چگونه تاثیر سئو را با کمترین هزینه افزایش دهیم؟

آرزوی همه ما اینست که بودجه نامحدودی برای وبسایتمان در حوزه دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم. اما تقریبا همه وبسایت ها دارای محدودیت هایی در این زمینه هستند.

در نتیجه نیاز است که ما به اولویت بندی فعالیت های رو به رویمان پرداخته، آنهایی که بیشترین تاثیر بر روی هر چه بیشتر دیده شدن ما دارند را در بالای لیست قرار دهیم و سایر اقدامات را به انتهای لیست منتقل کنیم.

با استفاده از تاکتیک های موثر و بودجه بندی هوشمندانه می توان بر روی استراتژی هایی تمرکز کرد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و همچنین کمک زیادی در رسیدن به اهداف سئو ما می کنند.

کاهش هزینه انجام سئو با هدف کسب بیشترین نتیجه، نیازمند اتوماسیون برخی فعالیت ها، انجام بعضی کارها در منزل و برون سپاری تنها موارد ضروری است. در این مطلب به بیان پیشنهاداتی پرداخته ایم که موجب کسب بیشترین نتیجه از بودحه محدود سئو شما شده، بدون آنکه روند پیشرفت شما را با خطر مواجه کند.

1. برون سپاری پروژه های مشخص

امروزه بسیاری از شرکت ها رو به برون سپاری پرژه های خود آورده اند، مخصوصا آنهایی که قادر به استخدام کارمند و قبول هزینه های زیاد این کار نیستند. برون سپاری بخشی از پروژه ها برای بعضی از کمپانی ها نسبت به استخدام نیزو در آن حیطه به صرفه تر است.

همچنین اگر نیاز به خدمات مشخصی در زمان های نا منظمی هستید، کار با یک شرکت سئو می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های شما شود. کار با یک شرکت سئو معتبر کاملا منطقیست، مخصوصا آنهایی که اطلاعاتشان از آنچه که شما می توانید در مجموعه خود داشته باشید، بیشتر است. تجربه این گونه شرکت ها بسیار بیشتر بوده و تیم آنها نیز مطمئنا متخصص تر از آنیست که شما با حتی صرف هزینه بتوانید آن را جمع آوری کنید.

برخی از مواردی که برون سپاری آنها کاملا منطقیست عبارتند از:

لینک سازی

اگر به این نتیجه رسیدید که لینک سازی می تواند استراتژی مناسبی برای سئو سایت شما باشد، کاملا منطقیست که آن را به یک فرد یا گروه متبحر در این زمینه بسپارید. چرا که این افراد تجربه و مهارت بیشتری در این زمینه داشته و می توانند فرایند لینک سازی را با حداقل زحمت و در کمترین زمان انجام دهند.

استراتژی های پیشرفته

اگر احساس می کنید که نیاز به استراتژی های پیشرفته تری در سال آینده داشته و در عین حال نمیدانید که از کجا باید شروع کنید، سپردن این کار به افراد متخصص می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

یک متخصص چیزی را از قلم نینداخته و در این شرایط می توانید راه و برنامه جامعی را برای تیم خود برنامه ریزی کنید.

آنالیز های دقیق

آنالیز های بزرگ و بررسی هایی که نیاز به زمان زیادی دارند، می توانند توسط یک متخصص خارج از مجموعه شما بهتر انجام شود، چرا که آنها به منابع بیشتری دسترسی داشته و دقت عمل بالاتری دارند.

این گونه آنالیز ها توسط تیم شما احتمالا به صورت پاره وقت انجام می گردد و در نتیجه جامعیت و دقت لازم را نخواهد داشت.

2. اتوماسیون کارهای ساده و زمان بر

برخی از کارها نیاز زمان و نیروی انسانی زیادی دارد. انجام بسیاری از این گونه کارها در سئو را که می تواند موجب صرفه جویی در زمان و هزینه گردد را به صورت اتوماسیون دراورد. توضیحات کافی در این زمینه را در مطلب سئو و اتوماسیون ارائه کرده ایم.

با استفاده از ابزارهای سئو و اشتراک در پلتفرم های متنوع می توان به اتوماسیون برخی از کارها پرداخت. از جمله این موارد می توان به کارهای زیر اشاره کرد:

  • بررسی های ماهانه با ابزارهایی مانند DeepCrawl، Seomator یا SERPstat: با ثبت نام در این سایت ها می توانید به اتوماسیون برخی از وظایف بپردازید. این ابزارها قادر به چک کردن بخش هایی از سئو مانند عنوان صفحات، متا دیسکریپشن ها و نقشه های سایت هستند. با کمک این ابزارها می توانید بررسی کاملی از روند پیشرفت سایت و مشاهده مشکلات آن به صورت ماهانه داشته باشید.
  • نظارت بر بک لینک ها با استفاده از ابزراهایی مانند ahrefs: شما می توانید با استفاده از این گونه ابزارها به نظارت بر بک لینک های سایت پرداخته و گزارش های اتوماتیکی از وضعیت کاهش یا افزایش آنها داشه باشید. این گونه گزارش ها شما را از آخرین وضعیت تعداد بک لینک ها با خبر کرده و در نتیجه می توانید اقدامات صحیحی در جبران کاهش بک لینک ها انجام دهید.

اگر بودجه شما محدود است، ابزارهایی مانند Seomator برای ارائه گزارش های ماهانه بسیار عالی هستند. با این حال این نرم افزار دارای محدودیت هاییست و ثباتی مانند ابزار گرانتر DeepCrawl ندارد. البته دقت داشته باشید که هیچ ابزاری جای یک نیروی متخصص خوب سئو را نمی گیرد.

به علاوه می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کرده و هشدارها و گزارشات سفارشی ایجاد نمایید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بررسی بهتری از ترافیک سایت داشته و هر گونه افزایش یا کاهش شدید در یکی از پارامترها را شناسایی کنید.

به عنوان مثال اگر هشداری مبنی بر کاهش شدیدی ترافیک طبیعی به دست آمده از یک صفحه با ارزش را دریافت کردید، می بایست تغییراتی را در جهت بهبود صفحه اعمال کنید.

3. انجام سایر کارها در مجموعه

تمام کارها در یک پروژه سئو نیازی به اتوماسیون و برون سپاری ندارند. بسیاری از کارهای سئو را می توان در مجموعه شرکت و توسط اعضای تیم به انجام رساند.

بخش هایی از سئو را که می توان در مجموعه خود انجام داد عبارتند از:

سئو تکنیکال

بهینه سازی وب سایت برای دستگاه موبایل جنبه ای از سئو است که بهتر است آن را در مجموعه انجام داد، چرا که تغییرات لازم نیاز به کار با توسعه دهندگان سایت دارد. چک کردن سایر بخش های مرتبط با مبانی سئو مانند بودجه پایشی سایت، پایش صحیح صفحات و ایندکس آنها از کارهایی هستند که خود نیز می توانید دست به انجام آنها بزنید.

سر و سامان دادن به صفحات تکراری، ایجاد ریدایرکت های صحیح و بررسی لینک های داخلی نیز کارهای بسیار سختی محسوب نمی شوند.

تولید محتوا

شرکت ها و مجموعه های فراوانی برای تولید محتوای سایت وجود دارند. اما بسته به نوع کسب و کار شما، بسیاری از محتواها بهتر است که توسط خود مجموعه تولید شوند، چرا که کارکنان شما اطلاعات بهتر و بیشتری نسبت به محصولات و خدماتتان دارند.

به عنوان مثال اگر دارای وبسایت خدمات پزشکی هستید، بهتر است که محتواهای سایت توسط پرستاران و متخصصین فعال در مجموعه به تحریر دراورده شود، چرا که آنها اطلاعات جامعتری نسبت به موضوعات مرتبط با حیطه کاری شما دارند.

تعیین استراتژی کلمات کلیدی

با نگاه به داده های گوگل سرچ کنسول و دیگر ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی و همینطور نگاه به وضعیت رقبای خود، می توانید استراتژی کلمات کلیدی سایت را تعیین کنید.

این کار توسط کسی که در حیطه کسب و کار شما فعال بوده و تجربه ای در زمینه جستجوی کلمات کلیدی دارد، بهتر انجام خواهد شد.

جمع بندی

استفاده بهینه از بودجه سئو تا حد زیادی به خلاقیت و آمادگی شما وابسته است. با تقسیم کار بین یک شرکت سئو، نرم افزار اتوماسیون و نیروی انسانی مجموعه، می توانید حداکثر بهره وری را از بودجه سئو سایت خود داشته باشید.

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *