5 اصل در هوشمندتر کردن محتوا

همگرایی سئو و بازاریابی محتوا در طی چند سال یکی از مسائل انکار نشدنی در بازاریابی بوده است. در طی نظرسنجی که اخیرا از طرف شرکت BrightEdge انجام شده است، 97% بازاریابان بر این عقیده بوده اند که این دو مفهموم کاملا به سمت یکدیگر همگرا هستند. با توجه به اینکه تقریبا 51 درصد ترافیک سایت از طریق نتایج جستجو تامین می شود، ما عقیده داریم که ارتقای درک تجمیع این دو مفهوم امری ضروریست.

علیرغم افزایش اطلاعات در این حوزه، اما یک مشکل برجسته همچنان وجود دارد و بسیاری از بازاریابان و صاحبین سایت ها در استفاده شدن مطالبشان از طرف کاربران همچنان مشکل دارند. تقریبا 71 درصد بازاریابان گزارش داده اند که کمتر از نیمی از مطالبشان توسط کاربران خوانده و استفاده نمی گردد.

این مسئله باعق تلف شدن وقت زیادی از بازاریابان در تولید محتوای استفاده نشده می گردد. وقت آن رسیده است که بازاریابان دست به تولید محتوای هوشمندتری بزنند.

محتوایی هوشمند است که:

  1. قابل دسترسی باشد
  2. بهینه باشد
  3. سوددهی داشته باشد

برای ارتقا کارایی محتوا، برندها می بایست از تولید محتوا صرفا با هدف تولید خودداری کنند و به جای آن محتوای هوشمند بیافرینند. منظور محتواییست که متناسب با خواسته کاربران است و برای قراگیری در صفحه اول گوگل تولید شده است. بنابراین کاربران می توانند آنها را یافته و از آن استفاده کنند.

محتوای هوشمند تاثیر مثبت و بازگشت سرمایه را با افزایش قابلیت دسترسی محتوا و قابل استفاده بودن آن بیشتر می کند. بازاریابان می توانند با استفاده از داده هایی که از طریق موتورهای جستجو کسب می کنند، به خواسته کاربران پی برده و مطالب را در این باره منتشر کنند. مزیت استفاده از این روش، تولید محتوا متناسب با خواسته کاربران است.

وقتی محتوایی قبل از انتشار بهینه سازی می شود، برای جستجوکنندگان آماده شده و از همان ابتدا رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب می کند. این مسئله باعث ارتقای کارایی و ارزش وبسایت شما می شود. در طول پروسه ساخت محتوا با این روش می توان بینشی از نوع خواسته کاربران داشت و متناسب با آن به تولید محتوایی پرداخت که توسط آنها خوانده شود.

محتوای هوشمند در زمینه های مختلف

محتوای هوشمند نوعی سرمایه گذاری برندها به شکلیست که موثر بودن محتوا را در استراتژی های خود ارتقا می دهند. محتوای هوشمند با آنچه که احتمالا در حال تولید هستید، متفاوت است، چرا که بر اساس سیگنال هایی که از طرف کاربران به شما می رسد ایجاد می شود.

در طول چند سال اخیر تکنولوژی ها و توانایی های ما در تولید محتوا ارتقای زیادی یافته است. در حال حاضر ما می توانیم انواع مختلف محتوا را درک کرده و براساس خواسته کاربران علاوه بر محتوای متنی، محتوای ویدئویی و تصویری نیز طبق خواسته آنان تولید کنیم.

هرچه یک برند بتواند خواسته کاربران را بهتر درک کند، تولید محتوای متناسب با خواسته آنها و با قابلیت کسب رتبه بهتر افزایش خواهد یافت. در نتیجه بازگشت سرمایه و نرخ تبدیل نیز بیشتر می شود.

محتوای هوشمند به صاحبین سایت ها این فرصت را می دهد که از همان ابتدای انتشار آن بتوانند از طریق موتورهای جستجو ترافیک کسب کنند و سوداوری وبسیات خود را افزایش دهند. بازاریابینی که بتوانند خود را با این شرایط وفق دهند و نیاز کاربران را درک کنند، تلاش آنها بیشتر به ثمر خواهد نشست.

5 گام در هوشمند کردن محتوا

1. شناسایی کاربران

کاربران هدف خود را شناسایی کرده و دقیقا متناسب با  خواسته آنها محتوا تولید کنید. برای بهره بردن از سرمایه عظیمی که در این بازار وجود دارد می بایست کاربران خود را بشناسید و بعد از شناسایی آنها محتوای مرتبط با علاقه مندیشان تولید کنید.

2. شناسایی موضوعات

موضوعات مورد نظر کاربران خود را شناسایی کرده و متناسب با آنها به تولید محتوا بپردازید. برای این کار می توانید از داده های خود موتور جستجوی گوگل و پیشنهادات آن استفاده کنید.

3. بهینه سازی محتوا

محتوای تولید شده را از همان ابتدا سئو و بهینه سازی کرده تا با قدرت هر چه تمامتر در وب وارد شود. نکات سئو را قبل از انتشار بر روی مطلب پیاده سازی کرده تا نیازی به بهینه سازی های مجدد در آینده نباشد. این روش باعث افزایش موثر بودن محتوا در اینترنت می گردد.

4. مقایسه

هر پارامتر قابل اندازه گیری در مورد محتوا را بررسی کرده تا میزان نزدیک شدن به هدف خود را مشاهده کنید. داده های مقایسه ای بهترین ابزار در ارزیابی میزان موفقیت محتوا است. داده هایی مانند میزان بازدید، رتبه صفحه و نرخ تبدیل از جمله داده های موثر در این کار است.

5. انطباق و تکرار

بر روی محتواهایی تمرکز کنید که بیشترین کارایی را ارائه می دهند و با انطباق سایر محتوا ها با این محتواهای کارامد، پیش به سوی موفقیت بروید. از تولید محتوایی که احتمال می دهید کارایی خاصی نخواهند داشت وکاربران به دنبال آن نیستند بپرهیزد. با توجه به داده های آماری که از قبل تهیه کردیه اید، نوع محتوای متناسب با خواسته کاربران را شناسایی و در همان راستا فعالیت کنید.

با استفاده از این پنج اصل می توانید محتوایی تولید کنید که موثرترین نتایج را به شما ارائه می دهند.

منبع:
five steps to making your content smarter

2 دیدگاه

  1. از شما سپاسگذارم که با انتشار مطالب مفید و کاربردی در زمینه تولید محتوا و سئو به دیگران کمک می کنید تا رشد کنند. مطالب شما برای من بسیار مفید بوده.

  2. سلام، ممنون از مقاله ارزشمندتون
    همگرایی سئو و بازاریابی محتوا را عالی بیان فرمودین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *