ماه عسل گوگل چیست؟ Google Honeymoon چه مدت برقرار است؟

در این مطلب به بررسی پدیده عجیب ماه عسل گوگل می پردازیم. Google Honeymoon به حالتی گفته می شود که در طی آن یک سایت جدید پس از انتشار و مدت زمان بسیار کمی در کلمه کلیدی اصلی و پر رقابت خود، در صفحه اول گوگل قرار می گیرد. این پدیده کوتاه مدت است و معمولا بعد از گذشت یک هفته، وب سایت به جایگاه معمول خود می رسد و از صفحه اول گوگل محو می شود.

 این پدیده با توجه به نوع رتبه فوق العاده ای که در طی آن به وبسایت داده می شود، ماه عسل گوگل نامیده شده است. جدا از هر پیج رنکی که وبسیات مورد نظر داشته باشد، ماه عسل گوگل ممکن است بر روی هر سایتی اتفاق بیفتد. سوال اصلی در اینجاست که این پدیده چه علتی دارد؟

علت اتفاق ماه عسل گوگل چیست؟

مانند بسیاری از دیگر پدیده ها و آپدیت های گوگل، علت اصلی را خود گوگل می داند. اما با این حال توضیحاتی درباره ماه عسل گوگل وجود دارد.

یکی از توضیحات در این مورد اینسنت که گوگل این سایت ها را در ابتدای نتایج قرار می دهد تا میزان ارتباط آن ها با کلمه کلیدی مورد جستجو را بسنجد و نوع پاسخ دهی آنها را بررسی کند. اگر سایت شما در زمینه محتوا کیفیت بالایی داشته و از بانس ریت کمی برخوردار شود، گوگل از این داده ها در آینده برای رتبه دهی به سایتتان استفاده خواهد کرد. شما بعد از یک روز الی یک هفته، به احتمال زیاد دچار افته رتبه خواهید شد، اما گوگل اطلاعات خوبی را در مورد سئو سایت شما و نحوه کارکرد خود جمع آوری می کند.

توضیح دیگر این پدیده اینست که گوگل به صورت موقتی به سایت شما رتبه بسیار خوبی می دهد تا به دیده شدن سایتتان کمک کند.

شاید گوگل یک صفحه جدید را به این علت در نتایج ابتدایی خود قرار می دهد، چون که آن صفحه تازه ایجاد شده و احتمالا مطالب جدیدتری درباره آن کلمه کلیدی داشته باشد. هدف گوگل نیز ارائه بهترین محتوا به کاربر است و این حرکت در راستای همین سیاست می تواند باشد.

شاید نیز این مسئله به این گونه باشد که سایت جدید شما در کلمه ای در نتایج ابتدایی گوگل قرار گرفته که در آن رقابتی وجود ندارد. همچنین شاید شما درباره چیزی مطلبی نوشته اید که در حال ترند شدن است و به زودی رقبای سرسخت شما مطلبی درباره آن می نویسند و همین مسئله موجب می گردد که آرام آرام آنها جای شما را بگیرند.

به طور معمول بعد از ماه عسل گوگل، سایت شما وارد سندباکس گوگل شده و به همین علات دچار افت رتبه شدیدی می گردد. اینجاست که در صورت نداشتن اطلاعات کافی، احتمالا در تعجب بمانید که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

همواره Google Honeymoon را در ذهن داشته باشید و اگر احیانا در شروع کار وبسایت خود با یک رتبه عجیب مواجه شدید، آن را به یاد بیاورید. به همین دلیل افت رتبه بعد از آن هم برایتان طبیعی خواهد بود و مسئله عجیبی جلوه نمی کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *