نحوه مهاجرت از Yoast SEO به The SEO Framework

ما به شخصه سال های زیادیست که افزونه سئو Yoast SEO در سایت های وردپرسی استفاده کرده ایم. این افزونه در طی سال های گذشته بیش از حد بزرگ شده و پر از تبلیغات گردیده است. با اینکه ما شکایتی از Yoast SEO بابت سیستم درامدزایی آن نداریم، اما همه این مسائل دست در دست نهاد تا ما به سمت افزونه سئو وردپرس مشابه دیگری برویم.

از سال پیش تاکنون ما آرام آرام به سمت افزونه The SEO Framework رفته و آن را در بعضی از سایت های مشتریانمان نصب کرده ایم. استفاده از این افزونه بسیار آسان بوده، کارایی خوبی دارد و از پایداری زیادی برخوردار است. چیزهایی که این روزها Yoast SEO از آن فاصله گرفته است.

انتقال از Yoast SEO به The SEO Framework

در هنگام مهاجرت از Yoast SEO به هر پلاگین دیگری بایست دقت داشت که داده های متای صفحات حفظ شده و نقشه سایت نیز پس از انتقال به خوبی کار می کند. در ادامه به بیان مراحل این پروسه می پردازیم.

مرحله اول: پشتیبان گیری از پایگاه داده

مطمئنا در تغییرات گسترده ای مثل این کار بهتر است که ابتدا از پایگاه داده سایت یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. شما می توانید به راحتی این کار را از طریق cPanel یا حتی افزونه ای مانند WP Migrate DB Pro انجام دهید. مهم نیست که از چه طریقی این کار را انجام می دهید. تنها مطمئن شوید که در آینده قادرید تا در صورت بروز مشکل وب سایت خود را به حالت قبل برگردانید.

مرحله دوم: نصب افزونه انتقال دهنده داده های سئو

مجموعه Studiopress تولید کننده افزونه Genesis Framework افزونه ای را با عنوان SEO Data Transporter ساخته است که به ما در انتقال داده های سئو از افزونه ها و پلتفرم های مختلف کمک می کند. ما نیز در مهاجرت از Yoast SEO به The SEO Framework از این افزونه استفاده می کنیم. این افزونه را می توانید به راحتی از بخش افزونه ها در داشبورد وردپرس نصب نمایید.

مرحله سوم: انتقال داده ها

ابتدا به منوی Convert SEO Data در بخش ابزارها رفته و SEO Data Transporter را اجرا کنید. از منوی کرکره ای اول گزینه Yoast SEO و در قسمت دوم نیز Genesis را انتخاب نمایید. افزونه The SEO Framework بر پایه Genesis ساخته شده است و ما به همین دلیل گزینه Genesis را انتخاب می نماییم.

انتقال داده های سئو

مرحله چهارم: غیر فعال کردن Yoast SEO

حال می توانید افزونه Yoast SEO را غیرفعال نمایید.

مرحله پنجم: نصب و فعالسازی افزونه The SEO Framework

افزونه The SEO Framework را می توانید به راحتی از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم که افزونه The SEO Framework Extension Manager را نیز نصب نمایید. این افزونه به شما اجازه میدهد تا قابلیت های جذابی را به افزونه The SEO Framework اضافه نمایید.

مرحله ششم: چک کردن داده های سئو در صفحات و نوشته ها

انتقال صحیح داده ها را با چک کردن نوشته ها و برگه ها بررسی نمایید. در صورت ایجاد هر گونه اشکال می توانید افزونه Yoast SEO را مجددا نصب و فعال کنید. همچنین نسخه پشتیبان تهیه شده نیز در چنین شرایطی به یاری شما خواهد آمد.

چک کردن داده های سئو
چک کردن داده های سئو در The SEO Framework

مرحله هفتم: پیکربندی افزونه The SEO Framework

افزونه The SEO Framework بسیار پایدار بوده و دارای تنظیمات زیادیست. این تنظیمات را می توانید از بخش SEO و سپس SEO Settings مشاهده نمایید. رابط کاربری در این بخش کاملا قابل فهم است. توضیحات هر قسمت را خوانده تا با عمکرد هر بخش به خوبی آشنا شوید. در ادامه به پیشنهادات خود در جهت تنظیمات بهتر این قسمت می پردازیم.

مرحله هشتم: بروزرسانی نقشه سایت در سرچ کنسول گوگل

افزونه Yoast SEO نقشه سایت را به چندین بخش تقسیم کرده و آن را در فایلی با نام sitemap_index.xml واقع در روت سایت قابل دسترس می کند. افزونه The SEO Framework نام این فایل را sitemap.xml در نظر گرفته و آن را در روت سایت قابل دسترس می کند. گوگل در نهایت آن را پیدا خواهد کرد، اما بهتر است که خود به سرچ کنسول گوگل رفته و مسیر نقشه سایت جدید را بروزرسانی کنید.

 بروزرسانی نقشه سایت در سرچ کنسول گوگل

مرحله نهم: پاک کردن Yoast SEO و SEO Data Transporter

بعد از اینکه از صحت انتقال داده ها مطمئن شده و کار با افزونه The SEO Framework برایتان مشکلی ایجاد نکرد، می توانید با خیال راحت افزونه Yoast را از وردپرس حذف کنید. همچنین به افزونه SEO Data Transfer نیز دیگر نیازی نخواهد بود.

پیکربندی افزونه The SEO Framework

با اینکه کار با افزونه The SEO Framework بسیار ساده بوده و توضیحات هر بخش نیز کاملا سر راست است، اما سعی داریم که چند نکته در کار با آن را خدمت شما مطرح کنیم. اگر در ادامه، در مورد بخشی صحبت نشد، آن را بدون تغییر رها کرده ایم.

تنظیمات کلی (General Settings)

پیشنهاد می کنیم که تیک گزینه های Display the SEO Bar in the SEO Settings metabox و Display character counters را بزنید.

تنظیمات کلی The SEO Framework

تنظیمات متا دیسکریپشن (Description Meta Settings)

بهتر است که تیگ گزینه Add the blog name to the automated description را بردازید. چرا که ممکن است با مشکل محتوای تکراری مواجه شوید.

تنظیمات متا دیسکریپشن در The SEO Framework

تنظیمات صفحه اصلی (Home Page Settings)

ما کاری به این قسمت نداریم و بهتر است که در صورت بروز مشکل، تنظیمات صفحه اصلی را در برگه آن تغییر دهید.

تنظیمات داده های متای شبکه های اجتماعی و اسکیماها (Social Meta and Schema Settings)

دقت داشته باشید تا لینک صفحات اجتماعی خود را در این قسمت قرار داده و تنظیمات آن را اعمال کنید. تنظیمات اسکیما نیز کاملا دقیق پیاده سازی می شوند. این قسمت را نیز از یاد نبرید.

تنظیمات نقشه سایت (Sitemap Settings)

ما به شخصی دست به تنظیمات این قسمت نمی زنیم، اما توضیحاتی در این قسمت وجود دارند که بهتر است که آنها را در ذهن داشته باشید. نقشه سایت از نظر ما دارای اهمیت فراوانیست.

فایل نقشه سایتی که افزونه The SEO Framework ایجاد می کند، مقداری متفاوت با چیزیست که در Yoast SEO وجود دارد. به عنوان مثال صفحات دسته بندی و برچسب ها در آن وجود ندارند. این مسئله یک غفلت عمدیست که توسط توسعه دهندگان این افزونه صورت گرفته است. شاید این مسئله از دید شما کمی نگران کننده به نظر برسد، اما با خواندن دلیل این اتفاق در توضیحات افزونه مثل ما قانع خواهید شد که وجود این صفحات در نقشه سایت ضرورتی نخواهند داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *