چرا بهره بردن از سئو ارگانیک مهم است؟

در این مطلب به بررسی ضررورت استفاده از سئوکار و برتری سئو نسبت به روش های PPC میپردازیم.

آیا تا به حال اصطلاح سئو طبیعی یا ارگانیک به گوش شما خورده است؟ آیا علاقه مند به شناخت راه های سئو طبیعی برای افزایش محبوبیت سایت خود هستید؟

سئو طبیعی جز جدا ناپذیر استراتژی سئو شما در بازاریابی فعالیت تجاری شماست. متاسفانه بعضی از افراد تمایل به نادیده گرفتن راه های سئو طبیعی سایت دارند و صرفا بر روی دیگر روش های مصنوعی یا پولی سئو اصرار دارند.

در این مطلب به تعریف سئوی طبیعی و معرفی روش های آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

سئو طبیعی یا ارگانیک چیست؟

سئو طبیعی سایت به فرایندی گفته می شود که با استفاده از آن می توان به رتبه های بالای نتایج جستجو رسید. برخلاف روش های تبلیغاتی و پولی مانند PPC، در سئو طبیعی از روش های متفاوتی برای افزایش رتبه و بهینه سازی سایت استفاده می شود. این روش ها عبارتند از:

تولید محتوا: ایجاد محتوای مناسبی که خوانندگان را به سمت خود جذب می کند.

کلمات کلیدی: تولید محتوایی که شامل کلمات کلیدی مشخصی است و موتورهای جستجو را ترغیب به نمایش آن صفحه در نتایج جستجو می کند.

ساخت بک لینک: قرار دادن لینک سایت به صورت هایپرلینک یا لینک متن داری در سایر سایت های مرتبط و معتبر که از آن با نام Inbound Links یا به اختصار IBL نیز یاد می شود.

لینک بیلدینگ: فرایند تولید و قرار دادن لینک های صفحات در سایت خودمان که می بایست با انکر تکست مناسب و مرتبط با صفحه باشد.

شرکت های معتبری نیز در ایران وجود دارند که این فرایند سئو طبیعی را برای سایت شما انجام می دهد. رادزاد از جمله این سرویس هاست که با بهترین کیفیت و قیمت سئو ممکن، به مشتریان خود خدمت رسانی می کند.

چرا استفاده از خدمات سئو طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است؟

شرکت های خدمات سئو یا به اصطلاح سئوکار ها خدمات فوق العاده به شما ارائه می دهند. برای درک اهمیت این خدمات، نظر شما را به موارد زیر جلب می کنیم.

آمار

رتبه سایت در موتورهای جستجو بسیار مهم می باشد. چرا که 85% کاربران که عبارتی را جستجو کرده اند پس از کلیک بر روی یکی از موارد جستجو و دیدن صفحه مورد نظر معمولا به صفحه جستجو بر نمیگردند. علاوه بر این، 90% این کاربران، از صفحه سوم جستجو، نیز فراتر نمی روند.

این آمار و ارقام به این معنیست که نمایش سایت در صفحه اول جستجوی کلمات کلیدی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با استفاده از خدمات سئو کاران می توان به این مهم رسید.

سئو طبیعی کار هوشمندانه ایست.

سرویس های PPC و یا روش های تبلیغاتی گوگل، یکی از انتخاب شما برای قرار گرفتن در صفحه اول جستجو می تواند باشد اما این قرار گرفتن به صورت طبیعی نمی باشد. به علاوه گوگل نیز در حال اجرای الگوریتم هاییست که تبلیغات اسپم را در Google Adsense کاهش دهد. این عمل با هدف نمایش بهترین و مرتبط ترین نتایج جستجو به کاربران صورت می گیرد.

مزیت استفاده خدمات سئو ارگانیک اینست در ازای پولی که پرداخت می کنید، رتبه های واقعی و طبیعی در گوگل به دست می آورید و کاربران نیز اعتماد بیشتری به این گونه سایت ها دارند. با تولید محتوای مناسب و استفاده از کلمات کلیدی به شکل هوشمندانه، سایت شما می تواند در صفحه اول گوگل قرار گیرد و این مسئله ترافیک زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. در نتیجه رتبه و رنک سایت نیز در موتورهای جستجو بهبود میبخشد.

در کنار استفاده از خدمات سئو طبیعی سایت می تواند روش های دیگری را آزمایش کنید.

سئو طبیعی سایت مسلما به زمان نیاز دارد و این مسئله یکی از ویژگی های جدا نشدنی سئو ارگانیک است. زمان بربودن سئو طبیعی، به این معنا نیست که شما گوشه ای بنشینید و منتظر دیدن تاثیر این خدمات باشید. در امتداد اجرای این سرویس ها می توانید دیگر روش های بازاریابی را به مرحله آزمایش بگذارید و تاثیرات مثبت آنها را در جهت بهبود رتبه سایت مشاهده کنید.

با استفاده از سئو طبیعی، رقیبانتان را به چالش میکشید.

با استفاده از خدمات سئو و پیاده سازه روش های سئو طبیعی، علاوه بر افزایش رتبه سایت، حضور رقیبانتان را نیز در صفحه اول گوگل، به چالش می کشید و می توانید بالاتر از آنها قرار بگیرید و رفته رفته آنها را محو کنید. هرچه بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنید زودتر می توانید به رتبه مورد نظر خود برسید و بالاتر از رقیبان قرار بگیرید. افزایش رتبه شما به معنای کاهش رتبه رقیبان در موتورهای جستجو می باشد.

سئو طبیعی روشی عملیست و در آینده نزدیک نیز از کار نمیفتد.

تکنیک های سئو طبیعی صد در صد عملی هستند اما رسیدن به صفحه اول گوگل به واسطه آنها زمانبر می باشد. با اینحال درصد موفقیت کسب و کار بعد از رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو به واسطه اجرای این روش ها بیشتر از سایر راه ها می باشد. استفاده از روش های تبلیغاتی گوگل و صرف هزینه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کارایی دارد، اما همانطور که بیان شد، گوگل به دنبال حذف سایت هاییست که احیانا اطلاعات درستی درباره کلمه کلیدی جستجو شده ندارند و صرفا از عنوان آن کلمه در صفحه استفاده می کنند.

بسیاری از صاحبین تجارت های آنلاین مانند Joshua Guerra صاحب سایت BIZCOR معتقدند مادامی که تمرکز مالی و فکری شما بر روی استراتژی های سئو می باشد، همواره رتبه سایت بهبود پیدا کرده و جایگاه های بالاتر صفحات جستجو را تسخیر خواهید کرد. همزمان با رشد موتورهای جستجو و تکنولوژی های اینترنتی، به نظر می رسد که سئو طبیعی سایت مورد توجه گوگل خواهد بود و این توجه روز به روز بیشتر و دقیق تر نیز خواهد شد.

سئو سایت، روشی اجرایی، پر سود و ارزشمند است.

در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی، هزینه ای که جهت سئو طبیعی سایت خرج می کنید، بسیار ازرشمند است و نرخ بازگشت سرمایه آن نیز بسیار خوب ارزیابی می شود. روش های تبلیغات در گوگل ممکن است در ابتدا سود دهی داشته باشد اما سئو طبیعی سایت پس از یک بار هزینه، جایگاه و رتبه سایت را ثابت نگه می دارد، در حالی که روش های PPC و صرف هزینه در شبکه های اجتماعی از این ویژگی برخوردار نیست.

سپردن سئو سایت به سئوکاران موجب آزاد شدن زمان شما برای دیگر امور می شود.

انجام پروژه سئو طبیعی سایت، نیاز به زمان دارد و شما با دادن این مسئولیت به یک سئوکار حرفه ای از این زمان به دست آمده برای انجام دیگر کارهای مهم می توانید استفاده کنید. انجام پروژه های سئو بعضا به صورت تمام وقت، زمان میطلبد و اگر قصد دارید خود این کارها را انجام بدهید، زمان کمی برای انجام فعالیت های تجاری خود خواهید داشت.

استفاده از محتوای کم ارزش می تواند خطرناک باشد.

گوگل در حال حاضر سایت هایی راکه غیر قابل اعتماد هستند و مطالب کم ارزش را منتشر می کنند، جریمه می کند. لینک از وبسایت های نا معتبر ارزشی ندارد و در گرفتن از سایت های دیگر نیز خصوصا در ابتدای کار می بایست دقت ویژه ای شود.

رقیبان شما نیز احتمالا از همین استراتژی استفاده می کنند.

اگر شما در فکر پیاده سازی استراتژی سئو طبیعی هستید، دلیلی ندارد که دیگر رقبا نیز به این فکر نباشند. اغلب رقبا از همین استؤاتژی ها استفاده می کنند و در صورتی که شما سایت خود را مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل، سئو نکنید از آنها عقب می افتید. سرمایه گزاری بر روی پروژه های سئو شما را در کورس رقابت نگه می دارد و چه بسا که از رقیبان پیشی نیز بگیرید.

تاثیر سئو طبیعی کاملا محسوس است.

امروزه بسیاری از کاربران حاضر به ریسک کردن در تصمیمات مهم نیستد و همیشه قبل از خرید یک محصول یا استفاده از یک سرویس، نام آن را در گوگل جستجو می کنند. تحقیقات نیز نشان می دهد که اغلب مشتریان دارای پتانسیل، قبل از تصمیم خود مبنی بر استفاده از یک سرویس، آن را در اینترنت جستجو کرده تا بهترین برند آن را شناسایی کنند.

نمی توان انتظار داشت که افراد نام برند شما را در ذهن بسپارند اما با سئو کلمات کلیدی و نمایش برند شما در جستجوی آن کلمات، موجب می شود که مشتریان سایت شما را مشاهده کرده و یکی از گزینه های تصمیم گیری آنها به شمار روید. متخصصین سئو در این امر کمک زیادی می توانند به شما بکنند و علاوه بر ارتقا نام برند شما، موجب نمایش محصولات شما را در نتایج ابتدایی جستجو شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *