دست از کسب رضایت گوگل بردارید!

در ماه های اخیر بسیار مشاهده کردیم که افراد در زمینه سئو دچار سو تفاهمات زیادی شده اند و بعضی از مسائل پایه ای سئو را اشتباه فهمیده اند. گوگل روز به روز خاصیت انسانی بیشتری پیدا می کند و به همین دلیل مانند انسان می بایست با آن رفتار شود.

این مطلب بدین معنیست که تمام تلاشهای شما در راستای سئو می بایست در جهت رضایت کاربران باشد و تکنیک های سئو در اولویت بعدی قرار گیرند. وب سایت خود را برای انسان ها بسازید نه برای موتورهای جستجو. به عبارت دیگر دست از کسب رضایت گوگل بردارید.

سئو در عصر ابتدایی اینترنت

چیزی که در وبسیات های قدیمی بسیار مشاهده می شد، فضاهای خالی بدون محتوا در هر صفحه بود. اگر شما دکمه های کنترل + A را با یکدیگر میفشردید، ناگهان کلمات زیادی پیدار می شدند. مدیران سایت ها با استفاده از هم رنگ کردن نوشته ها و رنگ پس زمینه، این جملات را از دید کاربران مخفی می کردند. در عوض موتورهای جستجو چون از طریق کدها صفحه را مشاهده می کردند متوجه حضور این جملات می شدند. کلمات مخفی شده دیگر در فریب گوگل تاثیری ندارد. شاید فکر کنید که این کار دیگر انجام نمی شود، اما در اشتباهید.

همرنگ کردن نوشته ها با پس زمینه

عکس بالا مربوط به صفحه ایست که یکی از کاربران چند روز پیش در یکی از سایت های فعال مشاهده کرده است. این وبسایت سعی کرده که با نوشتن نام تعداد زیادی از محصولات خود در صفحه به فریب گوگل پردازد. اما صادقانه بایست بگوییم که این روش ها دیگر منسوخ شده و گوگل این گونه سایت ها را اسپم تشخیص می دهد. همرنگ کردن رنگ متن ها و پس زمینه روشیست که به موزه سئو پیوسته است. دوباره تاکید می کنیم که دست از کسب رضایت گوگل بردارید و برای کاربران واقعی بنویسید.

به روز رسانی های پاندا و پنگوئن سئو را تغییر دادند

بسیاری از مشاورین سئو بعد از پنالتی شدن وبسایت هایشان در سال 2011 با روش های اسپم سئو خداحافظی کردند. الگوریتم پاندا بر روی کیفیت محتوا تمرکز کرد و رتبه سایت های با محتوای کم را بسیار کاهش داد. سایت های کپی کار، سایت های با بهینه سازی افراطی و سایت های دارای بنر های زیاد از این گونه سایت ها بودند. الگوریتم پنگوئن نیز سایت های دارای لینک های نا مناسب را از نتایج جستجو حذف کرد. این گونه سایت ها بک لینک هاییشان صرفا از سایت ها شرط بندی، غیر اخلاقی، شبکه های وبلاگی و فروشنده بک لینک بود.

تغییر سئو با پنگوئن و پاندا

وب سایت رادزاد تا کنون به هیج وجه از این گونه تکنیک ها استفاده نکرده و آن را به کسی نیز پیشنهاد نمی کند. این گونه شیوه ها شاید سایت شما را در زمان کمی به رتبه های بالای گوگل برساند اما این مسئله دائمی نیست. درسی که پاندا و پنگوئن به صاحبین سایت ها دادند این بود که گوگل را احمق فرض نکنند و بر روی کسب رضایت کاربران خود تمرکز کنند. برای اینکه در رتبه یک گوگل باشید، می بایست بهترین محتوا را داشته باشید. با بهینه سازی های بی ارزش سعی در کسب رضایت گوگل نداشته باشید.

به جای گوگل، کاربران خود را راضی نگه دارید

سال 2018 سال مهمی برای سئو می باشد و از این رو می بایست بر روی کاربران واقعی خود تمرکز کنید. این کار را از همین الان شروع کنید تا در آن زمان از قافله عقب نمانید.

کسب رضایت کاربران به جای گوگل

در این مسیر نکات زیر را رعایت کنید:

  • از اسنیپت های صحیح استفاده کنید. از کد های Schema.org، صرفا چون دیگران نیز آن را در صفحات خود قرار می دهند، استفاده نکنید.
  • متای کلمات کلیدی دیگر تاثیری در سئو سایت نداشته و از همین رو دست از به کار بردن آنها بردارید.
  • فوتر سایت را با لینک های بی ربط پر نکنید. از لینک های این قسمت برای کمک به کاربران استفاده کنید. در صورتی که ساختار سایت شما بهینه باشد، گوگل متوجه تمام این لینک های مرتبط می گردد.
  • از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید و گوگل را با صفحات کاملا مشابه هم گیج نکنید. محتوای تکراری کمکی به هیچ چیز و هیچ کسی نمی کند.
  • از به کار بردن نوشته های همرنگ با پس زمینه بپرهیزید. گوگل متوجه این مسئله شده و در صورت مشاهده سایت شما را جریمه خواهد کرد.
  • از خریدن لینک های پولی اجتناب کرده و در عوض مطالب با کیفیت بنویسید. کاربران متوجه ارزش بالای صفحات پر محتوا شده و آن را به اشتراک می گذارند.
  • از سیستم های تولید کامنت اتوماتیک در سایر سایت های استفاده نکنید. چرا که اغلب این لینک ها نوفالو بوده و از طریق کد Div جدا از محتوای اصلی هستند. گوگل متوجه این جدایی بوده و بنابراین ارزشی برای این گونه لینک ها قائل نیست.
  • سرقت محتوا از طریق فید دیگر سایت ها و همچنین تولید محتوا با استفاده از مترجم های اتوماتیک، ارزشی در اینترنت ندارند. این مطالب که معمولا با هدف فریب گوگل در فعال بودن سایت تولید می شوند مورد پسند کاربران نبوده و گوگل نیز پس از مدتی متوجه ارزش پایین آن می گردد.
  • استفاده افراطی از کلمات کلیدی دیگر ارزشی نداشته و در عوض بر روی چگالی کلمات کلیدی تمرکز کنید. با ظهور جستجوی صوتی اهمیت کلمات کلیدی بلند بیشتر خواهد شد و در نتیجه از آنها در متن صفحات به صورت هوشمندانه ای استفاده کنید. استفاده از یک کلمه کلیدی بسیار بلند به تعداد پنج دفعه در یک متن 300 کلمه ای اصلا طبیعی به نظر نمی رسد و ما به هیچ وجه این مورد را پیشنهاد نمی کنیم.
  • گوگل حداقل در زبان انگلیسی متوجه مترادفات کلمات کلیدی می شود. با استفاده از ابزارهای مربوطه سعی کنید از این کلمات مشابه در متن صفحه استفاده کنید.

بنابراین، دست از کسب رضایت گوگل بردارید

بر روی کاربرانی تمرکز کنید که به سایت شما سر میزنند و قصد خرید از محصولات و یا استفاده از خدمات شما را دارند. تمام تلاشی که گوگل در چند سال اخیر کرده است در جهت تولید محتوای مناسب با انتظارات کاربران بوده است. به روز رسانی پاندا، تجربه کاربری، واکنش گرا بودن و سرعت سایت همگی نشان از این مسئله دارند. بنابراین تمام هم و غم خود را بر روی کسب خشنودی کاربر گذاشته و دست از کسب رضایت گوگل بردارید.

منبع:
Stop pleasing Google

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *