الگوریتم جستجوی گوگل قادر به فهم نظر مثبت یا منفی کاربران نیست

آقای دنی سالیوان از تیم گوگل تایید کرد که نظر مثبت یا منفی درج شده کاربران درباره یک سایت در دیگر وب سایت ها بر روی الگوریتم رتبه بندی گوگل تاثیری ندارد.

به عبارت دیگر تعریف و تمجید از یک سایت بر روی رتبه آن در نتایج جستجو بی تاثیر است. به طور مشابه نظرات منفی نیز موجب افت رتبه آن سایت نخواهد شد. این حقیقت توسط دنی سالیوان در پاسخ به این سوال یکی از کاربران در توییتر گفته شد:

“به نظر می رسد که الگوریتم جستجوی گوگل قادر به شناسایی احساس کاربران بوده و آن را در الگوریتم رتبه بندی خود در نظر می گیرد. اما آیا در واقع هیچ اپراتوری برای ارزیابی این موضوع وجود دارد؟ من به شخص فکر نمیکنم چنین اپراتوری وجود داشته باشد، اما میخواهم بدانم که گوگل چگونه به ارزیابی این احساسات کاربران می پردازد؟”

سالیوان به طور واضح بیان کرد که گوگل قادر به تشخیص حس رضایت یا یا عدم وجود آن نیست. بالطبع اپراتوری نیز برای ارزیابی احساسات کاربران وجود ندارد.

به عنوان مثال در نظر بگیریم که یک وب سایت به طور ناگهان و به واسطه دست به شدن یک خبر در بین وب سایت های خبری دارای لینک های بسیاری شود. شاید یک وب سایت محبوب به خاطر تغییر ظاهر خود یا مسائل دیگری در همین راستا، نقدهای منفی زیادی دریافت کند.

گوگل لینک ها را شناسایی می کند، اما قادر به تشخیص اینکه این وبسایت به واسطه نقد های منفی لینک دریافت کرده نیست. در چنین شرایطی و به صورت تئوری، این وبسایت از مزایای بک لینک ها برخوردار می شود، با این که این بک لینک ها در نتیجه نقدهای منفی ایجاد شده اند.

این مسئله از معایب گوگل در عدم توانایی تشخیص احساس کاربران است. از نگاهی دیگر، این مسئله برای وب سایت هایی که به ناحق مورد هجوم نقدهای منفی قرار گرفته اند چیز خوبی می تواند می باشد.

فردی که این سوال را مطرح کرده احتمالا تحت تاثیر خبری قرار گرفته که سال پیش منتشر شد. گری الیس از تیم گوگل سال پیش در بیانیه ای ادعا کرد که موتور جستجوی گوگل به نظرات منفی کاربران توجه می کند. حال بیانیه ای با قاطعیت اعلام کرده که رتبه سایت ها تحت تاثیر منفی یا مثبت نظرات کاربران در دیگر سایت ها نیست.

2 دیدگاه

  1. ضمن تشکر از سایت رادزاد، الگوریتم 1 آگوست باعث تغییرات در core گوگل شده است. این الگوریتم میتونه آیا بسیار تاثیر گذار باشه و راه حل کارشناسان گوگل به وب مستران چیست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *