نقد کاربران، روش سئویی که دیگر یک راز نیست

فارغ از اینکه در چه حیطه ای مشغول فعالیت هستید، رسیدن به نتایج ابتدایی گوگل، جز آرمان های شماست. سئو همان چیزیست که وبسایت شما را به آن نقطه می رساند و شامل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی از جمله کیفیت محتوا، بک لینک ها، بهینه سازی برای موبایل و کلمات کلیدی است. با اینکه این پارامترها از ابتدای پیدایش گوگل بر الگوریتم جستجوی آن سلطه داشته اند، اما چند سالیست که فاکتورهای جدید مانند نقد کاربران نیز تاثیر گذار گشته است. نقد کاربران موجب افزایش یا کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو می گردد، اما این مسئله چگونه بر روی سئو تاثیر گذار است؟

احتمالا شما هم حدس زده اید که نقد کاربران نشان دهنده فعال بودن وبسایت است و از این رو جز فاکتورهای رتبه بندی محسوب می شود. وقتی شما در وبسایت خود به صورت مدام محتوای با کیفیت و متناسب با خواسته کاربران تولید کنید، پایشگرها متوجه فعال بودن سایت شما می گردند و در نتیجه رتبه سایت را در نتایج جستجو ارتقا می دهند. این مسئله موجب کسب امتیاز بیشتر از کاربران شده و نرخ تبدیل سایت افزایش می یابد.

کسب ستاره های واقعی از کاربران

صرفا داشتن نقد و بررسی سایت از دید کاربران کافی نیست و کسب و کار شما نیاز به ستاره های بیشتر از کاربران دارد تا در رتبه سایت شما تغییر مثبتی ایجاد شود. این ستاره ها طبق گفته سایت Search Engine Land موجب افزایش نرخ کلیک تا 30 درصد می شود.

امتیاز کاربران در گوگل

نقدها و ستاره هایی که کاربران به سایت شما می دهند در پنل دانش گوگل و در سمت راست نتایج جستجو نمایش داده می شود. این پنل علاوه بر این دارای اطلاعات بیشتری نیز درباره کسب و کارتان نیز است.

مبارزه با نقد های جعلی

نقد ها ممکن است موجب افزایش اعتبار شما شوند، اما اگر آنها جعلی باشند چه؟ خیلی جای تعجب ندارد اگر مراکز تبلیغاتی وجود داشته باشند که به جعل نقد های مثبت بپردازند و افرادی نیز اقدام به تخریب غیر واقعی یک کسب و کار کنند.

کاربران نسبتا حواس جمع هستند و می دانند که هیچ کسب و کاری ایده آل نیست و نسبت به صحت نقدهای تماما مثبت درباره یک کسب و کار شک می کنند. در اغلب موارد، باور امتیاز 5 کمی سخت است، اما اکثر کاربران تحت تاثیر امتیاز بین 4.2 تا 4.5 قرار می گیرند.

پلتفرم هایی که تنها اجازه نقد و امتیاز به کاربرانی می دهند که از خدمات یا محصولات یک کسب و کار استفاده کرده اند، نتیجه واقعی تری را ارائه می دهند. در این سیستم ها به جای اینکه اجازه نقد به روی هر کسی باز باشد، تنها به کاربرانی اجازه امتیاز دادن می شود که محصولات کسب و کار مورد نظر را خریداری کرده اند. اعتماد به این نوع پلتفرم ها بیشتر بوده و کاربران بیشتری را می تواند متقاعد کند.

نقد و درامد

بسیاری از کاربران از نقد های آنلاین در هنگام خرید استفاده می کنند. طبق تحقیقاتی که از طرف Fan and Fuel در ماه دسامبر 2016 انجام شده است، 92% کاربران در خرید محصولات بدون نقد کاربران، دو به شک می شوند. به طور مشابهی BrightLocal نشان داده است که 88% مشتریان به نقدهای آنلاین همچون پیشنهاد دوستان خود، اعتماد می کنند.

پیشنهاد اطرافیان مطنئنا دارای ارزش زیادیست اما دیدن نقد های آنلاین از کاربران متنوع اینترنت نیز دست کمی از آن ندارد. هر سمتی که عده زیادی به آن نگاه کنند، احتمالا شما هم به همان سمت خیره خواهید شد!

این اعتماد بیشتر موجب افزایش ترافیک و فروش سایت می گردد. از زمانی که شرکت نفتی HomeFuels Direct در انگلستان شروع به نمایش ستاره های کاربران در وبسایت خود کرد، مشاهده کرد که 69% افزایش فروش داشته است.

تنها نقدهای مثبت نیست که می تواند کمک کند. نقدها مطمئنا در سئو تاثیر بسیار قدرتمندی دارند، اما موردی که اکثر بازاریابان آنلاین از آن بی خبرند اینست که نقد های منفی نیز حتی می تواند در اعتماد مشتریان موثر باشند.

نمایش نقدهای مثبت و منفی در کنار یکدیگر نشان می دهد که شما چیزی برای مخفی کردن ندارید. نقد های مثبت از دید خودشان به شما نگریسته اند، در حالی که نقد های منفی فرصت خوبی را برای نمایش خدمات مشتری مداری شما فراهم می کند.

دادن این فرصت به مشتریان که بتوانند نقدهای منفی به شما وارد کنند، شما را نزد آنها عزیزتر خواهد کرد. در دنیایی که هر کاری به سمت اتوماسیون پیش می رود، این تجربه به ارزش شما خواهد افزود.

جمع بندی

مشتریان انتخاب های زیادی در دنیای امروز دارند و این مسئله نیاز به شفاف بودن کسب و کارتان را بیشتر می کند تا بتوانید در بین رقبایتان سری بلند کنید.

کسب و کار شما می تواند با استفاده از سیستم امتیاز دهی و همینطور امتیاز گوگل از آنها به عنوان یکی از شیوه های سئو بهره ببرد. نقدها و امتیازات، موجب افزایش اعتماد مشتریان به شما می گردد و به آنها اطمینان خاطر می دهد که با حس اعتماد از شما خرید کنند.

منبع:
Customer reviews: The not-so-secret SEO tactic

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *