پیج آتوریتی (Page Authority) چیست؟

پیج آتوریتی یا به اختصار PA، امتیازیست که توسط سایت Moz یه یک صفحه داده می شود و با استفاده از این امتیاز می توان به پیش بینی رتبه آن در صفحه نتایج جستجو یا همان SERP پرداخت. رنج پیج اتوریتی بین 1 الی 100 است و هرچه این عدد بزرگتر باشد، احتمال اینکه آن صفحه در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کند بیشتر است.

Page Authority بر مبنای اطلاعات جمع اوری شده از Mozscape، ربات پایشگر Moz و سایر پارامترها مانند MozRank، MozTrust و دیگر فاکتورها به دست می آید. همانند دامین آتوریتی، برای محاسبه این عدد، از یک مدل هوش مصنوعی که رتبه صفحه را در رقابت با رقبا میسنجد، استفاده می شود و بر اساس فرمول های پیچیده ای پیج آتوریتی به دست می آید.

چگونه پیج آتوریتی به دست می آید؟

پیج اتوریتی بر مبنای یک فرمول لگاریتمیست و رنج ان از یک تا 100 می باشد. بنابراین ارتقا این عدد از 20 به 30 آسانتر از افزایش آن از 80 به 90 است. سایت Moz همواره این عدد را به روز رسانی می کند و به همین دلیل ممکن است این عدد برای صفحه شما همواره در حال نوسان باشد.

یک Page Authority خوب چقدر است؟

به این خاطر که Page Authority یک معیار سنجش نسبیست همواره به سایر رقبای شما هم بستگی دارد. بنابراین افزایش و کاهش این عدد به صورت مستقیم صرفا با فعالیت های شما نمی تواند رابطه مستقیم داشته باشد. اما از آنجا که معیاری عددی برای یک صفحه مشخص می کند و خروجی آن به صورت کیفی (مانند خوب یا بد) نیست، بنابراین می تان از آن برای مقایسه سایت ها با یکدیگر استفاده کرد.

مقایسه پیج اتوریتی و دامین آتوریتی

پیج آتوریتی بیانگر امتیاز یک صفحه در کنار رقبایش است، در حالی که دامین آتوریتی بیانگر قدرت کل دامنه در برابر سایت های رقیب می باشد. با این حال این دو مقدار از یک روش تقریبا یکسان به دست می آیند.

کجا می توان Page Authority را مشاهده کرد؟

پیج اتوریتی در بسیاری از پلتفرم ها و ابزارهای موجود در اینترنت قابل رویت است. در اکوسیستم Moz نیز می توانید با استفاده از صفحه Open Site Explorer، افزونه کروم MozBar و یا در بخش SERP ابزار Keyword Explorer، آن را مشاهده کنید.

توضیح فنی پیج آتوریتی

پیج اتوریتی بر اساس همان سیستم محاسبه دامین آتوریتی به دست می آید و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تعریف دامین آتوریتی مراجعه کنید. اما در حالت کلی، این عدد بر اساس اطلاعات جمع آوری شده بر اساس Mozscape و سایر پارامترهایی مانند بک لینک ها به دست می آید. ذکر این نکته ضروریست که در محاسبه این عدد از پارامترهایی مانند کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا استفاده نمی شود.

چگونه بر روی پیج اتوریتی تاثیر گذاریم؟

همانند دامین آتوریتی، این فاکتور به عوامل زیادی وابسته است و صرفا با تغییر یک یا چند پارامتر نمی توان به افزایش آن به صورت مستقیم پرداخت. این عدد برایندی از حدود 40 پارامتر می باشد و رتبه سایر سایت ها نیز بر آن موثر است. بنابراین به صورت مستقیم نمی توان بر این پارامتر تاثیر گذاشت.

بهترین راه برای تلاش در جهت افزایش پیج آتوریتی، افزایش تعداد بک لینک های با کیفیت سایت می باشد. با استفاده از انتشار محتوای جذاب برای کاربر برای ترغیب آنها به اشتراک گذاری و همینطور انتشار رپورتاژ آگهی که در سایت رادزاد نیز امکان پذیر است، می توان به ارتقا این مهم دست یافت.

چرا پیج آتوریتی دائما در حال تغییر است؟

Page Authority به فاکتورهای زیادی وابسته است و تغییر هر یک از آنها موجب نوسان در مقدار این عدد می گردد. توضیحات بیشتر در این زمینه را میتوانید در اینجا بخوانید.

5 دیدگاه

  1. با سلام. وبسایت بسیار پر محتوایی دارید و اینش خوبه که تمام مطالب رو یک جا جمع آوری می کنید. سوالم اینه که آیا دامین آتوریتی همیشه بیشتر از پیج اتوریتیه؟

  2. پاسخ به کسری: نه همیشه. اما برای اکثریت صفحات یک سایت همینطوره. در یک سایت احتمالا فقط برای صفحه اصلی شاید پیج آتوریتی بیشتری رو نسبت به دامین آتوریتی ببینیم (مثل سایت رادزاد). اما حتی این مورد هم قطعیتی نداره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *