سئو و بهینه سازی سایت های کوچک

آیا از دسته افرادی هستید که قصد شروع یک کسب و کار کوچک و سئو آن را دارید؟ در این مطلب به راهنمایی شما پرداخته و آنچه که برای سئو سایت های کوچک به آن نیاز داریم را به شما منتقل می کنیم.

تجربه داشتن یک کسب و کار کوچک سخت است. بسیاری از این گونه کسب و کارها در سال اول با شکست مواجه می شوند و بسیاری دیگر تا سال پنجم نیز دوام نمی آورند. اما حتی کسب و کارهای با چندین سال سابقه نیز اگر خود را با تغییرات به وجود آمده وفق ندهند، با شکست مواجه خواهند شد.

بازاریابی کار سختیست و بازاریابی دیجیتال نیز کار سخت تریست. ماهیت مبهم بودن سئو نیز می تواند دشوارترین شکل از بازاریابی برای کسب و کار شما را ایجاد کند. حتی اگر این کار را به خوبی نیز انجام دهید، احتمال کمی وجود دارد که بتوانید با دیگر سایت های معتبر رقابت کنید. اعتماد یکی از مهمترین فاکتورها برای مشتریان در هنگام استفاده از خدمات یک سایت است.

در این مطلب نگاهی به سئو به عنوان یکی از تاکتیک های بازاریابی برای کسب و کارها و سایت های کوچک می پردازیم. ما قصد داریم که تمام تجربه خود از کار با صدها سایت و کسب و کار کوچک را در این مطلب با شما در میان بگذاریم.

هدف ما اینست که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، مجهز به اطلاعات کافی در این زمینه باشد تا بتوانید درست ترین تصمیم را در هنگام پیاده سازی یک استراتژی سئو بگیرید. چالش هایی که در پیش رو دارید شامل انجام سئو توسط خودتان، سپردن آن به یک شرکت خدمات سئو و همینطور استخدام سئوکار به صورت حضوری یا عدم حضوری در شرکت است.

موتورهای جستجو و سئو نقش مهمی را در آینده کسب و کار شما بازی می کنند. هدف از نوشته شدن این مطلب انتقال تجربه ما از سئو و بهینه سازی به شماست تا بهترین تصمیمات ممکن را در زمینه سئو برای کسب و کارتان اتخاذ کنید.

سئو چیست؟

هنوز که هنوزه این سوال بسیاری از وبمسترهاست. آیا سئو بررسی بازارمان است؟ آیا سئو همان جستجوی کلمات کلیدی می باشد؟ آیا سئو، ساخت یک سایت به بهینه ترین حالت ممکن است؟ آیا سئو همان بازاریابی محتوا در موتورهای جستجوست؟ لینک سازی و آتوریتی چطور؟ آیا سئو با بهینه سازی نرخ تبدیل و آنالیتیکس در ارتباط است؟ آیا سئو موجب کسب مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما می شود؟ آیا سئو با تجربه کاربری مرتبط است؟ آیا سئو به بهینه سازی سایت در دستگاه های موبایل ربطی دارد؟

پاسخ به تمام این پرسش ها بله است. سئو شامل موارد حتی بسیار بیشتری نیز می شود. سئو بسیار پیچیده بوده و دارای لایه های بسیاریست. سئو دارای انواع مختلفیست و پارامترهای زیادی بر آن موثر هستند. یک مشاور سئو با تجربه می تواند به شما کمک کند تا مهمترین جنبه های سئو در سایتتان را درک کنید. مهمترین فاکتورهای سئو در سایتتان به نوع کسب و کار، مکان فعالیت، نقاط قوت و ضعف سئو شما، فرصت ها و تهدیدات پیش رو وابسته است. در مطلب سئو چیست به صورت کامل به تعریف سئو و چالش های آن پرداخته ایم.

یکی از روش های خوب برای نگاه بهتر به این ماجرا اینست که موتورهای جستجو را به عنوان موتورهای ارجاع دهنده، یعنی ابزاری که بهترین پاسخ را به سوالات کاربران می دهند، در نظر بگیرید. برای موفقیت در سئو سایت خود می بایست از تمام قدرت خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به کاربران ارائه دهید. هرچیزی که مشتریان احتمالی شما به آن نیاز خواهند داشت می بایست آماده کرده و سایت خود را مجهز به آنها کنید. این کار موجب میشود که کاربران بیشتری به مشتریان شما تبدیل شوند و از این رو این مسئله در همه کارها در اولویت بالایی قرار دارد.

بخش های اصلی سئو در سایت های کوچک عبارتند از:

  • وبسایت: یک وبسایت سریع، مناسب برای دستگاه های موبایل و دارای ساختار خوب از ضروریات است.
  • محتوا: محتوای شما می بایست دلیلی باشد که کاربران شما را از بقیه رقبا متمایز کرده و شما را انتخاب کنند.
  • بازاریابی محتوا: محتوای قوی در بلاگ سایت می تواند موجب کسب جذب دسته وسیع تری از مشتریان شود.
  • سئو داخلی: بهینه سازی داخلی سایت از جمله عنوان و توضیحات صفحه از مبانی سئو محسوب می شوند.
  • سئو محلی: کسب و کارهای محلی حتما می بایست از راهکارهای سئو محلی بهره ببرند.
  • کسب آتوریتی: لینک ها همچنان با نتایج موتورهای جستجو در ارتباط نزدیکی هستند.
  • اعتبار: مطالعات میدانی، پرتفولیو ها و نقد ها کمک می کنند تا به هدف خود برسید.

سئو می تواند بسیار پیچیده باشد. بنابراین درک وضعیت موجود و شناخت بازار هدف، کلید اصلی برای تصمیمات درست است. خوشبختانه برای سایت های کوچک می توان از بسیاری از این موارد چشم پوشی کرد و تنها بر روی اصلی ترین آنها یعنی، محتوا، لینک ها و طراحی سایت متمرکز شد.

آیا سئو برای وب سایت کوچک شما مناسب است؟

موتورهای جستجو یکی از اصلی ترین روش های یافتن یک محصول یا خدمات می باشد. بنابراین نتایج جستجو در اکثر مواقع بیشترین پتانسیل را برای مشاهده شدن توسط کاربران را دارد. این مطلب بدین معنی نیست که همیشه و برای هر کسب و کاری سئو بهترین گزینه است.

در انتخاب سئو به عنوان روش اصلی بازاریابی می بایست موارد زیر را در نظر داشت:

  • بودجه: شاید شما بودجه کافی برای رقابت با رقبای حال حاضر را نداشته باشید.
  • سرعت: سئو می تواند نیاز به زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه داشته باشد، مخصوصا اگر در یک بازار بسیار رقابتی فعالیت می کنید.
  • رقابت از طریق تبلیغات: در حال حاضر تبلیغات فضای زیادی از صفحات وب را اشغال کرده اند.
  • رقبای بزرگ: نتیجه جستجو در بعضی از کلمات کلیدی تحت اشغال برندهای بزرگی هستند، در نتیجه رقابت با آنها بسیار دشوار است.

بنابراین با اینکه دیده شدن در نتایج طبیعی جستجو همواره ایده ال است، اما نبایست به عنوان تنها راه حل روی میز باشد، مخصوصا زمانی که شما فرصت کمی برای رسیدن به نتیجه داشته و همینطور راه زیادی برای رفتن در پیش رو دارید. در حالت معمول، دیگر روش ها مانند تبلیغات کلیکی (PPC)، نتایج سریعی را ارئه می دهند، در حالی که سرعت کسب نتیجه از سئو لاکپشتی است.

در حالت کلی مطمئنا اشکالی از سئو وجود دارد که مناسب سایت شماست، اما سوال اصلی در اینجا اینست که آیا سئو مطابق با نیازهای حال حاضر شما است یا نه. شما می بایست با توجه به بودجه و سرعت دستیابی به نتیجه از طریق سئو، تصمیم درستی در این مورد اتخاذ کنید.

در بسیاری از موارد یک روش ترکیبی از سئو و تبلیغات کلیکی می توانید بهترین نتیجه را ارائه دهد. تبلیغات کلیکی نتایج سریعی را ارائه می دهد، و تا زمانی که بتوانید با استفاده از سئو به نتیجه برسید، می توانید از این بازاریابی نهایت بهره را ببرید.

بنابراین ممکن است که به سرعت نتوانید رتبه های خوبی را با استفاده از سئو به دست آورید، اما هر چه زودتر بر روی آن سرمایه گذاری کنید، نتایج بسیار خوب این روش بازاریابی محبوب را زودتر دریافت می نمایید.

چگونه یک سئوکار خوب را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک خدمات دهنده سئو کار سختیست و نیاز به یک سری کارهای اولیه دارد. آیا سئوکار یا آژانس سئو مورد نظر شما دارای اعتبار خوبی است؟ کمی در مورد این مسئله بیشتر تحقیق کرده و سرسری از این موضوع رد نشوید. صاحب این کسب و کار کیست؟ مشاورین سئو چه کسانی هستند؟ آیا سئوکار مورد نظر شما در صنعت خود فرد شناخته شده ای است؟

سوالات زیر می توانند نقطه شروع خوبی برای مباحثه با شرکت های سئو باشند. قطعا درک این سوال ها و پاسخ هایشان شما را به یک مشتری آگاه تر تبدیل کرده و به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چگونه به ارتقا سئو سایت می پردازید؟

این سوال با هدف شناخت استراتژی های شرکت سئو موردنظرتان پرسیده می شود. در پاسخ به این سوال انتظار داریم که اشاراتی به بررسی های فنی، حل مشکلات سئو، بهینه سازی داخلی، سئو محلی، بهینه سازی سرعت سایت، بهینه سازی موبایلی، بهینه سازی محتوا، جستجوی کلمات کلیدی و احتمالا لینک سازی و افزایش آتوریتی شود.

در چه نوعی از سئو تخصص دارید؟

سئو دارای بخش های زیادی است. از جمله آنها می توان به بخش های فنی، محلی، بین المللی، ارگانیک، محتوا، لینک و آتوریتی اشاره کرد. بسیاری از شرکت های سئو کوچک بر روی بخش های کوچکتر سئو تمرکز می کنند. بنابراین با پرسیدین این سوال اطمینان حاصل کنید که توانایی های این شرکت سئو مطابق با نیازهای شماست.

در هر ماه بر روی چه قسمت هایی فعالیت می کنید؟

در پاسخ به این سوال انتظار داریم که شرکت سئو مد نظرتان جزییاتی را درباره برنامه ماهانه خود مبنی بر رفع مشکلات فنی، بهینه سازی داخلی، تولید محتوا، بهینه سازی محتوا و لینک سازی به شما ارائه دهد.

از چه استراتژی هایی برای ساخت بک لینک و آتوریتی برای سایت استفاده می کنید؟

این سوال از اهمیت زیادی برخوردار است. شما به دنبال لینک سازی طبیعی هستید. مطمئنا علاقه ای ندارید که سئوکار شما اقدام به لینک سازی در مزرعه های لینک و وبسایت های پنالتی شده کند. شما می بایست مطمئن شوید که کمپانی مورد نظر شما از روش های مطابق با استانداردهای گوگل برای لینک سازی استفاده می کند.

آیا نسبت به رعایت تمام استانداردهای گوگل پایبند هستید؟

شما می توانید پرسشی درباره راهنمای وبمستر گوگل داشته باشید. این پرسش بیشتر با این هدف صورت می گیرد که شما را یک مشتری آگاه نشان دهد. راهنمای گوگل به صورت کامل فارسی نیز در وبسایت رادزاد ترجمه شده است.

از چه معیارهایی برای ارزیابی پیشرفت کار استفاده می کنید؟

مطمئنا شما نیاز دارید که معیارهای برای ارزیابی موفقیت سئو سایت خود داشته باشید. رتبه کلمات کلیدی مطمئنا یکی از سنتی ترین معیار ها می باشد، اما معیارهایی نظیر ترافیک کسب شده از نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز می تواند گزینه خوبی برای این کار محسوب شود. مطمئنا چون شما کسب و کار کوچکی دارید، نمی توانید در ابتدا انتظارهای بزرگی داشته باشید، بنابراین در کسب نتیجه کمی صبور باشید.

چگونه و چه مواردی را به ما به صورت ماهانه گزارش می دهید؟

کیفیت یک گزارش مطمئنا به بودجه شما نیز بستگی دارد، اما در حالت کلی یک گزارش سئو ماهانه می بایست شامل کلمات کلیدی متمرکز شده، افزایش رتبه در کلمات کلیدی، کارهای انجام شده و کارهای برنامه ریزی شده برای ماه های بعد باشد.

آیا خودتان نیز می توانید اقدام به سئو کنید؟

در حالت کلی می توان گفت که خود نیز می توانید بعضی از کارهای مرتبط با سئو را در سایت انجام دهید، اما مطمئنا یک فرد حرفه ای بهتر می تواند نسبت به انجام این گونه کارها اقدام کند. به علاوه شاید درگیر کارهای خود بوده و فرصت کافی برای سئو نداشته باشید. در این گونه مواقع بهتر است با صرف هزینه نسبت به استخدام مشاور سئو یا سئوکار اقدام کنید.

همچنین اگر در نیروی انسانی خود فردی وجود دارد که قادر به یادگیری سئو و پیاده سازی آن است نیز می توانید با صرف هزینه بر روی نیروی خود، به نتیجه مطلب برسید. لازم به ذکر است که در چنین شرایطی می توانید از خدمات تدریس سئو رادزاد استفاده کنید.

برای یادگیری سئو به شکل فردی نیز می توانید از بخش آموزش سئو رادزاد شروع کنید. مطمئنا لینک سازی و حل مشکلات فنی سایت از چالش های بزرگ کاری شما محسوب می شوند. انجام چنین کارهایی نیاز به مهارت ویژه ای دارد. بازاریابی محتوا، تولید محتوا، طراحی های گرافیکی و دیگر موارد از جمله کارهایی هستند که خود می توانید با کمک یک مشاور نسبت به انجام نیز اقدام کنید. در هر حال همه چیز به انتخاب شما باز می گردد.

وب سایت های کوچک اما مطابق با اصول سئو

پلتفرم های پر طرفدار مانند وردپرس، جوملا و مجنتو، بسته به نیازهای کسب و کار شما، در زمینه سئو معمولا خوب عمل می کنند. پلتفرم های دیگری نیز وجود دارند که امکانات کمتری ارائه می دهند، اما مطابق با اصول سئو هستند.

چک لیست سئو برای سایت های کوچک

در مطلب نکته های سئو به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم. در اینجا به خلاصه ای از بهترین نکات سئو می پردازیم:

  1. در کنسول جستجوی گوگل ثبت نام کنید.
  2. در وبمستر تولز بینگ ثبت نام کنید.
  3. وب سایت خود را در Google My Business و نقشه گوگل ثبت کنید.
  4. اقدام به جستجوی کلمات کلیدی کنید.
  5. کلمات کلیدی هر صفحه را دسته بندی کنید.
  6. کلمات کلیدی بلند را هدف گذاری کنید.
  7. کلمات کلیدی را با استفاده از PPC تست کنید.
  8. عنوان صفحات سایت را بهینه سازی کنید.
  9. متا دیسکریپشن هر صفحه را بهینه سازی کنید.
  10. از سایت های معتبر لینک دریافت کنید.

همچنین کارهای بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که می توانید نسبت به انجام آنها و بهبود سئو سایت خود اقدام کنید. اگر سوالی در این زمینه ذهن شما را مشغول کرده است، می توانید از طریق فرم زیر آن را با ما در میان بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *