معرفی و دانلود کتاب های سئو

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب های سئو به زبان فارسی می پردازیم.

سئو نیز مانند هر دانشی در حیطه تکنولوژی دارای منابع زیادی است. اما با توجه به اینکه این دانش همواره در حال تغییر و تکامل است، کتاب های سئو نیز می بایست مرتبط به روز رسانی گردند، اما این کار در اکثر کتاب ها انجام نمی شود. اما با این حال مطالب اصلی و کلی سئو معمولا در چند سال اخیر ثابت مانده و دستخوش تغییر نشده است.

کتابهای سئو زیادی به زبان انگلیسی منتشر شده است اما در زبان فارسی کتاب مرجع مشخصی وجود ندارد. در حالت کلی تعداد کتاب های منتشر شده در این زمینه نیز بسیار بسیار کم است و اگر به کتاب فروشی ها سر بزنید، عمدتا کتابی در این زمینه برای عرضه ندارند. با توجه به اینکه جویندگان این علم در فضای اینترنت فعالند، افرادی دست به کار شده و کتابچه هایی را به صورت رایگان یا غیر رایگان در اینترنت ارائه داده اند.

خواندن کتاب سئو برای کسانی که به خواندن PDF عادت دارند یا علاقه مند به پرینت نوشته ها هستند مناسب است. همچنین کسانی در ابتدای راه هستند و علاقه مند به یادگیری اصول اولیه این علم دارند نیز می تواند مفید باشد. چرا که این کتاب ها چندین پارامتر سئو را به صورت یکجا بررسی می کنند و شما نیازی به گشتن در سایت های مختلف ندارید، هرچند که این مطالب به روز نباشد.

در حالت کلی این کتاب های برای افراد آماتور مناسب است اما کسانی که قصد یادگیری به صورت تخصصی دارند می بایست به منابع معتبر فارسی یا انگلیسی که در اینترنت وجود دارند مراجعه کنند.

در ادامه به معرفی لیستی از کتاب های سئو موجود در وب فارسی می پردازیم و لینک دانلود هر کدام در انتهای معرفی آن آمده است.

1. کتاب یک یا 2001

این کتاب به قلم مهدی رودکی مدیر سایت ایران سئو نوشته شده است و یکی از قدیمی ترین کتاب های سئو در اینترنت است. نسخه چاپی این کتاب نیز موجود است و تا کنون سه بار ویرایش شده است. این کتاب به بررسی مهمترین و اصولی ترین موارد سئو می پردازد و خواندن آن برای آماتورها کاملا می تواند مفید باشد. پارامترهای سئو داخلی و سئو خارجی در این کتاب پوشش داده شده و درباره نرخ تبدیل نیز مطالبی در این کتاب یافت می شود.

لینک دانلود

2. کتاب آموزش سئو برای همه

این کتاب سئو به وسیله واحد آموزشی جی ادز ایجاد شده و در مورد موتورهای جستجو و نحوه کار آنها توضیحات خوبی ارائه شده است. در ادامه نیز سرفصل هایی در باب سئو بیرون صفحه و سئو داخلی سایت وجود دارد. طبق گفته نویسنده، مطالب این کتاب بر اساس مقالات سایت MOZ نوشته شده و در انتهای کتاب نیز فرهنگ واژگان اصطلاحات سئو نیز گرداوری شده است.

لینک دانلود

3. کتاب سئو سایت از نگاه محسن صالحی

این کتاب سئو به قلم آقای محسن صالحی و با همکاری موسسه آموزشی پانیذ اهواز نوشته شده است. این کتاب بر طبق ادعای نویسنده بر اساس ترجمه مطالب سایت های معتبر ایجاد شده و در آن مطالب کلی در مورد سئو و اصطلاحات خاص گوگل وجود دارد. هم چنین روش هایی برای افزایش رتبه سایت آورده شده است.

لینک دانلود

4. کتاب UX و نرخ تبدیل

این کتاب توسط حمید طهماسبی ترجمه شده و منبع اصلی آن نیز کتابی با همین نام به زمبان انگلیسیست. در این کتاب به حیطه بهینه سازی نرخ تبدیل پرداخته شده و ارتباط آن با سئو در سر فصل های مختلف توضیح داده شده است. همچنین درباره پارامتر تجربه کاربری نیز توضیحات کاملی داده شده است.

لینک دانلود

5. کتاب سئو و بهینه سازی سایت

نویسنده این کتاب آقای رامین براتی بوده و این کتاب توسط وبسایت ایساتیس منتشر شده است. در این کتاب به بررسی نکات سئو سایت از اولین قدم ها پرداخته شده و سعی شده به صورت عامه پسندی مطالب بیان شوند. همچنین روش های گرفتن بک لینک در یک سرفصل مجزا و به صورت دقیق تری توضیح داده شده اند.

لینک دانلود

6. کتاب سئو محتوا

این کتاب توسط حمید طهماسبی نوشته شده و به صورت تخصصی در زمینه سئو محتوا و پارامترهای مرتبط می باشد. چهار بخش اصلی این کتاب شامل انتخاب کلمات کلیدی، ساختار سایت، نوشتن محتوا و سئو آن می باشد.

لینک دانلود

7. کتاب مجموعه مقالات سئو – جلد اول

این کتاب توسط تیم طراحی و تبلیغات آگرین گرداوری شده و مجموعه ای از مقالات سئو در زیرمجموعه های مختلف است. این کتاب نسبتا جدیدتر است و در سال 2017 نوشته شده است.

لینک دانلود

8. کتاب مجموعه مقالات سئو – جلد دوم

این کتاب، جلد دوم کتاب قبلیست و در ادامه مقالات بهینه سازی سایت است.

لینک دانلود

9. کتاب آموزش سئو به ساده ترین شکل ممکن

در این کتاب به شکل خلاصه ای به تعریف سئو و قوانین کلی آن پرداخته شده است. نویسنده این کتاب محمدرضا یعقوبیست و توسط سایت وب ایرونی در سال 1385 منتشر شده است.

لینک دانلود

10. کتاب بهینه سازی ساختار سایت برای موتورهای جستجو

این کتابچه تقریبا ترجمه ای از راهنمای سئو گوگل است که توسط علی نورهانی تهیه شده است. سرفصل های این کتابچه در زمینه نکات اولیه و اساسی سئو داخلیست.

لینک دانلود

11. کتاب سئو و الگوریتم های گوگل

این کتابچه توسط سایت مدیروب ایجاد شده و راهنمای کوتاهی از معرفی الگوریتم های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار گوگل است.

لینک دانلود

12. کتاب سئو بر اساس الگوریتم های پاندا

نویسنده این کتابچه آقای حمید توکلی کرمانی است و در این کتاب سعی شده قوانین سئو سایت بر اساس قوانین الگوریتم پاندای گوگل توضیح داده شود.

لینک دانلود

13. کتاب سئو در وب

نویسنده این کتاب مرصاد منصوری است و درباره آشنايي با وب، آشنايي با صفحات استاتيك يا دايناميك، آخرين استراتژي هاي موتور هاي بينگ، گوگل و ياهو می باشد.

لینک دانلود

امیدواریم این کتاب های سئو و بهینه سازی که از محیط وب جمع آوری شده اند به کار شما بیاید و از خواندن آنها لذت ببرید. در انتها نیز تاکید می کنیم که مطالب موجود در این کتاب ها به صورت 100 درصد مورد تایید ما نیست و برای یادگیری بهتر و به روز دانش سئو، مقالات سئو سایت های معتبر و صفحه آموزش سئو رادزاد را دنبال کنید.

11 دیدگاه

  1. خیلی خوب بود. من اینجارو اتفاقی از گوگل پیدا کردم.
    با اجازتون من اینجارو به 2 تا از دوستام تو تلگرام فرستادم. ممنون.

  2. با سلام و درود، سایتم رفته تو لیست اسپم. چه مدت زمان لازمه تا اسپم خارج بشه؟ تو این مدت چه کارهایی لازمه انجام بشه؟
    خواهش میکنم کمکم کنید.
    با تشکر، البته با این ابزار چک میکنم میگه رفته تو لیست اسپم.

  3. پاسخ به جواد: دیتابیس این گونه سایت ها مورد تایید ما نیست و طبق تستی هم که ما از سایت شما در همین سایت تست گرفتیم، آی پی سایت شما تنها در یک مورد، اسپم شناخته شد و این مسئله با فرض تایید صحت دیتابیس این سایت، جای نگرانی ندارد. در صورتی که از آی پی های اشتراکی استفاده می کنید، همسایه های خود را بررسی و در صورتی که تعداد همسایه های سایت بسیار زیاد است، درخواست آی پی اختصاصی از هاست خود دهید.

  4. با سلام و درود دوباره. متشکرم از پیگیری شما .
    چطور میتونم سایت های همسایه که روی یک سرور هستش رو پیدا کنم؟
    قبلا یه راهی بود که آی پی سایت رو میدادیم و بعد تمام سایت هایی که آی پی شون با ما یکی بود رو میاورد .
    ممنون

  5. کتاب سئو قدم به قدم (Seo Step by Step) به زبان فارسی هست یا انگلیسی رو نمیدونم. در لیست شما نبود، ولی شنیدم کتاب خیلی خوبیه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *