92 نکته برای انجام سئو سریع سایت

بسیاری از تکنیک های سئو دیگر کار نمی کنند. اگر هنوز هم به تکنیک های منسوخ شده سئو بسنده کرده اید، بهتر است اقدامی اساسی برای تغییر طرز تفکر خود کنید. تاکتیک های سئو دیگری نیز وجود دارند که نیازمند صرف زمان زیادی هستند. اما بعضی موقع ها پیش می آید که متوجه می شوید این تکنیک های جدید و به ظاهر موثر سئو برای سایت شما کارامد نیستند.

هنوز تکنیک های قانونی زیادی وجود دارند که متاسفانه پیاده سازی آنها بسیار وقت گیر است. اجرای بعضی از این راهکارهای سئو چندین ماه زمان می برد. اما این مسائل بدین معنی نیست که در استراتژی سئو سایت هیچ روش سئو سریعی وجود ندارد.

در این مطلب قصد داریم که بر روی 92 تکنیک اجرایی سئو متمرکز شویم که پیاده سازی آنها سریع و راحت است. تمامی این تکنیک ها را در یک سایت می توان در عرض 24 ساعت پیاده سازی کرد و از مزایای سئو سایت بهره برد.

92 نکته در سئو سریع سایت

1. از کاراکتر # در یو آر ال سایت استفاده نکنید. گوگل قادر به پشتیبانی این کاراکتر نیست.

2. با آمدن تکنولوژی mobile-first index، حتما به مشاهده رندر صفحات سایت با استفاده از ابزار Fetch and Render وبمستر تولز گوگل بپردازید و صفحات سایت را از دید ربات های موبایلی گوگل مشاهده کنید. همچنین می توانید آن را با نسخه دسکتاپی خودش مقایسه کنید.

3. از تکنولوژی آژاکس حتی الامکان در سایت های جدید استفاده نکنید. هر سایتی را که مبتنی بر آژاکس می باشد را به سیستم های سنتی تر منتقل کنید. همچنین متای Fragment را از هدر سایت بردارید. برای مطاله بیشتر در این زمینه مطلب سئو و آژاکس را مطالعه کنید.

4. خرید بک لینک های پولی برخلاف سیاست های گوگل است. در صورت انجام این کار دست از آن بردارید.

5. با اینکه نقشه های سایت به 50000 یو آر ال در هر فابل محدود شده اند، اما شما می توانید از نسخه های فشرده آن تا حجم 50 مگابایت استفاده کنید. این مقدار در گذشته 10 مگابایت بود.

6. گوگل در حال حاضر به نمایش ایموجی ها در نتایج جستجو می پردازد. ایموجی ها نقش پر رنگی در سئو محلی می توانند داشته باشند. در حال حاضر می توان تنها با جستجوی ایموجی پیتزا به جستجوی پیتزا فروشی های اطراف خود بپردازید. برای مطالعه بیشتر مطلب تاثیر ایموجی بر روی سئو را حتما بخوانید.

7. محتوا پادشاه است و بک لینک ها ملکه سئو می باشند. ویدئوها نیز به مثابه فرزند این دو است. گوگل در حال حاضر به ادغام ویدئوها در لیست نقشه خود می پردازد. پس اگر تاکنون هیچ استراتژی در تولید ویدئو نداشه اید، هم اکنون شروع به تولید محتوای ویدئویی کنید و از تاثیرات مثبت آن در سئو بهره ببرید.

8. اگر صاحب فروشگاه های اینترنتی هستید، از گوگل ادوردز استفاده کرده تا از گزارش های دریافتی آن بهره ببرید. شما می توانید با استفاده از این گزارش ها، مکانهایی را که بیشترین ورودی های سایت از آن بوده مطلع شوید و بر روی آن مناطق بیشتر کار کنید.

9. در هنگام یافتن کلمات کلیدی جدید برای سایت به آنهایی که با جستجوی صوتی مرتبط هستند بیشتر بها دهید. در حال حاضر جستجوی صوتی گوگل در 30 زبان دنیا فعال بوده و در دستری 1 میلیارد کاربر قرار دارد. جستجوی صوتی با روی کار آمدن بخش پاسخ گوگل و mobile-first index مهمتر نیز خواهد شد.

10. الگوریتم پنگوئن گوگل در حال حاضر به طور دائمی فعال است و هر از چند گاه می بایست به کنسول جستجوی گوگل رفته تا بک لینک های اسپم را شناسایی و Disavow کنید.

11. جهت آماده شدن برای رویارویی با mobile-first index و افزایش ترافیک موبایلی سایت، گوگل AMP را در وبسایت راه اندازی کنید.

12. لینک سازی خود را در حالت کلاه سفید نگه دارید. گوگل تولید بک لینک های یک شبه و شبیه سازی شده را شناسایی کرده و وب سایت شما را با جریمه سنگینی رو به رو میکند.

13. بسیاری از بازاریابین سئو بر این باورند که نقل قول های بدون لینک ارزشی ندارند. اما Gary Illyes کارشناس گوگل، اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده است که احتمالا این نوع نقل قول ها در آینده موثر خواهند بود. بنابراین هر نوع نقل قول و ذکری از سایت شما موثر است.

14. از ساخت فله ای بک لینک در دیرکتوری ها بپرهیزید و در عوض تنها سایت خود را در دیرکتوری های معتبر لینک کنید. همچنین لینک سایت را در قسمت مرتبط با کار خود قرار دهید.

15. از ویجت لینک ها (لینک هایی که به صورت تبلیغاتی بر روی بنرهای سایت ها وجود دارند) به عنوان یکی از تاکتیک های لینک سازی استفاده نکنید. در صورت انجام این کار حتما آن ها را نوفالو کنید.

16. از داشتن یک ساختار لینک داخلی مناسب در سایت مطمئن شوید. به عنوان نمونه اگر بر روی لینک های داخلی در فوتر یا هدر سایت حساب باز کرده اید، وقت آن است که دست از این کار بردارید. لینک های داخلی موجود در هدر یا فوتر ارزش زیادی ندارند. در عوض لینک های داخلی مرتبط را در داخل متن صفحات و پست ها قرار دهید. این کار درک گوگل از ساختار سایت شما را نیز افزایش می دهد.

17. در هنگام تغییر پروتکل سایت از HTTP به پروتکل HTTPS تغییر دیگری در سایت ایجاد نکنید. گوگل با این پیشفرض به تغییر یو آر الهای ایندکس شده شما از HTTP به HTTPS می پردازد که تغییر دیگری را صورت نداده اید. اگر چیزی جز این مورد را تغییر دهید، ممکن است گوگل در پردازش تغییرات سایت دچار مشکل شود.

18. تگ کانونیکال موجب صرفه جویی در سهمیه پایش (crawl budget) سایت شما نمی شود. موتورهای جستجو تمامی لینک های کانونیکال را پایش می کنند تا بفهمد لینک اصلی کدام است. بنابراین حتی الامکان از تگ کانونیکال خودداری فرمایید.

19. سرعت بارگذاری وب سایت را برای کاربران در حد 2 الی 3 ثانیه کنید. برای تست سرعت سایت می توانید از ابزار Pingdom استفاد نمایید.

20. با استفاده از Twitter Cards به بهبود نمایش صفحات سایت در توییتر بپردازید.

21. برای بهبود نمایش پست ها و محصولات سایت در فیسبوک از قابلیت Open Graph استفاده کنید.

22. اگر وبسایت شما یک فروشگاه اینترنتیست و تا به حال به سر وقت اینستاگرام نرفته اید، حال زمان آن رسیده است. با توجه به قابلیت هایی که اینستاگرام در فروش محصولات دارد، بسیاری از فروشندگان هزاران محصول حود را در این شبکه اجتماعی به فروش می رسانند.

23. با توجه به ظهور دستیاران دیجیتالی و افزایش استفاده از آنها، سازگار شدن با این تکنولوژی برای حضور در صفحه اول گوگل کاملا الزامیست.

24. گوگل یک ویژگی با عنوان trip planning را در گراف دانش خود راه اندازی کرده است. پس اگر یک کسب و کار محلی محسوب می شوید، حتما اطلاعات خود را بر روی نقشه گوگل کامل کنید.

25. سن دامین شما همیشه یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ها بوده است. اگر در عرصه کاری خود تازه وارد هستید، رقابت با یک وب سایتی که ده سال قدمت دارد، کار بسیار دشواریست. می توانید در شروع کار به جای خرید دامنه جدید، یک دامنه سن دار را خریداری کنید.

26. در فرایند لینک سازی برای سایت، از لینک های سالم استفاده کنید. چرا که موتورهای جستجو این پارامتر را جز اعتبار و کیفیت کلی سایت شما محسوب می کنند.

27. از انتشار مطالب کوتاه و یا کپی کردن آنها از دیگر سایت ها خودداری کنید. این کار هیچ فایده ای برای سئو سایت نداشته و بالعکس جز موارد سئو منفی نیز محسوب میشود. توسط بسیاری از کارشناسان خبره سئو اثبات شده که مطالب بلند، معمولا رتبه بالاتری را در نتایج جستجو کسب می کنند.

28. محتوای تکراری را در داخل و خارج از سایت پاک کنید. در صورتی که مطالب تکراری در خارج از سایت شما قرار دارند از وبمستر سایت بخواهید که آن را پاک کرده یا در غیر این صورت آن صفحه را Disavow کنید.

29. نقل قول و بررسی کاربران از برندها در حال افزایش هستند. برنامه ای را بچینید تا در طی آن از مشتریان و کامنت گذاران سایت درخواست شود که به شما رای دهند. موتورهای جستجو از این اطلاعات در نتایج جستجو استفاده می کنند و امتیاز بیشتر، موجب نرخ تبدیل بیشتر می گردد.

30. صفحاتی را که کاربران معمولا از آنجا خارج می شوند را با استفاده از نرم افزارهای آمارگیر بیابید. علت این امر را بررسی کرده و با تجدید نظر در جزییات صفحه، مقدار زمان حضور کاربران در سایت را افزایش دهید.

31. اگر نرخ کلیک سایت (CTR) در کنسول جستجوی گوگل پایین است، نسبت به تغییر متا تگ توضیحات صفحات اقدام کنید. این توضیحات می بایست کاملا جذاب بوده و کاربران را به کلیک بیشتر سوق دهد.

32. بعضی مواقع مشاهده می کنید که یک مطلب قدیمی ترافیک زیادی را برای سایت ایجاد می کند. در این شرایط نسبت به آپدیت آن مطلب با محتوای بیشتر و مرتبط تر اقدام کنید.

33. صفحات بسیار مهم و پولساز سایت را با جستجوی عنوان ها در گوگل چک کنید. بررسی کنید که احیانا آن صفحات دارای نسخه تکراری با یو آر ال های متفاوتی نباشند.

34. هر صفحه می بایست دارای تگ H1 باشد. دقت کنید که در هر صفحه بیش از یک تگ H1 را نیز به کار نبرید.

35. صفحه پرسش های پر تکرار در حال محبوب تر شدن است. پیشنهاد ما اینست که نسبت به ایجاد این گونه صفحات اقدام کرده و سوالات تکراری کاربران را در آنجا به همراه پاسخشان بنویسید. برای تطابق این سوالات با کلمات کلیدی بسیار بلند مورد جستجوی کاربران بهتر است سوالات را به چندین شیوه پرسیده و به آنها پاسخ دهید.

36. امکان ارزیابی صفحات سایت با مقیاس پیج رنک، دیگر وجود ندارد. چرا که گوگل دیگر از این معیار استفاده نمی کند. برای مقایسه دامین ها با یکدیگر میتوانید از پارامتر دامین آتوریتی سایت MOZ استفاده کنید. این پارامترها جایگزینی برای پیج رنگ گوگل محسوب نمی شوند، اما شروع خوبی برای آنالیز سایت هاست.

37. قبل از طراحی مجدد وب سایت و صرف هزینه های بسیاری در این کار، از یک سئوکار مشاوره بگیرید. بسیاری از تکنیک های طراحی محبوب مانند پارالکس برای سازگار با اصول سئو نیازمند رفع چالش هایی هستند.

38. اضافه کردن تگ ALT به عکس های سایت را فراموش نکنید. همچنین در این تگ، کلمات کلیدی مرتبط را نیز حتما به کار ببرید.

39. شما می توانید برای وب سایت خود بیش از یک نقشه سایت داشته باشید. اگر میخواهید که گوگل بر روی قسمت خاصی از وب سایت شما توجه بیشتری داشته باشد، یک نقشه سایت مجزا برای آن ایجاد کنید. این قسمت های مجزا می توانند عکس ها، ویدئوها، پروفایل ها و پست های وبلاگ سایت باشد.

40. سعی کنید که تگ کانونیکال را در هر صفحه سایت به کار برده و آن را به خودش ارجاع دهید. این تگ موجب میشود که در صورت کپی شدن مطالب به شکل کد منبع آن در سایت های دیگر، مطلب به نام شما ثبت شود و کپی کنندگان نیز تفکیک گردند.

41. در صورتی که یو آر ال های سایت شما به صورت دینامیک تغییر می کند (مانند www.example.com/?mode=1-list=1) بهتر است که به صورتی این پارامترها را در وبمستر تولز گوگل تعریف کرده تا شاهد مشکل محتوای تکراری در ایندکس گوگل نشوید.

42. اگر سایت شما همراه با سایت دیگری همزمان سینک می شود، مطمئن شوید که مطالب منتشر شده در سایت دوم به همراه تگ کانونیکال منتشر شود. در این تگ لینک اصلی مطلب می بایست قرار گیرد.

43. آیا کنسول جستجوی گوگل سایت را برای اولین بار است که تنظیم کرده اید؟ به خاطر داشته باشید که هر دو نسخه سایت را در آن ثبت و تایید کنید. منظور از دو نسخه، یک نسخه بدون www و نسخه دیگر با www است. در انتهای کار نیز نسخه ارجح را به گوگل اطلاح دهید.

44. مانند نکته قبل، در صورتی که چندین ساب دومین در وبسایت دارید، آنها را نیز به صورت مجزا در کنسول جستجو معرفی کنید.

45. قبل از مهاجرت از نسخه HTTP به نسخه HTTPS، لینک های داخلی خود را نیز به HTTPS تغییر دهید.

46. همچنان که کیفیت محتوا بر کیمیت آن ارجحیت دارد، در مورد بک لینک ها نیز بایست بگوییم که کیفیت آنها مهمتر از کمیتشان است. لینک سازی مانند پنج سال گذشته نیست و نوع اثرگذاری آن هوشمندانه تر شده است.

47. هنگام انتشار یک محتوا همواره به این مسئله فکر کنید که چگونه این محتوا می تواند به شکل دیگری مانند ویدئو نیز منتشر گردد.

48. فراموش نکنید که آدرس آی پی سایت را در گوگل آنالیتیکس نیز وارد کنید.

49. تبلیغات پاپ آپ را از روی نسخه موبایلی سایت بردارید. گوگل در سال 2017 اعلام کرده که جریمه سنگینی را برای سایت های دارای پاپ آپ های زیاد در نظر می گیرد. در عوض استفاده از این سیستم بسیار آزار دهنده، از روش های جایگزین استفاده کنید.

50. بعد از نوشن یک مطلب حتما آن را از نظر املا و دستور زبان چک کنید. اشتباهات املایی به صورت مستقیم تاثیر منفی بر روی سئو نمی گذارد اما موجب تجربه کاربری منفی می گردد.

51. یک برنامه زمانی منظمی برای لینک سازی داشته باشید. تکنیک های سئو روش هایی یک باره نیستند و معمولا نیاز به انجام مداوم دارند.

52. در هنگام کار با یک تبلیغ دهنده، حتما یک برگه قرارداد در کنار خود داشته باشید. قراردادهای کاری موجب میشوند که انتظارات از یکدیگر مشخص و مکتوب باشد.

53. اگر فردی به سراغ شما بیاید و رتبه یک گوگل را در یک کلمه کلی و در مدتی کوتاه از شما درخواست کند، بدون هیچ پاسخی از او خداحافظی کنید!

54. هنگامی که قصد نوشتن درباره سوژه ای را دارید، از ابزارهایی مانند کلمات پیشنهادی گوگل یا ابزارهای مشابه پیشنهاد کلمات کلیدی استفاده کنید تا با استفاده از مهندسی معکوس به کلمات پر طرفدار کاربران پی ببرید.

55. اگر بلاک هایی را در کدهای صفحه مخفی کرده اید، هم اکنون دست از این کار بردارید.

56. محتوای جدید می تواند موجب افزایش رتبه سایت گردد. این محتوا نبایست الزاما در صفحه اول قرار گیرد. نوشتن مطالب جدید در وبلاگ سایت نیز همین کارایی را دارد.

57. اضافه کردن بردکرامب به سایت نه تنها موجب ارتقا سئو سایت می گردد، بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می بخشد.

58. از ایجاد زنجیره های متعدد از ریدایرکت ها خودداری کنید تا سایتتان سریعتر پایش شود.

59. در هنگام به کار بردن تصاویر ترجیحا فرمت برداری آنها را انتخاب کنید. این نوع تصاویر در صفحات نمایش با اندازه های مختلف، بهتر نمایش داده می شوند.

60. در صورت امکان، از CDN برای هاست تصاویر و فایل های مدیای سایت استفاده کنید. یک CDN باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت می گردد.

61. اگر سایت شما مجهز به صفحات AMP است اما هنوز به HTTPS مهاجرت نکرده اید، ترجیحا این کار را انجام دهید. Maile Ohye از کارشناسان گوگل اعلام کرده که به زودی این مسئله در صفحات AMP اجباری می گردد اما John Mueller در مصاحبه خود اعلام کرده که فعلا خبری از این اجبار نخواهد بود.

62. اگر دارای محصولاتی با توضیحات و نام های بسیار مشابه هستید، به جای ریدایرکت کردن آنها به یکدیگر، از تگ کانونیکال استفاده کنید.

63. لینک های نوفالو ابتدا برای تفکیک لینک های پولی ایجاد شد، اما امروزه وبسایت ها برای لینک های خارجی کم اهمیت و بی کیفیتشان می بایست از آن استفاده نمایند.

64. اگر صاحب یک انجمن های گفتگو هستید حتما لینک ها را از نوع نوفالو کنید. همچنین لینک قسمت کامنت ها را نیز از نوع نوفالو انتخاب کنید. لینک های تبلیغاتی نیز شامل همین مسئله می شوند.

65. با انتشار Google Allo می توانید به افزایش نقدهای مثبت برای کسب و کار محلیتان بپردازید. نزدیک ترین کسب و کارها با بیشترین رای مثبت، محتمل ترین ها برای نمایش در نتایج جستجوی محلی هستند.

66. از یکسان بودن اطلاعات تماس کسب و کار در تمام کانال های ارتباطیتان مطمئن شوید.

67. گوگل محدودیت کاراکترها در عنوان صفحه را به 70 کاراکتر رسانده است. از بهینه بودن تمام کاراکترها و کلمات اطمینیان حاصل کنید، اما دقت داشته باشید که عنوان صفحه در دستگاه های موبایل نیز به صورت کامل نمایش داده شود.

68. گوگل همچنین طول داده های متای توضیحات را در دسکتاپ به 200 کاراکتر و در موبایل به 172 کاراکتر ارتقا داده است.

69. با اینکه هاست اختصاصی شاید تاثیر آن چنانی بر روی سئو نداشته باشد، اما هاست های اشتراکی اغلب موجب اختلال در ایندکس شدن سایت می شوند. موتورهای جستجو صفحات را مبتنی بر آی پی ایندکس می کنند و در صورتی که این آی پی بین چندین دامنه به اشتراک گذاشته شود، احتمالا مشکلاتی پیش خواهد آمد.

70. در ابتدای کار وب سایت خود می توانید از گوگل ادوردز استفاده کرده و کمپین های تبلیغاتی به راه بیندازید. در طول این مدت به تست کمپین ها پرداخته و آنهایی را که بیشترین بازخورد و نرخ تبدیل را دارند شناسایی کنید. سپس با استفاده از سئو آن کلمات کلیدی سعی در کسب ترافیک ارگانیک برای سایت کنید.

71. در کار بر روی سئو کلمات کلیدی نیاز به استفاده از یک کلمه کلیدی با فرمت مشخصی نیست. به لطف قابلیت جستجوی معنایی گوگل، این سیستم قادر است که کلمات کلیدی مشابه را درک کند.

72. اگر در ساختار بندی یک صفحه صرفا بر روی تراکم کلمات کلیدی تمرکز کرده اید، دست از این کار بردارید. تراکم کلمه کلیدی مثل گذشته فاکتور خیلی مهمی برای سئو صفحه محسوب نمی شود.

73. در هنگام لینک دادن به مطالب داخلی سایت الزامی نیست که حتما با کلمه کلیدی مشخصی، به آن مطلب لینک دهید. همین که محتوای اطراف آن به مفهوم کلمه کلیدی نزدیک باشد، کافیست.

74. صفحات AMP عاری از کدها و استایل های اضافه هستند. با این حال می توانید فرم هایی را برای افزایش دید بصری به آنها اضافه کنید.

75. پنل های فراخوانی برای اقدام را با توجه به ویژگی ورودی ها، سفارشی سازی کنید. مثلا میتوانید آنها را با توجه به مکان کاربر یا کلمه کلیدی که آن را جستجو کرده است به اشکال متناسب دربیاورید.

76. در صفحات AMP میتوان اسکرول کاربران را با استفاده Google Tag Manager ردیابی کرد.

77. اگر قصد دارید که محتوایی را در یکی از صفحات مرتبط دیگر سایت ها با هدف تبلیغات قرار دهید حتما قبل از آن نسخه کش شده آن را از طریق گوگل مشاهده کنید. اگر کش آن صفحه متعلق به بیش از یک ماه گذشته بود، صفحه دیگری را انتخاب کنید.

78. جستجوی صوتی برای مکان ها در حال افزایش است. از کلماتی مانند نام مکان خود یا عبارت “نزدیک من” در متن صفحات خود بهره بگیرید.

79. محتوای سایت را بعضا به شکل عامیانه تری بنویسید تا در نتایج جستجوی صوتی موفق تر ظاهر شوید.

80. سوشال بوکمارکینگ هنوز هم مهم است اما امروزه بیشتر در محافل بحث و گفتگوی آنلاین رشد کرده اند. تنها قرار دادن لینک در این محافل کافی نیست و شما می بایست به بحث و تبادل نظر در این باره بپردازید.

81. فروشگاه های اینترنتی می بایست از پتانسیل های جستجوهای بصری نیز آگاه بوده و از آن بهره ببرند. پینترنست در این زمینه پیشرو تمام پلتفرمای جستجوی بصری است. پینترست به کاربران این قابلیت را می دهد که با انتخاب بخشی از عکس ها به جستجوی عکس های مشابه با آن قسمت بپردازند. Google Lens و چند اپلیکیشن دیگر در حال کار بر روی چنین پروژه هایی هستند تا به زودی وارد بازی شوند.

82. امروزه با رشد هوش مصنوعی ربات های گفتگو نیز ایجاد شده اند. این ربات ها به برندها این امکان را می دهند که با مشتریان خود به تعامل بپردازند. از جمله نمونه های آن، ربات های تلگرامیست که در ایران نیز طرفدار زیادی دارد.

83. در هنگام انتخاب نام دامنه دقت کنید که بیش از 15 کاراکتر نداشته باشد. هر چه نام دامنه کوتاهتر باشد، به خاطر سپردن آن آسانتر است.

84. اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، هیچگاه از توضیحات رسمی یک محصول که توسط شرکت تولید کننده آن منتشر شده است، استفاده نکنید. در عوض خود به نقد و بررسی محصولات پرداخته و توضیحات اختصاصی برای آنها بنویسید.

85. اگر با افت بسیار شدید و ناگهانی ترافیک سایت رو به رو شدید، دلیل آن می تواند پنالتی شدن سایت باشد. ایمیل و کنسول جستجوی گوگل را چک کنید تا از پیامی مبتنی بر جریمه شدن سایت خود آگاه شوید.

86. در صورت داشتن پتانسل های کافی از PWA ها در سایت استفاده کنید. در حال حاضر PWA ها توسط برندهای بزرگی مورد استفاده قرار می گیرند. PWA ها کاربران موبایلی را در هنگام مراجعه به وب سایت به نسخه موبایلی آن هدایت می کند. این روش جایگزین خوبی برای AMP است.

87. اگر شما جز وب سایت های جدید در یک حوزه کسب و کار فعال هستید، در ابتدا به مسئله تولید محتوا بهای زیادی دهید. از داده های متا به خوبی بهره برده و پتانسیل کسب رتبه بالا در کلمات کلیدی بلند و همینطور کلمات مبتنی بر مکان ها را از یاد نبرید.

88. پست مهمان روش خیلی خوبی برای تولید بک لینک های مرتبط نیست اما در ساخت محتوا و افزایش دیده شدن سایت بسیار خوب است.

89. اگر در سایت خود چندین صفحه دارید که در یک کلمه کلیدی با یکدیگر رقابت می کنند، آنها را باهم ترکیب کرده و به یک مطلب بلند تبدیل کنید.

90. آیا از اینکه همواره رقبای شما در کلمات کلیدی، رتبه بهتری در نتایج جستجو دارند متعجب می شوید؟ برای رسیدن به رتبه ها بالای نتایج جستجو محتوای خود را از نو بررسی کرده و آن را با مطالب جدیدتر و به روزتر تکمیل کنید. مطمئنا هنوز مسائلی در مورد موضوع مورد نظر وجود دارد که در متن محتوا به آن اشاره ای نکرده اید. با پخته تر کردن مطالب سایت، شانس خود را در کسب رتبه های بالای گوگل بیشتر کنید.

91. با استفاده از موتورهای جستجو تمام نسخه های ایندکس شده سایت را بیابید و در صورت وجود محتوای تکراری، این مشکل را حل کنید.

92. بحث mobile-first index گوگل بسیار داغ است و ما نیز صحبت های زیادی در این باره کرده ایم. بینگ و سایر موتورهای جستجو نیز علافقه مند به استفاده از این قابلیت هستند. اما بهنیه سازی نسخه های دسکتاپ همچنان دارای اهمیت بسیاریست.

جمع بندی

در ایده آل ترین سناریو ممکن شما بر تمام این نکات تسلط داشته و در بررسی سئو سایت همه آن ها را در نظر گرفته اید. اما در اغلب مواقع شما یک تازه وارد در سئو هستید و لیستی از روش های سئو که به سرعت قابل پیاده سازی هستند بسیار برای شما به درد بخور است. یاداوری همه نکات مهم در بررسی سئو سایت کار دشواریست و چنین لیستی می تواند در این کار بسیار به شما کمک کند.

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *