گوگل سرچ کنسول ازین پس کاربران را از خطاهای انتقال به HTTPS مطلع می کند

گوگل سرچ کنسول ازین پس خطاهای ایجاد شده در انتقال سایت از HTTP به HTTPS را به کاربران اطلاع می دهد.

مخصوصا این اطلاعیه به کاربرانی داده می شود که وب سایتشان به واسطه انتقال به HTTPS از نتایج جستجو حذف شده است، چرا که صفحات سایت، دیگر برای گوگل قابل دسترسی نیستند.

ترجمه اطلاعیه گوگل در گوگل سرچ کنسول به این شکل است:

”سیستم های گوگل اخیرا متوجه شدند که وب سایت شما از HTTP به HTTPS منتقل شده است. تقریبا 80% صفحات HTTP شما که قبلا ایندکس شده بودند، در حال حاضر با پروتکل HTTP یا HTTPS قابل دستیابی نیستند. در نتیجه این صفحات، دیگر در نتایج جستجو نمایش داده نمی شوند. اگر این صفحات به پروتکل HTTPS منتقل شده اند، پیشنهاد می کنیم که به ما کمک کرده و خطاهای این پروسه را رفع کنید تا این صفحات مجددا در نتایج جست قابل رویت باشند.”

آقای Alan Bleiweiss در صفحه توییتر خود مثالی از این اطلاعیه را منتشر کرد:

آقای جان مولر نیز در کامنت این توییت پاسخ داد که چرا این خطاها معمولا اتفاق می افتند:

ترجمه پاسخ او بدین شکل است:

”بسیاری از مشکلات انتقال به HTTPS، به خاطر انجام اشتباه این پروسه یا انجام ناقص آن است. قصد ما اینست که در هنگام بروز چنین اشتباهاتی کاربران را از آن مطلع کنیم. امیدواریم که این اطلاعیه ها مورد توجه قرار گیرد.”

یکی دیگر از کاربران توییتر در کامنت ها مطرح کرد که به نظر می رسد وبمسترها در انتقال سایت به HTTPS، نیاز به توسعه دهنده های وب همراه با مهارت های سئو دارند.

با توجه به اینکه طبق این اطلاعیه 80% سایت قابل دست یابی نیست، خیلی سخت است که با این نظر مخالفت کنیم. گوگل بارها و بارها اشاره کرده است که در هنگام انجام چنین تغییراتی نیاز به دستورات واضحی دارد.

در واقع ریدایرکت های صحیح بایست از نسخه قبلی به نسخه جدید صورت گیرد. گوگل قادر به درک تغییرات سایت به صورت اتوماتیک نیست و می بایست به صورت واضح به آن اطلاع داد.

علاوه بر این گوگل قادر به درک نسخه جدید یک صفحه با قصد جایگزینی صفحه قبلی نیست، مگر اینکه ار دستوراتی مانند rel=canonical یا ریدایرکت 301 استفاده کنید.

انتقال سایت خیلی کم به آسانی انجام شده و در این شرایط خاص، حداقل گوگل به وبمستر ها اطلاع می دهد که مشکلی در انتقال سایت از HTTP به HTTPS وجود آمده است. اگر از کاربران وردپرس هستید پیشنهاد میکنیم که مطلب انتقال از HTTP به HTTPS در وردپرس را مطالعه کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *