سوالات سئو | سوالات متداول سئو

بعضی از سوالات سئو شاید خنده دار به نظر برسند! شما تمایل به دانستن پاسخ سوال خود را دارید، اما شاید از پرسیدن آن احساس حماقت می کنید. شاید بخواهید این سوال را از همکاران مسلط خود بپرسید، اما میترسید آنها به جای پاسخ دادن به شما بخندند. از پرسیدن سوال خجالت می کشید. می ترسید که آن سوال را بازگو کنید. اما اشتیاق غیر قابل انکاری برای جواب سوال خود دارید. انجمن های گفتگو را امتحان می کنید و سوال خود را در آنجا می پرسید، اما پاسخی را از کسی مشاهده نمی کنید و احتمالا به این فکر می کنید که سوال شما چقدر عجیب به نظر رسیده است. در این مطلب به پاسخ بعضی از این گونه سوالات پرداخته ایم که احتمالا همیشه از پرسش آنها هراس داشته اید.

در صورتی که سوالی خارج از این موارد در ذهن شما ایجاد شده است، بدون هیچ ترسی آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید. آن ها را با جان و دل میخوانیم و پاسخ آن را به شما ارائه می دهیم.

آیا یک آژانس سئو می تواند کاری کند که رتبه یک گوگل در یک کلمه کلیدی متعلق به سایت من شود؟

بله، اگر بخواهیم صادقانه برخورد کنیم، یک آژانس سئو یا یک سئوکار حرفه ای می تواند کسب رتبه یک گوگل را برای سایت شما فراهم کند. آنها می توانند از تکنیک های مبهمی استفاده کرده و با قرار دادن لینک سایت شما در تعداد زیادی وبلاگ رتبه سایت شما را افزایش دهند و به صفحه اول گوگل برسانند. ترافیک سایت شما در این صورت افزایش می باید و در صورتی که کمی خوش شانس باشید، شاید رتبه یک گوگل را در کلمه کلیدی مورد نظر خود کسب کنید.

چیزی که این آژانس های سئو به شما نمی گویند اینست که آنها در این مدت به فریب گوگل پرداخته اند و احتمالا بعد از مدتی مشاهده می کنید که رتبه سایت شما به صورت ناگهانی دچار افت شدیدی می شود. این جا زمانیست که گوگل به بررسی سایت شما می پردازد تا ببیند که اوضاع از چه قرار است. گوگل متوجه اعمال فریب دهنده سئوکار شما می شود و بعد از این است که رتبه سایت شما کاهش یافته و احتمالا به صفحه دوم گوگل مهاجرت می کنید. در نتیجه تمام پول شما به هدر رفته و اگر خوش شانس باشید دچار جریمه گوگل نمی شوید.

چه کار بایست کنیم؟

سوالاتی از این دست همگی دارای یک پاسخ یکسان هستند. شما می بایست سرمایه خود را بر روی کیفیت محتوا خرج کنید. مطالبی بنویسید که کاربران و مشتریانتان علاقه مند به خواندن آن هستند. آنها را با نوشته های خود سرگرم کنید و اطلاعات طراز اول به آنها دهید. با تمرکز بر روی نوشتن محتوای با کیفیت در وبلاگ یا ارائه محصولات مورد نظر کاربران در فروشگاه خود کاربران دائمی برای خود دست و پا کنید. اگر وب سایت شما به اندازه کافی تاثیر گذار باشد، سایت های دیگر نیز شما را دوست خواهند داشت. رتبه سایت شما در این پروسه بهتر شده و گوگل بدین وسیله رتبه بهتری را در نتایج جستجو به سایت شما اختصاص می دهد. البته که می توانید از مشاوره و راهنمایی هایی یک سئوکار حرفه ای بهره ببرید، سئوکاری که از روش های صحیح در افزایش رتبه سایت استفاده می کند.

آیا من مجبورم که برای تمام 10000 محصول خود مطلب مجزا بنویسم؟

سوالات بسیاری در این باره از ما شده که آیا من مجبور به نوشتن محتوای مجزا برای هر یک از صفحات خود هستم؟ پاسخ بله است.اگر شما می خواهید که صفحات شما بتواند قابلیت کسب رتبه در نتایج جستجو را داشته باشد، می بایست برای هر یک از آنها محتوای اختصاصی بنویسید تا دچار مشکل محتوای تکراری نگردید. شک و شبهه در پاسخ به این سوال را کنار گذارید و از هم اکنون شروع به نوشتن محتوا برای هر یک از صفحات خود کنید.

چه کار بایست کنیم؟

در صورتی که سایت شما دارای صفحات زیادی باشد، مسئله ساختار سایت و طبقه بندی آن بسیار با اهمیت می شود. ما در پاسخ به این گونه سوالات، یک فروشگاه ابزار آلات را مثال می زنیم. شاید شما تنها در دسته بندی پیچ، دارای 100 مدل از آن باشید. چگونه میتوان تک تک این 100 صفحه را بهینه سازی کرد؟! پیچ، پیچ است و نمیتوان برای هر صفحه آن یک محتوای اختصاصی نوشت. در این گونه موارد بهتر است که صفحات دسته بندی را به خوبی بهینه سازی کرد و محتوای جامعی برای آن فراهم نمود تا شانس بالاتری برای کسب رتبه در صفحه اول داشته باشد.

با بهینه سازی صفحات دسته بندی و قرار دادن صحیح آنها در ساختار سایتتان، کمک زیادی به قرار گیری درست هر محصول در دسته مناسب آن می کنید. در صورتی که فیلتر محصولات را هم در قسمت جستجوی آنها، به خوبی بهینه کنید، زحمات شما بسیار کمتر می شود.

آیا می توانم بیش از یک هدینگ H1 در صفحه داشته باشم؟

بله، شما می توانید بیش از یک تگ H1 در صفحه داشته باشید. اگر به راهنمای HTML5 توجه می کنید، می بینید که در آن گفته شده که هر بلاکی در صفحه می تواند یک تگ H1 در هدینگ خود داشته باشد و در صورت نیاز تا H6 پیش رود. این مسئله بدین معنیست که چندین تگ H1 به یک صفحه افزود.

سوالی که در اینجا پیش می آید اینست که بهترین راهکار از دید سئو چیست. اگر ما به هر یک از بلاک های صفحه یک تگ H1 نسبت دهیم، پس مهمترین هدینگ صفحه کدام خواهد بود؟ آیا منطقیست که تمام عناوین مطالب بلاگ در صفحه آرشیوی آن با تگ H1 نوشته شده باشند؟ آیا موتورهای جستجو قادر به تشخیص این گونه موارد هستند؟ احتمالا می توانند. اما به نظر ما هر تگ H1 که به صفحه اضافه می شود، از ارزش تگ های H1 قبلی خواهد کاست.

چه کار بایست کنیم؟

بر روی کلمات کلیدی به کار رفته در یک صفحه تمرکز کنید و یک تگ H1 متناسب با عنوان صفحه انتخاب کنید. در صورتی که صفحه مورد نظر از نوع آرشیو است، از کلمه کلیدی اصلی آن در تگ H1 استفاده کنید. در ادامه نیز تمام عنوان های مطالب آرشیو شده را با تگ H2 بنویسید.

به کار بردن تنها یک تگ H1 در صفحه یک امر اجباری نیست. اما طبق دستورالعمل های سئو کاملا منطقی به نظر میرسد. در صورت مطالعه بیشتر درباره هدینگ ها صفحه تاثیر تگ های هدر بر سئو را مطالعه بفرمایید.

آیا من هنوز می بایست متای کلمات کلیدی را در صفحه به کار ببرم؟

این سوال دیگر به حدی قدیمی شده که می بایست آن را در موزه سئو قرار داد! این روش دیگر کاربردی ندارد و استفاده از متای کلمات کلیدی تاثیری در سئو سایت نخواهد گذاشت. دقت کنید که بین این نوع متا و متای news_keywords تفاوت وجود دارد و متای keywords دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی شود و تاثیری در رتبه سایت نخواهد داشت.

چه کار بایست کنیم؟

بر روی عنوان محتوا تمرکز کنید، متای توضیحات جذابی بنویسید و مطالب عالی تهیه کنید. استفاده از متای کلمات کلیدی را کاملا فراموش کنید.

آیا بعد از نصب پلاگین سئو در وبسایت خود می توانم به صندلی تکیه داده و منتظر افزایش ترافیک سایت باشم؟

افراد زیادی وجود دارند که تنها پلاگین های سئو را در سیستم های مدیریت محتوای خود نصب کرده و کل پروسه سئو را از یاد می برند. در یک دنیای خیالی ممکن است ابزاری وجود داشته باشد که صرفا با استفاده از آن به صدر نتایج جستجو برسید.

در دنیای واقعی هیچ ابزار جادویی وجود ندارد که بتواند به شما در افزایش رتبه سایت کمکی کند. شما برای جذب کاربران و موتورهای جستجو می بایست دست به هر کار تاثیر گذاری بزنید. افزونه های سئو، انجام سئو را آسانتر می کنند اما همچنان می بایست خود دست به بهنیه سازی جامع سایت بزنید.

چه کار بایست کنیم؟

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه Yoast SEO را نصب کره و برای تنظیم آن مطلب سئو وردپرس را مطالعه کنید. اگر از جوملا استفاده می کنید صفحه سئو جوملا و در صورتی که کاربر سیستم مدیریت محتوای دروپال هستید، مطلب سئو دروپال را بخوانید و طبق دستورالعمل های آن قدم بردارید.

از کنسول جستجوی گوگل بهره برده تا به خطاهای احتمالی سایت پی ببرید. سپس به وبسایت خود برگشته و تکنیک های سئو را همینطور تکرار کنید. آنالیز های دوره ای بر روی سایت انجام داده تا با اشکالات آن واقف شوید.

آیا سوال دیگری دیگری در ذهنتان دارید؟

مطمئنا سوالات بسیاری وجود دارد که قصد دارید از ما بپرسید. در مطلب بعدی قصد داریم که بزرگترین مجموعه از پرسش های سئو را مطرح کرده و به آنها پاسخ دهیم. برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود از جستجوی وبلاگ سئو ما شروع کرده و در صورتی که پاسخ آن را نیافتید، خوشحال می شویم که سوالات خود را در کامنت ها بیان کنید. بی صبرانه منتظر سوالات شما هستیم و با حوصله به تک تک آنها پاسخ می دهیم.

منبع:
SEO questions you were afraid to ask

58 دیدگاه

  1. سلام سایت ما همیشه و در تمام سرچها مربوطه در صفحه اول و با حداقل سه لینک ظاهر میشد .
    اما جدیدا با آیپی خارج از ایران در صفحه اول و بعضی سرچها میاد اما با آیپی ایران به صفحات 5 و 4 رفته .
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. پاسخ به حجت انتخابی: مکان فیزیکی شما در نتایج جستجوی گوگل موثر هستش و با تغییر اون نتایج جستجو هم دچار تغییر می شوند. در این جا چون آی پی تغییر می کند، گوگل هم تصور می کند که مکان کاربر تغییر پیدا کرده است. در نتیجه تغییر رتبه شما امری طبیعیست.

  3. سلام و عرض ادب،
    بعد از تغییرات جدید الگوریتم سئو گوگل، آیا قرار دادن لینک مرجع اطلاعات را در محتوا صلاح می دانید؟
    در نظر داشته باشید سایت مرجع به زبان انگلیسی و همچنین سایت اصلی شرکت می باشد و از نظر سئو در رتبه بالایی قرار دارد. متشکرم.

  4. پاسخ به sina monfared: منظورتون از تغییرات جدید گوگل واضح نیست، اما پیشنهاد ما به شما در این مورد اینست که می توانید از لینک منبع استفاده کرده اما آن را نوفالو کنید.

  5. سلام دوستم. نمیدونم جای این سوال اینجا هست یا نه. ولی ممنون میشم کمک کنید. من از ابزار وب مسترز و آنالیتیک گوگل در سایتم استفاده میکنم و هر روز تقریبا گزارشاتشون رو رصد میکنم. همینطور به صورت مداوم رتبه الکسا رو بررسی میکنم. این دفعه موقع بررسی رتبه الکسا به یه مورد عجیبی برخورد کردم. در قمست تاپ کیوورد های الکسا یه عبارت جستجویی اومده که اصلا توی سایت من استفاده نشده. در واقع الکسا میگه 10 درصد از ورودی شما از این کلمه کلیدی هست در صورتی که در وب مسترز همچین چیزی نمایش داده نمیشه و اصلا من در سایت همچین محتوایی ندارم. جالبتر از اون بازدید 13 درصدی از کشور اندونزی بوده! برای همین فکر میکنم رقبای ما از ابزارهای تقلب و فریب استفاده کردند. ولی متاسفانه من تخصصی ندارم و نمیتونم جواب دقیق و قطعی براش پیدا کنم. ممنون میشم کمک کنید.

  6. پاسخ به حسن: الکسا اطلاعات خودش رو از طریق افزونه الکسا که بر روی مرورگرهای کاربران نصب شده جمع آوری می کنه. تاپ کیوردهایی که به آنها اشاره کرده اید کاملا قابل جعل توسط نرم افزارهای افزایش ترافیک هستند. در مورد کشور بازدید کننده هم بسیاری از کاربران با آی پی های دیگر کشورها به مرور اینترنت می پردازند و این مسئله خیلی غیر طبیعی نیست.
    در کل اطلاعات الکسا مخصوصا در وبسایت های با بازدیم کم و متوسط جای استناد ندارند و از دید سئو معتبر نیستند.

  7. با تشکر از پاسخ شما.
    فقط یه ابهامی که دارم اینه که یعنی با استفاده از ابزارهای تقلب رقبای ما میتونن روی تاپ کییوردهایی که الکسا برای سایت ما نمایش میده تاثیر بزارند؟ با چه منطق و با چه هدفی این کار و انجام میدن؟ چه سود و منفعتی براشون داره؟

  8. با سلام و خسته نباشید. ببخشید مزاحم شدم. یک سوال ذهن ما را درگیر کرده و بر سر دو راهی قرار گرفتیم.
    ما در حال راه اندازی سایت دانلود هستیم که حدودا 70 درصد مطالب ما رایگان ارائه می شود و 30 درصد دیگر تولید خودمان از مانند تصاویر لایه باز و پروژه های افتر افکت و…
    ما می خواهیم برای آن 30 درصد محصولات پولی خود از افزونه edd استفاده کنیم. درگیری ذهنی ما این است که بر روی سایت اصلی از این افزونه استفاده کنیم یا در یک فروشگاه مجزا در ساب دامین این محصولات را ارائه بدهیم.
    و مشکل دیگری که مد نظر ما می باشد این است اگر بخواهیم متن یک محصول را هم در سایت اصلی و هم در فروشگاه درج کنیم از طرف گوگل مطالب تکراری شناسایی شود. همچنین اگر بخواهیم فقط در فروشگاه متن محصول را درج کنیم، بازدید کلی ما از سایت اصلی می باشد.
    حال نظر و پیشنهاد شما چیست؟
    با تشکر.

  9. پاسخ به حسن: اشاره کردم که اطلاعات مربوط به الکسا قابل استناد نبوده و در بسیاری از موارد از صحت کافی برخوردار نیستند. به شخصی بعید میدونم که افرادی از روی قصد دست به ایجاد ترافیک مصنوعی در سایت شما زده باشند. مرجع ترافیک خود را از طریق ابزارهای آمارگیر مانند آنالیتیکس یا Clicky بررسی کرده تا خودتان بتوانید به این سوال پاسخ دقیق تری دهید.

  10. پاسخ به مریم محمدی: پیشنهاد دقیقتر نیاز به آنالیز وضعیت سایت و نوع کسب و کار و محصولات شما دارد. اما در حالت کلی به شخصه پیشنهاد میکنم که بخش فروشگاهی سایت را به شکل یک فولدر یا دیرکتوری در سایت ایجاد کنید (مثال: site.com/shop) تا از دید سئو نیز از اعتبار سایت بیشتر بهره مند شوید. اگر به هر دلیل مجبور به استفاده از محتوای محصولات در چند جای مختلف هستنید می توانید از تگ کانونیکال در سایر صفحات فرعی استفاده کنید تا مشکل محتوای تکراری ایجاد نشود.

  11. ببخشید سوال من یه مقدار جزییه. اما در جستجوها نتونستم پاسخش رو پیدا کنم. ممنون می شم اگه راهنماییم کنید.
    وقتی سایتم رو توی آنالیزورها بررسی میکنم نشون می ده که همزمان داره از دوتا ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ استفاده می کنه.
    سایتم قبلا یه تعدادی محتوا داشت، اما بعد کاملا ریستش کردم و به کسی سپردمش تا از نو طراحیش کنه.
    فکر می کنم اون شخص احتمالا فکر کرده که باید برای محتواهای قبلی ریدایرکت بزاره. الان موضوع اینه که من دارم محتوای تازه توی سایت قرارمیدم و اصلا به هیچکدوم از این ریدایرکت ها احتیاج ندارم، چطور میتونم غیرفعالشون کنم؟
    خواستم htaccess رو ویرایش کنم، اما وقتی وارد سی پنل میشم، در قسمت فایل منیجر نمی تونم Document Root for پیدا کنم.
    ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

  12. با سلام
    یکی دو روزی هست که صفحه اصلی من از تمام صفحات سایت گوگل حذف شده اما بقیه صفحات و دسته بندیها و … هنوز تو جستجو ها پیدا میشن. به نظرتون علت این کار چیه؟ چرا باید گوگل فقط صفحه اصلی سایتم رو حذف کنه؟
    جالبه که پیگیری کردم سایتم پنالتی نشده. اگه زودتر پاسخ بدین خیلی ممنون میشم.
    از سایت خوبتون هم تشکر می کنم.

  13. پاسخ به سیدی: این مسئله میتونه علت های مختلفی داشته باشه و می بایست سناریو آن کاملا مورد بازبینی قرار بگیره. اما یکی از شایع ترین علت ها، لینک های خارجی بسیار و اسپم به صفحه اول سایت است.

  14. سلام. من یه سوالی داشتم، یه مدت URL های سایت من فارسی بود و بخاطر یه سری اشکالات، من روز گذشته تمام URL ها رو انگلیسی کردم. اما الان چون تو گوگل Url فارسی ایندکس شده قاعدتا بازدید کننده با 404 مواجه میشه وقتی رو لینک قدیمی کلیک کنه. من الان باید کار خاصی انجام بدم یا خود گوگل مجددا ایندکس میکنه Url های جدید رو؟

    • نبایست اوضاع را به همین منوال رها کرده و می بایست یو ار ال های قدیمی را به یو آر ال های جدید ریدایرکت 301 کنید. در غیر این صورت اعتبار قبلی صفحات سایت شما و همینطور بک لینک هایتان از بین خواهد رفت.

  15. سلام.
    من یک مطلب نوشته بودم و یک مدت ورودی گوگل زیادی وارد سایتم میشد. ناگهان ورودی گوگلم صفر شد و کلمات کلیدی که مخاطب وارد سایتم میشد رو مینوشتم، وب سایتم اصلا جزوشون نبود. در حالی که صفحه ی اول گوگل بود مطلبم.
    میدونید علتش چیه؟ چرا یهو هیچ ترافیکی کسب نکردم؟

    • اگر وب سایت شما در یک کلمه کلیدی در سه رتبه اول گوگل قرار داشته باشد، مطمئنا ترافیک خوبی از جستجوی این کلمه نصیبتان خواهد شد، اما با نزول رتبه، ولو اینکه در صفحه اول قرار داشته باشید، احتمالا وب سایتتان را از جستجوی آن کلمه، با کاهش ترافیک مواجه می کند. (اغلب کاربران تنها بر روی سه آیتم اول گوگل کلیک می کنند)
      برای افزایش نرخ کلیک سایت، اقدام به جذاب تر کردن آن با تغییر متا دیسکریپشن یا حتی عنوان آن صفحه کنید.
      پا نوشت: سناریویی که مطرح کردید خیلی واضح نبود و سعی کردیم با توجه به رایج ترین عوامل ممکن به سوالتان پاسخ دهیم.

  16. باسلام.ممنونم از مطالب مفیدتون.
    راستش من هم به مشکلی برخوردم، با سرچ ومقاله های متفاوت به نتیجه ای نرسیدم. تو الکسا قسمت “Low Word Count” یک لینک گزارش شده که این لینک به صورت “https://yourdomain/cdn-cgi/l/email-protection ” هستش. چه مشکلی داره؟ نظری دارید؟
    در ضمن این لینک تو قسمت “Duplicate Meta Descriptions” هم اومده. راه حلتون چیه؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • احتمالا این منبع توسط ربات های الکسا پایش شده و چون محتوایی در آن یافت نمی شود، با این خطا مواجه می شوید. این آدرس را توسط ابزار robots.txt گوگل سرچ کنسول (نام جدید وبمستر تولز گوگل) بررسی کرده و در صورت مشاهده پیغام Allow، جلوی دستری ربات های گوگل به آن را مسدود کنید.

  17. سلام وقت شما بخیر یک سوال بسیار حیاتی و مهم دارم، خواهش میکنم راهنمایی کنید.
    من سایتم رو از اول طراحی کردم و cms هم از وردپرس به یک cms اختصاصی تغییر یافت. با توجه به اینکه زمینه کاری من معرفی پزشک بود و با اسم خیلی از دکترها در رتبه 1 تا 5 گوگل بودیم، همه این ها رو از دست خواهیم داد. اما میدونم با ریدایرکت 301 میشه ارزش لینک صفحات قبل رو به صفحات جدید انتقال داد. اما طراح سایتم اصرار داره که بخاطر اینکه اسم پزشک ها رقابت زیادی نداره، لازم به ریدایرکت نیست و قول میدم در مدت کوتاهی دوباره رتبه بهتری از سایت قبل بگیری. به نظر شما که متخصص این زمینه هستید، آیا ایرادی نداره که ریدایرکت انجام ندم و از صفر خیلی اصولی شروع کنم؟ (یعنی میتونم دوباره با نام پزشکانی که معرفی میکنم خیلی زود جایگاه قبلی رو بگیرم؟)
    با تشکر

    • اگر اقدام به ریدایرکت 301 نکنید، آدرس های قبلی همچنان در ایندکس گوگل باقی خواهند ماند و پس از انتشار سایت جدید، گوگل با دو صفحه مشابه درباره یک پزشک مواجه شده که یو آر ال های متفاوتی دارند. در نتیجه مشکل محتوای تکراری در ابعاد وسیعی ایجاد شده و احتمال کسب رتبه قبلی را به صفر میرساند. حتی ممکن است با جریمه گوگل مواجه شده و وب سایتتان کلا از نتایج جستجو حذف شود.
      بنابراین در انتقال وب سایت، دقت زیادی داشته باشید. کلیه آدرس های قبلی می بایست به درستی به سایت جدید و صفحات مرتبطشان ریدایرکت 301 شوند. پیشنهاد میکنم در این کار از افراد حرفه ای کمک بگیرید تا زحمتتان تنها به خاطر یک مشاوره اشتباه به هدر نرود.

  18. سلام
    چطور میشه فهمید ترافیک سایتمون از کدوم سایت ها نشات میگیره؟ یعنی چطور بفهمیم کلیک هایی که به سایتمون میشه از کجا ناشی میشه و منبعش کجاست؟ با گوگل آنالیتیک میشه فهمید؟ اگه آره از کدوم بخشش؟
    ممنون

    • سلام، بله از طریق نرم افزارهای آنالیتیکس مانند گوگل آنالیتیکس میتونید به پاسخ هاتون برسید.

  19. با سلام،
    من وبسایتی دارم که عنوانشو تغییر دادم و تغییرم پیدا کرده و حتی وقتی لینکشو تو تلگرام و فیسبوک میفرستم عنوانی که نشون میده تغبیر کرده، ولی الان 1 ماه ببشتره تو گوگل تغییری نکرده و اصلا به اسمی اومده که من اونو هیچ جا وارد نکردم. از کجا میتونه باشه؟ خسته کرده.

    • اگر عنوان درج شده در نتایج گوگل با چیزی که شما وارد کردید یکسان نیست، غالبا به این دلیل خواهد بود که عنوان درج شده بسیار بلند و نامتعارف است و گوگل در چنین شرایطی عنوانی کوتاهتر و مرتبط برای صفحات سایت در نتایج جستجو در نظر می گیرد. همچنین عواملی مانند اسکریپت های مخرب نیز ممکن است بر روی این مسئله تاثیرگذار باشند، چرا که این گونه بدافزار ها می توانند عنوان متفاوتی از سایت را برای نتایج جستجو نشان دهند. در حالت کلی تمام این سناریوها بایستی در وب سایت بررسی شده تا بتوان به عامل اصلی این مشکل پی برد.

  20. سلام، یه سایت دارم می زنم که فقط یه مطلب داخلش قرار میگیره با لینک و عکس و تگ و همه چیز، کل این مطلب هم میخوام داخل کد زیر که شبیه یه کادر هستش بگذارم، میخواستم بدونم آیا گوگل مطلب من را که داخل این کادر قرار می گیرد ایندکس می کند؟ یعنی آیا با گذاشتن کل مطلب سایت اعم از متن و لینک و عکس و تگ و … در کد زیر از امکان بالا آمدن سایت در سرچ گوگل کاسته میشود یا فرقی ندارد؟ خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید، سایتتونم خیلی عالیه موفق باشین.

  21. سلام و خسته نباشید
    من چند ساله دارم روی سایتم کار میکنم و لینک های خوبی داریم. میخواستم بدونم چرا تو جستجوی عبارت “دانلود آهنگ” توی 10 صفحه اول نیستم؟ آیا مشکلی پیش اومده برای سایتم؟ ممنون میشم جواب بدید.
    تشکر فراوان

    • عبارت دانلود آهنگ از جمله رقابتی ترین کلمات کلیدی در ایران محسوب می شود و وب سایت های قدیمی تر زیادی نسبت به وب سایت شما نیز در این فضا در حال فعالیت هستند. در چنین حوزه پر رقابتی مطمئنا بایستی محتوایی فراتر از ده سایت برتر ایران در این حوزه ارائه دهید تا بتوانید در کنار آنها قرار گیرید.
      غالب این وب سایت ها تنها به انتشار آهنگ ها و آلبوم های جدید و قدیم بسنده کرده و دست به فعالیت دیگری نمی زنند. نقد موسیقی و آلبوم ها، انتشار اخبار خوانندگان، بیوگرافی آنها، دنبال کردن جشنواره های موسیقی، و غیره موجب ایجاد تفاوت بین شما و دیگر وب سایت های حال حاضر در این حوزه می گردد.
      همچنین تجربه کاربری را از یاد نبرید تا علاوه بر گوگل، رضایت کاربران را نیز کسب کنید. حوزه کاری شما بسیار بزرگ است و از هیچ نکته ای در سئو نبایست غافل شوید.

  22. سلام
    اینطور که فهمیدم طبق الگوریتم پنگوئن فرمولی هست که میگه : “تطبیق اکثر انکر تکست های شما با یک کلمه کلیدی + محتوای بهینه شده برای همین کلمه کلیدی = جریمه گوگل پنگوئن”
    میخواستم بدونم چقدر این فرمول و در واقع این جریمه اعمال میشه؟ چون من طی چند ماه اخیر برای یک صفحه موردنظر از سایتم از یک کلمه ی کلیدی و انکرتکست مشابه استفاده کردم و مشکلی پیش نیومد، اما به تازگی با این فرمول آشنا شدم.
    شما تجربه و اطلاعاتی در این زمینه دارید؟

    • متاسفانه فرمول شما از نظر ما خیلی واضح نیست. در صورت امکان منبع این فرمول را ذکر کنید تا بتوانیم تحلیلی درست از این موضوع داشته باشیم. در این راستا پیشنهاد می کنیم که مطلب الگوریتم پنگوئن چیست را مطالعه فرمایید.

  23. سلام .من یک سایت وردپرسی جدید درست کردم و هنوز مطالبش را کامل نکردم و از سایت های ثبت در موتور جستجو استفاده کردم . متاسفانه سایتم در گوگل ثبت نشده باید چه کار کنم ؟

    • با سلام. برای ایندکس سریعتر محتوا، وبسایت خود را ابتدا در گوگل سرچ کنسول تایید کرده و سپس نقشه سایتی برای آن ایجاد نمایید. نقشه سایت را در گوگل سرچ کنسول ثبت و به فعالیت خود ادامه دهید. کمی صبر و تحمل داشته باشید. عدم توجه گوگل به وب سایت ها در روزهای ابتدایی پیدایش، امری طبیعیست.

  24. سلام و خدا قوت خیلی خیلی ممنونم از سایت فوق العاده تون،
    یه مشکلی برا من پیش اومده که متأسفانه یک هفته ای هست ذهنم رو درگیر کرده، ممنونم میشم کمکم کنید. خیلی خیلی به کمک نیاز دارم.
    من برای یه سایتی سئو انجام میدم دو تا کلمه کلیدی تعریف کردم از طریق یوآست سئو و رنگ سئوی کلی سایت سبزه و تو gtmetrix تمام آیتم ها بالای 90 درصد و A هستش، اما رتبه سایت تو گوگل صفحه 8 میاد علتش چیه؟ رو کجا باید کار کنم؟ و اینکه زمانیکه تغییراتی داخل سایت ایجاد میکنم میرم سایت رو دوباره ایندکس میکنم چه مدت طول میکشه نتیجه تغییرات رو ببینم؟
    و کلمه کلیدی در کجا بیشترین تأثیر رو داره من هم در عنوان سئو و هم در متای توضیحات و هم در محتوا کلمه کلیدی رو گنجوندم. البته این رو باید بگم کلا 7 روز هست که این کارهارو انجام دادم . ببخشید خیلی طولانی شد. خواهش میکنم کمکم کنید ممنونتون میشم.

    • در ابتدا ذکر این نکته کاملا ضروری میرسد که شما به وضوح مشخص است که در سئو فردی تازه کار هستید و بایستی حالا حالاها در این کار اطلاعات و تجربه کسب کنید.
      کسب امتیاز در Gtmetrix شرط لازم و کافی برای رتبه بالا در نتایج گوگل محسوب نمی گردد. یک وب سایت برای کسب رتبه بالاتر از رقبا بایستی به صورت همه جانبه ای از رقبای خود بهتر باشد. مشاهده تغییرات اعمال شده در ایندکس گوگل وابسته به اعتبار و میزان بروزرسانی آن بوده و ممکن است تا هفته ها به طول بینجامد.
      قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان صفحه، متا دیسکریپشن و متن محتوا تقریبا از شروط لازم برای کسب رتبه است، اما شرط کافی نمی باشد.

  25. سلام .
    عنوان یا متا تایتل تگ های من در نتایج جستجوی گوگل با چیزی که در افزونه yoast تعریف کردم فرق می کنه و در اخر آن در نتایج جستجو کلمه “آیپد” رو اضافه کرده در حالی که من در تنطیمات افزونه yoast اصلا همچین کلمه ای نزدم .
    حتی برای یکی دو برگه هم این کلمه را در آخر آنها اضافه کرده است .
    نام سایت و نام صفحه اصلی هم اصلا کلمه آیپد نداره .
    چجوری می تونم این کلمه رو در آخر نتایج جستجو حذف کنم یا تغییر دهم؟

    نتایج جستجو : http://s8.picofile.com/file/8366279176/1.PNG
    تنظیمات عمومی سایت : http://s9.picofile.com/file/8366279242/2.PNG
    تنظیمات برای تگ ها در یواست : http://s9.picofile.com/file/8366279326/3.PNG

    • دقت داشته باشید که عنوان ایجاد شده توسط شما در همه مواقع عینا در نتایج جستجو به نمایش در نمی آید و بسته به عبارت مورد جستجوی کاربران، توسط گوگل می تواند با تغییراتی در نمایش رو به رو شود.

  26. سلام وقت بخیر
    من یه سایت دارم با پیچ ترکی و انگلیسی و تو کشور ترکیه فعالیت میکنم. یه ماه پیش که اومدم ایران، رنک سایتم تغییر پیدا کرد تو ایران. و یک ماه و خورده ای هست که وضع اینه. ممنون میشم کمکم کنید.

  27. سلام من یه سایت دارم در ضمینه تولید اپلیکیشن فروشگاهی اندروید فعالیت میکنم. سایت من فقط یه لندینگ پیج داره که الان با کلمه کلیدی مورد نظر من در صفحه دوم گوگل نشون داده میشه. میخواستم بدونم برای بهبود رتبه سایت حتما باید یه وبلاگ هم در کنار لندینگ پیج داشته باشم و محتوا تولید کنم یا اینکه با سایر روش ها مانند بک لینک معتبر و ریپورتاژ و … هم میتونم با همین شرایط رتبه ام رو ارتقا بدم؟

    • پیشنهاد ما اینه که به محتوای سایت اهمیت بیشتری بدید و صد البته بک لینک رو هم از یاد نبرید. محتوای بخش بلاگ میتونه تاثیر خوبی در حفظ رتبه سایت شما و هر چه بیشتر دیده شدن شما توسط مخاطبین هدف شما داشته باشه. شروع به تولید محتوا درباره موضوعاتی کنید که احیانا جز پرسش های مخاطبین شما محسوب شده و با دیدن اون صفحه از طریق نتایج گوگل ممکنه اونها به استفاده از خدمات شما هم ترغیب بشن.

  28. با سلام، من به تازگی سایتی اختصاصی که با بوت استرپ طراحی شده رو در دست گرفتم برای بالا بردن سئو این سایت نیاز به راهنمایی داشتم. ممنون میشم پاسخگو باشید

  29. سلام. ما دوتا سایت توی زمینه گردشگری داریم و تصمم بر این شد که تمرکزمون رو فعلا روی یکی بزاریم. می خواستم بدونم چجوری می تونم مقاله های اون یکی سایت رو بدون اینکه گوگل پنالتی کنه و بگه مقاله کپی هستش، وارد سایتی که قرار هست تمرکز رو روش بزاریم، قرار بدم؟
    و سوال دوم هم این هست که فرض کنید مسافری که با ما سفر اومده، خاطرات سفرش رو توی بلاگ شخصیش پابلیش کرده و ما الان میخوایم اون رو توی سایت خودمون هم قرار بدیم، چجوری این کار رو انجام بدیم که پنالتی نخوریم؟

    • برای انتقال محتوا از یک وب سایت به دیگری میتونید از ریدایرکت 301 استفاده کنید. به عبارتی لینک هر مطلب رو نظیر به نظیر به لینک همون مطلب در سایت دوم ریدایرکت کنید. در پاسخ به سوال دوم هم میتونید از blockquote استفاده کنید. یا اینکه متن خاطرات رو در قالب تصویر منتشر کنید.

  30. با سلام، من به مدت 3 روز از نرم افزار افزایش بازدید فیک استفاده کردم. میخواستم بدونم آیا گوگل من رو از نتایج جستجو حذف کرده؟ اگر حذف کرده چگونه برگردم؟ آیا استفاده از نرم افزار بازدید فیک باعث میشه که گوگل سایتم رو از نتایج جستجو حذف کنه؟

    • سلام، برخی از این نرم افزارهای افزایش بازدید فیک از تکنیک هایی استفاده می کنند که مورد تایید گوگل نیست. اما با توجه اینکه صرفا سه روز از آن استفاده کردید، احتمال آن کم است که از طرف گوگل جریمه شده باشید. برای دور ماندن از چنین اتفاقات ناگواری صرفا از تکنیک های سئو کلاه سفید پیروی کنید.

  31. سلام وقت بخیر
    چرا در قسمت profiles نالج گراف مربوط به گوگل بیزینس برای هر برند، آدرس کل شبکه های اجتماعی من نمی آید؟ سایت انواع شبکه های اجتماعی را دارد، ولی فقط لینک فیس بوک نمایش داده می شود.

    • سلام، از Scheme Markup های مناسب برای اشاره به شبکه اجتماعی در وب سایت خودتون استفاده کنید، همچنین در تمام شبکه های کسب و کار، فعالیت زیادی داشته باشید. معمولا گوگل پس از مدتی شبکه های اجتماعیتون را در این قسمت به نمایش میزاره. این کارها، دستورالعمل رسیدن به این نتیجه هست، اما تضمینی برای درج شدن تمام شبکه های اجتماعی مرتبط با سایت شما در بخش knowledge graph وجود نداره.

  32. سلام وقت بخیر. من یک سایت دارم با نزدیک به 100 مطلب که توسط خودمون به صورت اختصاصی تولید شده.
    ولی متاسفانه توسط گوگل جریمه شدیم و دامنه بسیار بد نام شده.
    سوالم این است که اگر ما یک سایت جدید بزنیم و این 100 مطلب تولیدی خودمون رو تو سایت جدید بزاریم چه راحی وجود داره تا جریمه نشیم.
    مطالبمون از ارزش محتوایی بسیار بالایی برخوردار هست.
    ممنون از محبت شما.

  33. اگر یک شرکت چند زیر مجموعه داشته باشه از نظر سئو بهتره که هر زیر مجموعه به عنوان سایت مستقلی باشه یا ساب دامین سایت اصلی؟

    • سلام، پاسخ به این سوال به شناخت کلی مجموعه و نیازهای اون وابسته است. بدون بررسی و شناخت پارامترهای کافی، قادر به پاسخگویی نیستم.

  34. سلام و وقت بخیر ببخشید بنده یک سوال دارم
    در رابطه با ایندکس شدن مطالب سایت هام
    عنوان رو که سرچ میکنم محتوای ایندکس شده رو پیدا میکنه
    ولی با عنوان توضیحات سایت یا خدمات سایت یعنی من مطلب رو با عنوان x منتشر کردم و x رو سرچ میکنم اما نتیجه سرچ صفحه اصلی سایت میاد یا برگه دیگه ای بجز برگه x
    مشکل از کجا میتونه باشه؟

    • دلایل زیادی میتونه دخیل باشه، ممکنه محتوای صفحه x شما خیلی قوی نباشه، ممکنه کلمه کلیدی x در عنوان صفحه اصلی هم به کار رفته باشه، ممکنه حتی لینک های داخلی و خارجی سایت هم با عنوان x به صفحه اصلی داده شده باشه…این ها برخی از دلایلی بودن که به طور کلی به ذهنم میرسه، اما موضوع باید باید به طور دقیق تری بررسی بشه.

  35. سلام وقتتون بخیر من یک سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
    تو گوگل کنسول بعضی از صفحات سایت من تو بخش Excluded by ‘noindex’ tag هست که وقتی کد های اون صفحه رو نگاه می کنم index نوشته شده شما می دونید مشکل از کجاست

    • سلام. امکانش هست قبلا noindex بوده، اما بعدا به واسطه تغییراتی که دادین به حالت index تغییر کرده باشه، اما هنوز این تغییرات در سرچ کنسول شما بروزرسانی نشده باشه. این یکی از احتمالاته و برای ارائه نظر دقیق نیاز به بررسی خود سایت و سرچ کنسولش هست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *