گوگل: در هنگام Disavow کردن بک لینک های بد، به داده های کنسول جستجو توجه کنید

آقای جان مولر از تیم موتور جستجوی گوگل پیشنهاد کرده که در هنگام Disavow کردن بک لینک های بد، بر روی داده هایی که در کنسول جستجوی گوگل وجود دارد، متمرکز شوید.

این بحث در دورهمی Google Webmaster Central اخیر مطرح شد و کاربری در طی آن پرسید که آیا داده های گزارش شده در کنسول جستجوی گوگل در هنگام Disavow کردن بک لینک های بد کافیست یا نه.

این سوال دقیقا این گونه مطرح شد:

“گوگل سرچ کنسول به نمایش بک لینک های سایت می پردازد. آیا این لیست بک لینک ها برای ارزیابی و Disavow کردن بک لینک های بد کافیست؟”

جان مولر در پاسخ به این کاربر اینطور بیان کرد که لینک هایی که در کنسول جستجو نمایش داده می شوند، همان هایی هستند که ارزش بررسی را دارند. با این حال او پیشنهاد کرد که در شرایط خاص بهتر است که به صورت عمیق تری به یافتن بک لینک های سایت پرداخت.

به عنوان مثال اگر با الگویی از بک لینک های بد مواجه شدید که برایتان نا آشناست، بهتر است که به دنبال لیست کامل تری از بک لینک های سایت بگردید.

آیا این گفته بدین معناست که می بایست از ابزارهای ثالثی استفاده کنیم؟ مولر به صورت واضحی به این مسئله اشاره نکرد، اما می توان نتیجه گیری کرد که نبایست تنها به بک لینک های گزارش شده در کنسول جستجوی گوگل بسنده کرد.

توضیح عینی آقای جان مولر به این شکل بوده است:

“در حالت کلی این لیست، همان بک لینک هاییست که بایستی به آنها توجه کنید. کنسول جستجوی گوگل می تواند الگوی کلی لینک سازی سایت را به شما نمایش دهد، اما بد نیست که به صورت کامل تری به دنبال بک لینک های سایت بگردید. اما در اغلب مواقع همین لیست گزارش شده در کنسول جستجو برای وبمسترها کافیست.”

یک دیدگاه

  1. سپاس از مطلب خوب و کاربردی که در سایت قرار دادین.
    پیروز و سربلند باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *