدیران ارائه دهید.

هدف از سئو، صرفا ایجاد ترافیک نیست. بلکه هدف ترافیکیست که منجر به درامدزایی برای وب سایت می گردد. با افزایش فروش غالبا مدیران فراموش می کنند که چگونه به چنین جایگاهی دست یافته اند. بنابراین توانایی در ارائه گزارش ها می تواند به ادامه این روند کمک زیادی کند.

سئو می تواند فواید زیادی برای صاحبین وب سایت ها و کسب و کارها داشته باشد. سرمایه گذاری بر روی سئو و کسب ترافیک از موتورهای جستجو، یکی از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی آنلاین در دراز مدت محسوب می گردد. یک مشاور سئو می تواند با کمک کردن به کسب و کارها و ارتقا سه پارامتر مطرح شده در این پست، آن را به موفقیت و کسب سود سرشار برساند.

 در صورتی که به بازاریابی آنلاین علاقه مند بوده و نیازمند به چنین متخصصانی هستید، می توانید روی ما حساب کرده و از خدمات مشاوره سئو رادزاد بهره ببرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *