قوانین نانوشته سئو

در زندگی مسائلی وجود دارند که از آنها صحبت زیادی نمی شود. در همین راستا نیز قوانین خاصی هم هستند که نانوشته اند و در جایی گفته نمی شوند. این قوانین معمولا مرز بین درست و غلط را مشخص می کنند. افراد می دانند که بعضی از کارها نادرستند و نبایست آنها را انجام دهند. با شکستن این قوانین از خط قرمز عبور کرده و شرایط نا مساعدی را برای خود ایجاد خواهید کرد.

در دنیای سئو نیز قوانین این چنینی وجود دارند که با شکستن آنها به عنوان یک وب سایت خاطی شناخته می شوید که تنها هدف آن رسیدن به سود است، بدون اینکه توجهی به اصول داشته باشد. این گونه تخطی ها شاید در کوتاه مدت، موجب کسب رتبه خوب برای وب سایت شود، اما در بلند مدت تاثیر منفی بر روی برند شما و رتبه آن در موتورهای جستجو خواهد گذاشت.

در دنیای سئو یکی سری از قوانین کاملا واضح هستند، اما درباره بعضی از آنها ابهاماتی وجود دارد. اگر مطمئن نیستید که آیا از قوانین سئو تخطی کرده اید یا نه، تا انتهای مطلب همراه با باشید. لیست زیر را چک کرده و آن را با فعالیت های خود مقایسه کنید.

شش قانون نانوشته سئو که نبایست از آنها تخطی کنید

نیازی به فریب افراد برای ترغیب آنها به ورود به سایتتان نیست. اصطلاح کلی برای این گونه کارها، سئو کلاه سیاه نام دارد که در مطلب انواع سئو به آن پرداخته ایم. از جمله قوانین نانوشته سئو این است که از انجام کارهای زیر بپرهیزید:

1. استفاده افراطی از کلمات کلیدی

این مسئله برای کاربران بسیار آزار دهنده است، چرا که شما سعی دارید که یک صفحه نامرتبط را مرتبط جلوه دهید. ایده این کار از استفاده بی رویه از کلمات کلیدی به اشکال مختلف در محتوای صفحه نشات می گیرد. در بسیاری از مواقع شما با این کار مطالب را ایجاد می کنید که دارای جملات ناخوانا هستند و بازدیدکنندگان هیچ اطلاعات مفیدی را از آن برداشت نمی کنند. بعضی از وبمسترها از این گونه نوشته ها در پایین صفحه استفاده کرده و بعضی دیگر نیز در هر جایی به کار می برند.

2. متن مخفی شده

هدف از این کار در راستای مورد قبلیست، اما در این پروسه، متن مخفی می گردد. این کار با همرنگ کردن رنگ پس زمینه با فونت نوشته ها و دیگر تکنیک های مشابه انجام می شود. این کار پس از مدتی موجب جریمه شدن و حتی پاک شدن آن سایت از نتایج گوگل می گردد.

3. کپی کردن

به صورت خلاصه این کار به معنی کپی و پیست کردن محتوای یک سایت دیگر در سایت خود است. بعضی از سایت ها این کار را با هدف پر محتوا نشان دادن سایت خود انجام می دهند، اما پس از مدتی و با گزارش وب مسترهای صاحب محتوای اصلی، گوگل متوجه این کار شده و سایت شما را جریمه می کند.

4. لینک سازی شبکه ای

در این تکنیک شما دست به ساخت چندین وبسیات زده و آن ها را به طرق مختلف به هم لینک می دهید. این کار با هدف افزایش اعتبار دامنه ها و ترافیک هر یک از سایت ها انجام می شود.

5. خرید بازدید

این کار متاسفانه بسیار رقت انگیز است. افراد بسیاری با پرداخت پول دیگران را مجاب می کنند تا بر روی یک لینک کلیک کرده، به انتشار پست درباره یک سایت بپردازند و یا کارهای مشابهی را انجام دهند. همه این کارها با هدف افزایش بازدید کنندگان سایت انجام می گردد.

6. اسپم کردن با هدف کسب ترافیک

آیا تاکنون کامنت هایی را در زیر پست ها مشاهده کرده اید که متن آنها هیچ ارتباطی با موضوع پست ندارد؟ این کار از روش های معمول اسپم کردن در دیگر سایت هاست که با هدف جذب مخاطبان انجام می گردد. بسیاری از افراد با پرداخت پول به این کار دست میزنند تا پاسخ های نامربوط فراوانی را در کامنت سایت ها ایجاد کنند. متاسفانه این مسئله در وب بسیار فراگیر است. کافیست وبمستر یک سایت باشید تا روزانه با انبوهی از کامنتهای بی ربط مواجه شوید.

آیا تکنیک های دیگری نیز در سئو کلاه سیاه وجود دارد؟ متاسفانه بله وجود دارند. اینترنت پر از افرادیست که برای کسب پول دست به هر کاری می زنند. با این حال این گونه افراد با این کارها برچسب سطح پایین بودن به خود میزنند و محصولات و خدماتشان نیز به تناسب کیفیت بالایی ندارند.

در انتها می بایست از خود بپرسید که شما چه نوع کسب و کاری را میخواهید شروع کنید؟ آیا اعتبار برند برایتان مهم است؟ برای کسب و کارهایی که میخواهند به صورت اصولی کار کنند دوری از روش های سئو کلاه سیاه، امری اجتناب ناپذیر است. به جای طبعیت از قوانین نانوشته سئو بالا که همگی جز موارد منفی بودند از قوانین صحیح و مثبت سئو پیروی کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *