منابع رایگان آموزش سئو

چه یک سئوکار تازه وارد باشید و چه از آن دسته افرادی باشید که همواره به دنبال اخبار دسته اول سئو هستند بر این جمله صحه خواهید گذاشت که “سئو کار پیچیده ایست.” مطمئنا یادگیری مبانی سئو کار خیلی دشواری نیست، اما مسئله اینجاست که فرمولی برای رسیدن به رتبه یک موتورهای جستجو وجود ندارد.

آنچه که ما درباره سئو می دانیم بر اساس راهنمایی های گوگل، حدس و گمان ها، آزمایشات مختلف و توافق هایی که در مجامع سئو بر روی آن وجود دارد به دست آمده است.

با حجم زیادی از اطلاعات که در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و همینطور اختلاف نظرهایی که در مورد جزییات آن برقرار است، انتخاب معتبرترین و دقیق ترین منابع سئو کار سختیست.

در این پست ما به معرفی بهترین منابع سئو در اینترنت می پردازیم. این منابع آموزشی سئو به خاطر دقت، اعتماد و آسان بودن مطالبشان انتخاب شده اند. لازم به ذکر است که تمامی این منابع انگلیسی بوده و ما نظری در مورد منابع فارسی موجود در اینترنت نداریم. همینطور ذکر این نکته نیز ضروریست که اغلب آموزش های سئو که در سایت رادزاد وجود دارند بر اساس همین منابع هستند.

گوگل

مطمئنا چه مکانی بهتر از خود گوگل است که درباره خواسته های آن مطلع شد. بنابراین کاملا منطقیست که این لیست را با این مورد آغاز کنیم. چرا که گوگل چندین منبع برای مشتاقان سئو دارد.

برای کسانی که تازه، وارد سئو شده اند شاید تعجب کنند که چه نیازی به دیگر منابع آموزشی سئو به جز گوگل باشد. اما مشکل کار اینجاست که گوگل فراتر از یک حدی نمی رود. SEO Starter Guide گوگل، شروع خوبی برای افراد تازه کار است. این فایل پی دی اف به نحوه کار موتورهای جستجو پرداخته و لازم به ذکر است که به صورت کامل و در طی چند قسمت در سایت رادزاد ترجمه شده است. برای خواندن ترجمه این فایل از مطلب “سئو چیست” شروع کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که مشاهده ویدئوهای آموزشی را ترجیح می دهید، سری به کانال یوتیوب گوگل وبمستر بزنید. گوگل شاید پیشرو در دنیای موتورهای جستجو باشد، اما مطمئنا تنها موتور جستجوی دنیا نیست. موتورهای جستجوی بینگ و یاهو نیز دارای راهنمای سئو هستند، اما میزان جزییات آنها با راهنمای گوگل برابری نمی کند. خواندن راهنمای سئو بینگ و یاهو با اینکه خیلی کامل نیست، اما خالی از لطف نیز نمی باشد.

Moz

با اینکه گوگل اطلاعات با ارزشی را ارائه مب دهد، اما همواره به راحتی قابل فهم نیست. این اطلاعات اغلب به صورت عامیانه گفته نمی شود و اینجاست که Moz برتری خود را نشان می دهد.

سایت Moz با داشتن تجربه 13 سال فعالیت در زمینه سئو، یکی از منابع موثق در این حیطه برای بسیاری از سئوکاران است. این سایت توسط Rand Fishkin مدیریت شده که استعداد زیادی در ارائه مطالب به صورت کامالا قابل فهم دارد.

این سایت در کنار ارائه مطالب مفید و قابل اجرا، تکنیک خوبی در نوشتن آنها به صورت کاملا قابل درکی دارد. آموزش مقدماتی سئو این سایت که با نام Beginners Guide to SEO منتشر شده، یکی از بهترین مکان ها برای شروع یادگیری سئو است و در ادامه نیز می توانید از مطالب بسیار خوب و در دسترس آن استفاده کنید.

یکی از قسمت های مورد علاقه ما در این وبسایت، بخش Whiteboard Fridays می باشد که هر جمعه منتشر شده و حاوی مطالب آموزشی و کاربردی در یک حیطه مشخصی است.

Backlinko

اگر لینک سازی پایه و اساس کار شماست، وبسایت Backlinko برای شما ساخته شده است. این وبسایت توسط Brian Dean مدیریت شده و استراتژی لینک سازی در آن ارائه می شود. Brian Dean در طی مطالب بسیار جامعی به ارائه توصیه ها و مثال های کاربردی در زمینه لینک سازی پرداخته که بسیار به درد بخور است.

این وبسیات با ارائه محتوای متنی و ویدئویی، بسیار مفید و کاربردی بوده و پیشنهادات او کاملا هوشمندانه و منطقیست و در عین حال یادگیری آنها نیز آسان است. مطمئنا بعد از دیدن ویدئوها و خواندن مطالب این سایت احتمالا از خود می پرسید که چرا این نکات تاکنون به ذهن خودتان نرسیده است!

Quicksprout

یکی دیگر از منابع جامع سئو برای بازاریابی آنلاین سایت Quicksprout است که توسط Neil Patel اداره می شود. شناخته شده ترین منبع این سایت صفحه The Advanced Guide to SEO آن می باشد که دارای اینفوگرافیک های بسیاریست و جزییات زیاد اما کاربری دارد.

Neil Patel یکی از طرفداران محتوای بسیار بلند است و اغلب مطالب او بیش از 5000 کلمه دارند. مطالب او با یک عنوان مشخص شروع شده و در ادامه نکات فراروانی درباره آن مطرح می شود. این مطالب بسیار عمیق برای کسانی که قصد دارند با تمام جزییات یک بخش از سئو آشنا شوند، بسیار مفید خواهد بود.

Search Engine Watch

وبسیات Search Engine Watch یکی از منابع رایگان و خوب آموزش سئو در اینترنت است. مطالب این سایت رنج گستره ای از سئو را در برگرفته و کیفیت محتوان آن بسیار بالاست. این وبسایت هم دارای مطالب آموزشی ساده بوده و هم شامل مطالب بسیار پیچیده در زمینه سئو می باشد.

بهترین وبلاگ های سئو

سئو همواره در حال به روز رسانی بوده و اگر خواهان پیشرو بودن در این زمینه هستید، همواره در حال آموختن بایست باشید. در لیست زیر بهترین و به روزترین وبلاگ های سئو را معرفی کرده ایم که جز منابع سئو تیم رادزاد نیز می باشد.

وبلاگ های زیادی در زمینه سئو وب سایت وجود دارند که اگر بخواهیم آنها را نام ببریم، کل روز را شما بایست مشغول خواندن نام آنها باشید. وبلاگ های یاد شده جز بهترینها و به روز ترین ها هستند و در صورتی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارید، میتوانید به همین موارد بسنده کنید و در عین حال به روز نیز باشید.

اکانت های توییتر

در اغلب اوقات، مطالعه وبلاگ ها و خواندن آخرین خبرهای سئو وقت گیر است. در این شرایط می توان حساب های توییتری که در ادامه معرفی می شوند را دنبال کرد و به صورت خلاصه از آخرین خبرهای سئو مطلع شد.

Rand Fishkin: پایه گذار سایت Moz

Barry Schwartz: موسس وبسایت Search Engine Roundtable

Aleyda Solis: مشاور سئو بین المللی

Danny Sullivan: موسس سایت های Search Engine Land و Marketing Land

Neil Patel: از جمله شرکای سایت های Crazy Egg، Hello Bar و KISSmetrics

Jon Cooper: متخصص لینک سازی

Julie Joyce: صاحب سایت Link Fish Media و شریک سایت SEO Chicks

Matt Cutts: از کارمندان ارشد گوگل

تمرین کردن اصول سئو

شما می توانید تمام منابع سئو در جهان را مطالعه کنید، اما اگر آنچه که فرا می گیرید را در عمل تمرین نکنید، هیچ فایده ای نخواهد داشت. سئو یک هنر است. تمرین، آزمایش و تکرار در توسعه استراتژی و میزان موفقیت شما نقش موثری دارد.

شما نمی توانید یک شبه به غول سئو تبدیل شوید، اما با تمرین و ممارست و همینطور مطالعه منابع مختلف می توانید در آینده حرفی برای گفتن داشته باشید. تمرین کردن باعث رشد شما خواهد شد و هیچ یادگیری بهتر از تجربه نیست. رادزاد در راستای ارتقا دانش کاربران خود مجموعه آموزش سئو خود را به رایگان در اختیار شما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

منبع:

best free SEO resources online

2 دیدگاه

  1. پاسخ به میرصدرا: همه این منابع جز منابع مورد تایید کارشناسان سئو در جهان می باشد و ما نیز به صورت جامع از همه این منابع سئو استفاده می کنیم. اما اگر فرصت کافی ندارید، Search Engine Watch و Moz جز کامل ترین منابع سئو در اینترنت محسوب می شوند.

  2. سلام.بابت مطلب ممنون.
    میتونید به سایت search engine land هم به عنوان یکی از منابع آموزش سئو سر بزنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *