9 روش برای تولید ترافیک بدون استفاده از گوگل و با شرکت در گفتگوهای آنلاین

همانند سئو و الگوریتم های همیشه در حال به روزر سانی گوگل، بازاریابی های غیر گوگلی نیز وابسته به تکنیک ها، پلتفرم ها و اولویت هاییست که همواره در حال تغییر هستند. چیزی که هنوز تغییری در آن ایجاد نشده، اهمیت درک چگونگی تولید ترافیک بدون استفاده از گوگل است.

 گوگل منبع ترافیک بسیار بزرگیست، اما متمرکز کردن تمام تلاش هایتان بر روی تنها یک منبع، اصلا کار صحیحی نیست. نتایج تحقیقاتی که از وبسایت Shareaholic منتشر شده است نشان می دهد که گوگل 40% منبع ترافیک سایت ها بوده و این عدد برای شبکه های اجتماعی 20% می باشد. شبکه های اجتماعی منبع ترافیک کم اهمیت تری نسبت به گوگل به شمار می روند، اما همین درصد پایین نیز قابل توجه است. این اعداد همواره در حال نوسان هستند، اما نکته مهم در اینجا اینست که ترافیک های غیرگوگلی چیزی بیشتر از تنها ترافیک های ارجاع شده از شبکه های اجتماعی می باشند.

بسیاری از روش های قدیمی دیگر کار نمی کنند و اهمیت بعضی دیگر نیز در طول زمان دو چندان شده است. روشی که ما در این مطلب قصد داریم به صورت جدی به ان بپردازیم شرکت در گفتگوهای آنلاین است. مطمئنا شرکت در گفتگوها و مجامع آنلاین می تواند کمک زیادی به ایجاد ترافیک غیر گوگلی کند. منظور ما صرفا اسپم کردن و قرار دادن لینک های فراوان در اینترنت نمی باشد و هدف، فعالیت صادقانه و مشارکت مثبت در گفتگوهاست.

1. وبلاگ ها

وبلاگ ها یکی از اولین پلتفرم ها برای شرکت در گفتگوهاست. امروزه وبلاگ هایی که می توان در آنها به گفتگو با کاربران پرداخت تنها به وبلاگ داخلی سایت محدود نشده و پلتفرم های زیادی برای این کار وجود دارند.

وبلاگ داخلی سایت

پست های وبلاگ سایت می توانند منبع بزرگی برای تولید ترافیک غیر گوگلی باشد. کنترل شما بر روی محتوا در وبلاگ داخلی سایت نسبت به پلتفرم های خارجی بیشتر بوده و شما می توانید با استفاده از انتشار انواع محتوا و به روز رسانی مرتب آنها، کاربران را برای بازگشت مجدد به سایت ترغیب کنید.

پست های مهمان

نوشتن محتوا و انتشار آن تنها به وبلاگ داخلی سایت نباید محدود شود. پست مهمان روش خوبی برای انتشار مطالب و افزایش اعتبار سایت در حیطه کسب و کار می باشد. همچنین با استفاده از آن می توان به کسب ترافیک بیشتر برای سایت پرداخت.

پلتفرم های وبلاگ خارجی

پلتفرم های وبلاگ نویسی خارجی مانند Medium، روشی برای افزایش ترافیک سایت هستند. با مشخص کردن موضوع محتوا و ترغیب کاربران به دنبال کردن مطالب وبلاگ، بیشتر در معرض دید کاربران قرار گرفته و برای سایت خود ترافیک تولید کنید. کاربران مرتبط را دنبال کرده و در گروه های متناسب با کسب و کار خود فعالیت کنید.

کامنت ها

آیا فرصت کافی برای نوشتن یک پست کامل را ندارید؟ در عوض می توانید در قسمت کامنت وبلاگ های مرتبط شرکت کنید. دقت داشته باشید که اضافه کردن محتوای مناسب نسبت به قرار دادن صرف یک لینک در کامنت در اولویت باشد.

سیستم های کامنت گذاری مانند disqus به کاربران اجازه می دهند که نام خود را لینک دار کرده تا کاربربران با کلیک بر روی آن وارد سایتشان شوند. این کار بهتر از قرار دادن لینک در طول متن کامنت است.

2. فیسبوک

تصور می کنیم که شما مطالب بسیار خوبی را در وبسایت خود دارید. آنها را در کجا به اشتراک می گذارید؟

فیسبوک همچنان بزرگترین شبکه اجتماعی در زمینه ارجاع ترافیک است. طبق تحقیقات وبسایت Shareaholic، منبع 18 درصد ترافیک وبسایت ها در نیمه دوم سال 2017 فیسبوک بوده است. این مقدار نسبت به متوسط آن در سال گذشته کاهش داشته، اما همچنان مقدار قابل توجهی است. فیسبوک دارای 2.1 میلیارد کاربر فعال در تمام دنیاست.

مطالب مفید و سرگرم کننده بهترین نوع مطالب برای اشتراک گذاری در این شبکه اجتماعی هستند و بهترین موقع برای این کار حول و حوش ساعت 12 ظهر می باشد.

3. یوتیوب و سایر سایت های اشتراک ویدئو

اگرچه ترافیک ارجاعی از طریق یوتیوب به اندازه فیسبوک نمی باشد، اما دقت داشته باشید که یوتیوب با داشتن 1.5 میلیارد کاربر فعال در ماه پس از فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی دنیاست.

یوتیوب همانند گوگل فاکتورهای بسیار زیادی برای نحوه نمایش نتایج جستجو دارد. این فاکتورها شامل تناسب کلمه مورد جستجو با عنوان و توضیحات ویدئو می باشد. سایر فاکتورها نیز عبارتند از: تعداد نمایش، کامنت ها، لایک ها، اشتراک گذاری ها و تعداد بک لینک ها.

بهترین راهکار برای استفاده از یوتیوب برای تولید ترافیک انتشار ویدئوهای ارزشمند و دارای محتوا در این شبکه اجتماعی است. چه در زمینه های سرگرم کننده کار می کنید و چه در زمینه های آموزشی، ویدئوی شما بایست برای کابران جذابیت داشته باشد. برای کسب ترافیک از ویدئوها می توانید لینک وبسایت خود را در قسمت توضیحات قرار داده و کاربران را برای کسب اطلاعات بیشتر به کلیک بر روی آن ترغیب کنید.

4. اینستاگرام

اینستاگرام در سال های اخیر رشد زیادی مخصوصا در ایران داشته و سومین شبکه اجتماعی پر طرفدار (با بیش از 800 میلیون کاربر فعال در ماه) در دنیاست. این شبکه اجتماعی به عنوان ارجاع دهنده ترافیک نیز رشد زیادی داشته و طبق آمار سایت Shareaholic رشد 890 درصدی را بین سال های 2016 و 2017 تجربه کرده است.

اینستاگرام به برندها این امکان را می دهد که با تولید محتوای بصری به جذب کاربران بپردازند. به عنوان مثال این شبکه اجتماعی به آشپزها و رستوران ها اجازه می دهد که مهارت های خود را به نمایش گذاشته و با استفاده از هشتگ ها، پست خود را در کنار موارد مشابه قرار دهند. شما می توانید کاربران با توضیحاتی از قبیل دستور کامل پخت غذا یا آدس رستورانتان ترغیب به کلیک بر روی وبسایت کنید.

این تکنیک برای سایر برندها نیز کار می کند. اینستاگرام پلتفرم بزرگی برای ترغیب مخاطبانتان به اشتراک نظارت خودشان با شماست.

5. پینترست

پینترست همانند اینستاگرام مبتنی بر محتوای بصریست. این شبکه اجتماعی می تواند عامل تولید ترافیک زیادی برای بسیاری از وب سایت ها باشد. وبسایت Shareaholic پینترنست را با 7.53% منبع ترافیک ارجاعی برای وبسایت ها، آن را دومین شبکه اجتماعی مهم در نیمه دوم سال 2017 معرفی کرده است.

بسیاری از افرادی که به پینترست مراجعه می کنند هدفشان گرفتن ایده برای خرید است. بنابراین این پلتفرم برای فروشگاه های اینترنتی بسیار ایده ال است. همچنین می توانید لینک هر محصول را مستقیما به هر پین اضافه کنید.

از دید کسب ترافیک این پلتفرم بسیار عالی کار می کند. چرا که می توانید لینک محصولات و صفحات سایت را به راحتی به اشتراک گذارید و کاربر با کلیک بر روی هر پین به آدرس آن ارجاع داده شود. همچنین کاربران می توانند با اشتراک گذاری پین های شما در سایر بوردها به هرچه بیشتر دیده شدن آن کمک زیادی کنند.

6. توییتر

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی قدرتمند در دنیاست و منبع خوبی برای کسب ترافیک ارجاعی می باشد.

توییتر به کاربران اجازه می دهد که صفحات مورد علاقه خود را دنبال کرده و به اشتراک مجدد توییت ها در صفحات خود بپردازند. در صورتی که توییت شما ارزشمند و جذاب باشد، بارها از طرف کاربران ریتوییت شده و در نتیجه ترافیک خوبی را می توانید از این طریق به دست بیاورید.

مجددا تاکید می کنیم که مشارکت شما می بایست دارای کیفیت بالایی بوده و صرفا قرار دادن لیستی از لینک ها در پروفایل شما فایده ای نخواهد داشت.

7. انجمن های گفتگو (فروم ها)

انجمن های گفتگو فضای خوبی برای اشتراک گذاری اطلاعات و شرکت در بحث هاست. فروم ها قوانین خاص خود را داشته و قبل از لینک دادن به سایت خود می بایست آن ها را مطالعه کنید.

فروم های می توانند منبع خوبی برای کسب ترافیک باشند. به طور اساسی کابران در این گونه سایت ها به دنبال خرید یک محصول نیستند، اما می توان با شرکت در مباحثه ها آن ها را ترغیب به بازدید از صفحات سایت خود کرد.

8. سایت های پرسش و پاسخ

سایت های پرسش و پاسخ می توانند فرصت خوبی را برای شما ایجاد کنند تا در مباحثات آنها شرکت کرده و تجربه خود را به آنها منتقل کنید.

در این گونه سایت ها پرسش هایی از طرف کاربران مطرح شده و متخصصین زیادی به پاسخ به آنها می پردازند. شما می توانید با ساخت پروفایل در آنها و یافتن موضوعات مرتبط، به پرسش ها صادقانه پاسخ داده و جهت کسب اطلاعات بیشتر لینکی از صفحه مرتبط از سایت خود را در انتهای پاسخ ذکر کنید. در این گونه موارد احتمال کلیک کاربران بسیار زیاد است.

9. ایمیل ها

ایمیل ها ابزار بسیار خوبی برای اطلاع رسانی به کاربران و باخبر کردن آنها از آخرین محصولات، خدمات و مطالب سایت است.

این روش با سایر روش های ذکر شده تا به حال دارای تفاوت هاییست. چرا که اگر کاربران خود در خبرنامه سایت شما ثبت نام کرده باشند، علاقه بیشتری به آن نشان خواهند داد و احتمالا بر روی لینک های آن کلیک خواهند کرد.

بایست دقت داشته باشید که این ایمیل ها بهتر است دارای اطلاعات جذابی بوده و کاربران را تشویق به کلیک بر روی لینک های آن کند. بنابراین از ارسال افراطی ایمیل به کاربران خودداری کنید.

مشارکت در گفتگوهای آنلاین

تمام روش هایی که در این مطلب ذکر شد همگی فرصت های خوبی را در اختیار شما قرار می دهند تا در فضای مجازی به فعالیت موثر بپردازید. فارغ از هر نوع کسب و کاری که داشته باشید، مطمئنا جوامع آنلاینی وجود دارند که کاربران زیادی در حال مباحثه بر روی آن هستند.

شرکت در بحث های آنلاین علاوه بر کسب ترافیک موجب افزایش رتبه در نتایج جستجو نیز می گردد. هر چه از پلتفرم های بیشتری برای شرکت در این گفتگوها استفاده کنید، بیشتر دیده خواهید شد و ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *