چرا سئو نیاز به محتوای زیادی دارد؟

سئو و بازاریابی محتوا در کلام دو مورد متفاوت هستند، اما در عین حال با یکدیگر مرتبطند. برای موفقیت در هر کدام می بایست در دیگری نیز موفق بود. سئو و بازاریابی محتوا مانند دو روی یک سکه می مانند. با اینکه در عمل کارکرد آنها متفاوت است، اما در حقیقیت این دو عنصر را نمی توان از یکدیگر جدا کرد و توسعه هر دو با هدف افزایش ترافیک سایت، امری ضروریست.

امروزه پروسه سئو نسبت به گذشته کمی پیچیده تر شده است و گوگل محتوای با کیفیت را به هر چیز دیگری ترجیج می دهد. عبارت “محتوا پادشاه است” از جمله مفاهیمیست که هیچ وقت از بین می رود. اگر محتوای خوبی نداشته باشید، شانس گرفتن رتبه خوب را در هیچ زمانی نخواهید داشت.

در عین حال نیز برای اینکه کاربران بتوانند این محتوای با کیفیت شما را پیدا کنند مجبورید که از تکنیک های سئو مناسبی در سایت خود استفاده کنید. سئو در کنار محتوای با کیفیت می تواند گوگل را متعاقد کند که سایت شما از جمله سایت های معتبر در حیطه تخصصی خودش است.

تفاوت بین سئو و بازاریابی محتوا چیست؟

همانطور که بیان شد، سئو و بازاریابی محتوا دو پروسه متفاوت هستند. بهترین توصیفی که از تفاوت بین این دو می توان داشته به این گونه است: سئو یک کار فنی و پیچیده است، در حالی که بازاریابی محتوا امری جامع و گسترده می باشد.

سئو و بازاریابی محتوا در چه قسمت هایی همپوشانی دارند؟

با اینکه تفاوت های زیادی بین سئو و بازاریابی محتوا وجود دارد،اما در بعضی از حیطه ها هم پوشانی هایی نیز بین این دو برقرار است. بهره بردن از مزایای این هم پوشانی و استفاده از آن در وبسایت، ایده خوبی برای افزایش بازدید از سایت می باشد.

در اینجا موارد همپوشانی این دو مفهوم آورده شده اند:

  • شما می توانید با استفاده از محتوا و سئوی آن، رتبه آن صفحه را بالا ببرید. هدف سئو افزایش رتبه صفحاتیست که در موتورهای جستجو ایندکس شده اند. اما بدون داشتن یکی از این صفحات پر محتوا نمی توان کاری انجام داد. همین که صفحه جدیدی در وبسایت ایجاد می کنید، فرصت های تازه ای را برای رتبه های جدید به دست می آورید. این مسئله در ادامه منجر به افزایش کلمات کلیدی می شود که در آنها رتبه کسب کرده اید. دقت داشته باشید که کیفیت محتوا را قربانی کمیت آن نکنید. محتوای بهتر موجب کسب رتبه بهتری نیز می گردد.
  • شما می توانید کلمات کلیدی را با استفاده از محتوایتان بهینه سازی کنید. استفاده از کلمات کلیدی در محتوا موجب جلب نظر کاربران بیشتری می شود. کلید دست یافتن به این مسئله تولید محتوای طبیعی و کاربرپسند است.
  • محتوای با کیفیت موجب ارتقای اعتبار سایت می گردد. کسب رتبه بالا در نتایج جستجو به فاکتورهای زیادی وابسته است که از جمله آنها، کیفیت محتواست. هم چنان که با استفاده از نوشتن محتوای جدید کاربران بیشتری کسب می کنید، رتبه سایت شما در نتایج جستجو ارتقا یافته و اعتبار سایت خود را افزایش می دهید.

چرا این مسئله مهم است؟

در بسیاری از وب سایت ها کاملا امری معمول است که تنها به یکی از این دو گزینه یعنی سئو یا بازاریابی محتوا توجه شود.

هم سئو و هم بازاریابی محتوا جز قسمت های مهم بازاریابی آنلاین محسوب می شوند و شما برای گسترش کسب و کار خود نیاز به رشد در هر دو مورد دارید. دستیابی به موفقیت در کسب و کارهای آنلاین، نیاز به کار کردن درست همه موارد دارد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

اگر وبسایتی تنها بر روی تولید محتوا تمرکز کرده و سئو را به فراموشی بسپارد، احتمالا رتبه سایت خود را بعد از مدتی از دست می دهد. در مقابل نیز اگر وبسایتی تنها به لینک سازی و گرفتن بک لینک ها توجه کند و در عین حال تولید محتوایی نداشته باشد هم پس از مدتی با افت رتبه رو به رو می شود.

در نهایت سئو نیازمند محتوای زیادی برای موفقیت است. گوگل سایت های دست نخورده و غیر فعال را دوست ندارد. گوگل میخواهد بداند که شما در حال تولید محتوای مرتبط و با ارزشی هستید تا آنها را در نتایج جستجو نمایش دهد.

با اینکه شاید شما سئو را تنها در مورد صفحات خاصی از سایت به کار ببرید، اما پیشنهاد می شود سئو و بهینه سازی را در مورد همه صفحات در نظر بگیرید و کلیت سایت را رو به جلو پیش ببرید.

ایجاد توازن بین سئو و بازاریابی محتوا

راز ایجاد توازن در سئو وب سایت و بازاریابی محتوا، استفاده آنها با یکدیگر است. سئو نیازمند محتوای بسیاریست، اما این مسئله بدین معنی نیست که تمام جنبه های بازاریابی را کنار گذاشته و تنها بر روی تولید محتوا تمرکز کنید.

شاید وبلاگ چیزی نباشد که در حال حاضر به آن نیاز داشته باشید. شاید استفاده از محتوای بلند آن چیزی باشد که سایت شما به آن نیاز دارد. همچنین شاید شما قبل از ایجاد لینک سازی برای سایت می بایست دستی به روی ظاهر سایت بکشید. موارد زیادی برای گفتن در اینجا وجود دارد که نشان دهنده اهمیت ایجاد توازن بین این دو مورد است.

ابتدا هدف سایت را مشخص کنید. اگر علاقه مند به جذب کاربران بیشتری هستید، برای تاکتیک های سئویی که موجب افزایش ترافیک می شود، تمرکز کنید. اگر افزایش نرخ تبدیل سایت برایتان مهمتر است، تولید محتوا در اولویت بالاتری قرار دارد.

در صورت استفاده همزمان از این دو تاکتیک می توانید امیدوار باشید که هر دو پارامتر میزان بازدید و نرخ تبدیل سایت افزایش یابد.

منبع:

Why does seo need so much content

یک دیدگاه

  1. پاسخ به کامران: هر دو مورد جز پارامترهای مهم گوگل در رتبه بندی سایت ها محسوب می شوند و پیاده سازی آنها به صورت همزمان موثر است. هر دو پارامتر تولید محتوا و لینک سازی اگر در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند، نتیجه خوبی را به دست خواهد داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *