پنج دلیل برای اجتناب از سئو ارزان

حتی در دنیای دیجیتال نیز بعضی از راهکارهای بازاریابی مخصوصا سئو، دارای نظرات متضادی در بعضی از بخش ها می باشند. از افرادی که هزینه های سئو را اضافه و مازاد می دانند تا افرادی که بخش بزرگی از سرمایه خود را بر روی موتورهای جستجو خرج می کنند، همواره اختلاف نظرهایی بین آنها وجود داشته است.

سئو بدون هیچ بحثی در بازار آنلاین و رقابتی امروز، دارای اهمیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته شده است. کلید این راز به انتخاب خود شما بر می گردد تا بتوانید با توانایی ذاتی خود یک سرویس سئو خوب را از یک سرویس سئو ارزان و به نظر زودبازده تمایز دهید.

در ادامه این مطلب به جزییات بیشتری در این باره پرداخته و علل اصلی در عدم انتخاب پکیج های سئو ارزان قیمت را برای شما توضیح خواهیم داد.

اهمیت سئو

در ابتدا می خواهیم که به صورت خلاصه ای به ارزیابی اهمیت سئو، به عنوان موثرترین روش بازاریابی برای کسب ترافیک آنلاین بپردازیم. با این حال سئو بسیار چالش برانگیز است، مخصوصا در حیطه هایی که وب سایت های بزرگی در حال رقابت با یکدیگر می باشند و تلاش زیادی برای کسب قسمت قابل توجهی از بازار را دارند.

کاملا واضح است که برندهایی که بر روی یک استراتژی سئو با کیفیت سرمایه گذاری می کنند، می توانند رتبه بالا برای سایت خود را تضمین کرده و در نتیجه امتیاز زیادی را در بین رقبا کسب کنند.

همانطور که می دانید رفتار مشتریان نیز همچون اینترنت، در سال های اخیر دچار تحولات زیادی شده است. به خصوص اینکه مشتریان امروزی تمایل بیشتری به خرید و کسب اطلاعات با روش های آنلاین دارند. آنها تمایل دارند که اطلاعات مورد نظر خود از جمله قیمت و موجود بودن کالا ها را از اینترنت بیابند.

آمارها نیز نشان دهنده همین حقیقت است، چرا که طبق اعلام گوگل، در حال حاضر روزانه 3.5 میلیون جستجو از طریق این غول جستجو انجام می شود. بنابراین برندهایی که به ازای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در صدر نتایج جستجو قرار دارند، بالاترین شانس را برای کسب بیشترین ترافیک و مشتری از طریق وب دارا هستند. کاربران به این وب سایت ها اعتماد بیشتری کرده و در نتیجه این ماجرا، این گونه وب سایت ها پتانسیل بیشتری برای ایجاد یک ارتباط طولانی مدت با کاربران خود دارند.

چرا بایست از پکیج های سئو ارزان قیمت دوری کرد؟

تاثیر سئو و ارتباط آن با ارتقا کسب و کارهای امروزی بر کسی پوشیده نیست.

در حقیقت امروزه میزان فروش آنلاین بر فروش سنتی پیشی گرفته و در نتیجه دیجیتال مارکتینگ وارد عصر جدیدی از حضور چندین ساله  خود در بازار شده است. کاربران امروزی نیز همواره به دنبال با کیفیت ترین محتوا در بین وب سایت ها می باشند.

همانطور که ذکر شد، توجه به سئو و نیمه دیجیتال کسب و کار شما، جز مهمی از فعالیت های شما به حساب می آید. این مسئله نشان از ضرورت سرمایه گذاری بر روی سئو با کیفیت دارد و در نتیجه می بایست از انتخاب خدمات سئو ارزان تنها با هدف کاهش هزینه ها امتناع کرد.

اگر هنوز قانع نشده اید، در ادامه دلایل محکمی را برای شما آورده ایم که چرا بایست از سئو ارزان اجتناب کرد.

1. پکیج های ارزان حتی قادر به پیاده سازی مبانی سئو نیز نیستند

دو بخش بسیار مهم در پیاده سازی مبانی سئو محتوای با کیفیت و بک لینک ها می باشند. همانطور که انتظار می رود، این دو بخش از سئو جز پر زحمت ترین قسمت های سئو محسوب می شوند و درصد زیادی از هزینه سئو شامل آنها می گردد.

درصد زیادی از فعالیت ها در پکیج های سئو ارزران قیمت، فاقد اعتبار کافی هستند. این گونه شرکت ها که ارائه دهنده خدمات ارزان می باشند، قادر به تولید محتوای بلند و با کیفیت و همینطور لینک سازی در وب سایت های معتبر نیستند.

عدم پیاده سازی مبانی سئو در سئو ارزان

محتوای بلند نیاز به ساختار بندی مناسب و همینطور اطلاعات زیادی دارد، همچنین تولید چنین محتوایی نیاز به دانش و مهارت فراوان داشته و زمان زیادی برای صرف کردن می طلبد. بدون داشتن منابعی برای تولید چنین نوع محتوایی، شرکت های سئو داری پکیج های ارزان قیمت، اغلب با استفاده از نرم افزار ها شروع به کپی کردن محتوا از سایر سایت ها کرده و تنها با تغییر ساختار و کمی ویرایش آن دست به انتشار محتوا در سایت شما خواهند زد.

انتشار چنین محتوای بی کیفیتی آیینه ای از اعتبار برند و وب سایت شماست و در نتیجه این کار موجب آسیب زدن به اعتبار شما در بین مشتریان و بازدیدکنندگان می گردد.

این مسئله محدود به محتوا نشده و چنین شرکت هایی حاضر به صرف وقت و هزینه برای لینک سازی مناسب نیستند و فعالیت های آنها در این زمینه منجر به وجود آمدن بک لینک هایی بسیار بی کیفیت برای سایت شما می شود که هیچ ارزشی به دنبال نخواهند داشت.

ساخت چنین بک لینک های بی کیفیتی کاملا منسوخ شده و به برند شما لطمه ای جدید میزند. بنابراین در عصر امروزی دیجیتال مارکتینگ می بایست از ساخت چنین بک لینک های سوال بر انگیزی در ابعاد زیاد، جدا خودداری نمود.

2. لینک سازی غیر استاندارد هیچ فایده ای ندارد

زمانی که مفهوم لینک سازی به عنوان یکی از تاکتیک های قابل اعتماد بازاریابی معرفی شد، به جای کیفیت، تاکید زیادی بر روی کمیت آن وجود داشت. به عبارتی شرکت هایی که تعداد بیشتری بک لینک برای سایت خود کسب می نمودند، در نتایج بالای جستجو حضور داشتند. در نتیجه نیازی به تولید محتوای با کیفیت و زحمتی برای لینک سازی پایدار نبود.

مشکل در اینجاست که شرکت های دارای پکیج های سئو ارزان، همچنان تمایل به ادامه دادن به روال گذشته را دارند، در صورتی که گوگل به واسطه الگوریتم های خود ماهیت لینک سازی را دچار تحول زیادی کرده است.

 لینک سازی غیر استاندارد در اغلب پکیج های سئو ارزان

سرمایه گذاری در چنین سرویس های یعنی لینک سازی بی کیفیت و عدم تولید محتوای مناسب، موجب قبول ریسک بالایی توسط شما شده و وب سایتتان را در معرض جریمه شدن توسط گوگل قرار می دهد.

اگر با شرکت سئویی رو به رو شدید که سرویس سئو ارزان قیمتی را به شما پیشنهاد می دهد، به احتمال بسیار زیاد آنها قصد تولید چنین بک لینک های بی کیفیتی را دارند. به عبار دیگر چنین شرکت هایی قصد دارند که با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون لینک سازی، قصد ساخت بک لینک در ابعاد زیاد و همچنین در وب سایت هایی با کیفیت پایین دارند.

مرتکب اشتباه نشوید. عواقب احتمالی چنین استراتژی هایی تنها از دست رفتن منابع مالی شما می باشد، چرا که گوگل در الگوریتم های جدید خود از اثرگذاری چنین بک لینک هایی صرف نظر می کند. اگر حجم این گونه بک لینک ها بسیار وسیع باشد، حتی ممکن سایت شما را در معرض پنالتی گوگل قرار داده و موجب پاک شدن کامل سایتتان از نتایج جستجو گردد.

دچار شدن به چنین جریمه ای عواقب سنگینی در پی داشته و نیاز به هزینه بالایی برای خلاص شدن از جریمه گوگل است. بنابراین کاملا عاقلانه است که از ابتدا یک شرکت سئو معتبر را استخدام کرده یا از خدمات مشاوره یک سئوکار حرفه ای در این زمینه استفاده نمایید.

3. سئو ارزان شامل همه بخش های سئو نمی گردد

در هنگام مشاهده پکیج های سئو ارزان، احتمالا می بینید که تمامی آنها دارای استراتژی های ثابتی برای هر گونه سایتی هستند. این رویه از دید بازاریابین با تجربه صحیح نیست، چرا که هیچ دو کسب و کار آنلاینی مانند هم نبوده و استراتژی های موفق همیشه می بایست متناسب با نوع فعالیت آن کسب و کار طراحی شوند.

عدم پشتیبانی از تمام بخش های سئو در پکیج های ارزان

در حقیقت متغییر های زیادی وجود داشته که بر روی انتخاب نوع سئو سایت شما و تعیین استراتژی رشد آن دخیل هستند. این متغیرها شامل بودجه شما، صنعتی که در آن فعال هستید و همینطور میزان رقابت در آن می باشند. همچنین متغیرهای دیگری از جمله وضعیت حال حاضر سئو سایت و شرایط خاصی مانند جریمه شدن توسط گوگل نیز در انتخاب استراتژی سئو موثرند.

شرکت های سئو معتبر بر روی ساختار کسب و کار شما تمرکز کرده و جزییاتی مانند محلی بودن یا بین المللی بودن فعالیت های شما را نیز در نظر می گیرند. آنها تلاش می کنند تا نیاز به محصولات و خدمات شما را بهتر درک کرده و با توجه به نوع و حجم این نیاز، راهکارهایی برای سئو سایت انتخاب می کنند. همچنین آنها قادر به ارزیابی فعالیت های خود بوده و نتایج پیشرفت کار را با معیارهای صحیح به شما ارائه می دهند.

این نوع مطالعات میدانی برای درک ماموریت کار و موفقیت در سئو کاملا ضروریست. همچنین این نگاه به شما کمک می کند تا سرمایه خود را به شکل بهینه تری مصرف کرده و نتایج بهتری را کسب کنید. همچنین شرکت های سئو نیز بدین واسطه می توانند بودجه شما را به شکل بهینه تری خرج کنند.

سئوکارها یا شرکت های سئویی که درباره این گونه موضوعات پرسش هایی از شما می کنند، مطمئنا در صدد ارائه خدمات سئو بهتری به شما هستند. با تشخیص این گونه مسائل می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

واضح عرض کنیم، شرکت های سئو ارزان قیمت تنها بر روی جذب مشتریان زیاد تمرکز کرده و هدفشان فقط سوداوری است. بنابریان آنها علاقه ای به درک کسب و کار شما و اهداف اصلی آن ندارند.

4. شرکت های ارائه دهده خدمات سئو ارزان پاسخگو نیستند

تمایل شرکت های ارائه دهنده سئو ارزان قیمت به عقد قرارداد با کسب و کارهاییست که مدل ساده ای از ارتباط را با آنها ایجاد کنند. این مدل ساده مطمئنا اجازه یک ارتباط دو طرفه و بلند مدت را به صاحبین کسب و کار نمی دهد.

بنابریان آنها نه تنها علاقه زیادی به حیطه فعالیت شما نداشته، بلکه تحمل پاسخگویی به شما را به دلیل ارائه خدمات ضعیفشان نیز ندارند. در حقیقت زمانی که شما از کیفیت پایین خدماتشان به تنگ آمده و قصد اتمام رابطه کاری با آنها را می کنید، آنها از این تصمیم شما خوشحال نیز خواهند شد، چراکه مشتریان دیگری در صف وجود دارند که قصد پذیرش آنها را دارند. در واقع آنها از ابتدا همین را می خواستند که شما بعد از مدتی و به صورت یک طرفه به این قرارداد پایان دهید.

این موضوع می تواند برای صاحبین کسب و کارها بسیار رنج آور باشد، چرا که سرمایه آنها تلف شده و همچنین می بایست مسئول این اشتباه فردی خود نیز باشند. این نوع رابطه در مقابل روابط بلند مدتی وجود دارد که از طرف شرکت های حرفه ای ارائه می گردد. شرکت های سئو حرفه ای همواره برای پرسش های شما پاسخگو بوده و در نتیجه قصد ادامه همکاری با شما را دارند.

دقت داشته باشید که اگر ایمیلی با موضوع کلی و بدون مخاطب قرار دادن شما، از طرف سئوکارتان برای شما ارسال شد، می توانید این نتیجه را گرفته که آنها پیام آماده ای را به همه مشتریان خود میفرستند. این نوع رویکرد صرفا با هدف کسب مشتریان زیاد و دریافت وجه یک باره از آنها طراحی شده است. این نوع شرکت ها قصد ایجاد رابطه ای طولانی مدت را با شما نداشته و برای پول شما ارزشی قائل نیستند.

5. پکیج های سئو ارزان قادر به ارائه استراتژی بلند مدت نیستند

صبر در هر کاری امری ضروریست، مخصوصا وقتی به سئو می رسیم. کسب نتیجه از طریق سئو به زمان زیادی نیاز دارد، مخصوصا اگر در حیطه های پر رقابتی فعال بوده یا قبلا با جریمه گوگل مواجه شده باشید.

در حقیقت مراحل ابتدایی سئو معمولا به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد، بدون اینکه بازگشتی به زودی برای آن وجود داشته باشد. این مسئله برای بسیاری از افراد قابل درک نبوده و موجب خسته شدن آنها می گردد. با اینکه افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی آسان سریعتر صورت می گیرد، اما کسب جایگاه ثابت در نتایج جستجوی گوگل مخصوصا در کلمات کلیدی اصلی زمانبر است.

عدم ارائه استراتژی بلند مدت در سئو ارزان

برندهایی که به صورت همیشگی در صفحه اول گوگل دیده می شوند، بیشترین نفع را از نظر کمیت و کیفیت ترافیک می برند، بنابراین مشاهده نتایج قابل قبول به کمی زمان بیشتر نیاز دارد. این مسئله از جمله مسائلیست که برای استخدام سئوکار مورد اعتماد وجود دارد. چرا که هزینه هایی که شما صرف می کنید، انتظار دارید که بعد از مدتی بازگشت داده شوند.

پکیج های سئو ارزان قادر به ارائه هیچ نتیجه ای حتی نتایج اولیه نیز نیستند. صرف هزینه برای چنین پکیج هایی جز دور ریختن پول و از دست رفتن زمان شما توجیه دیگری ندارد.

جمع بندی

با اینکه صرف هزینه کمتر در سئو به واسطه انتخاب پکیج های سئو ارزان به نظر توجیه مالی دارد، اما بسیار مهم است که بدانید از این هزینه ای که می کنید، چه سودی عایدتان می شود. میزان هزینه ای که در سئو صرف می کنید، رابطه مستقیمی با نتایج کسب شونده در آینده دارد.

این نکته موجب روشن شدن این حقیقت می شود که سئو موثر نبایست هرگز ارزان باشد. چراکه فاکتورهای بسیار مهمی مانند تولید محتوای با کیفیت و لینک سازی خوب، نیاز به صرف زمان و هزینه بسیاری هستند.

خوشبختانه عللی که در این مطلب به آنها پرداختیم مطمئنا شما را قانع خواهد ساخت تا به جای انتخاب پکیج های سئو ارزان، از شرکت های سئو معتبر خدمات دریافت نمایید. چنین انتخابی موجب کسب نتایج عالی در بلند مدت خواهد شد و به شما کمک می کند تا در بین رقبای خود به جایگاه بالایی دست یابید.

رادزاد به عنوان یکی از شرکت های معتبر سئو در ایران افتخار داشته است که کسب و کارهای زیادی را به موفقیت و سوداوری از طریق سئو برساند. چنانچه قصد سئو برای کسب و کار آنلاین خود دارید می توانید با ما تماس گرفته و از مشاوره سئو رایگان ما بهره مند شوید.

4 دیدگاه

  1. سلام، سایت ما در سه روز گذشته دوتا اصلی ترین کلمه کلیدی ها که در صفحه اول بودیم کلا از گوگل حذف شده می خواستم بدونم راهی هست علت بفهمیم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  2. پاسخ به شهرام: حذف صفحات از گوگل علل زیادی می تواند داشته باشد. یکی از شایع ترین علل ها، جریمه گوگل و همینطور مشکلات در سئو داخلی سایت است. در هر حال این یک مشکل بسیار کلیست و می بایست به دقت مورد ارزیابی و آنالیز قرار گیرد. از وبمستر تولز گوگل آغاز کرده و از عدم وجود خطا در سایت مطمئن شوید.

  3. ممنون از اینکه جواب دادین. تغییراتی در تنظیمات سئو قبل از این آسیب در سایت انجام شده بود که وقتی متوجه شدیم به حالت قبل بر گردونیم. می خوام بدونم امکانش هست مجدد درست بشه و آیا جریمه گوگل در وبمستر معلومه؟ چون خطای خاصی در وبمستر سایت نداده.
    در کل من فقط دو تا از کلمه های کلیدی از صفحه اول گوگل خارج والان کلا حذف شدیم. آیا مجددا امکانش هست رتبه سایت در این کلمات کم کم بهبود پیدا کنه و به صفحه اول برگردیم یا خیر.

  4. پاسخ به شهرام: تشخیص جریمه گوگل اگر در وبمستر تولز سایت چیزی گزارش نشده باشه، کار بسیار سختیه و نیاز به آنالیز سایت توسط یک متخصص سئو داره. به احتمال بیش از 99% اگر عامل ایجاد مشکل را یافته و نسبت به رفع آن اقدام کنید، وب سایت شما مجددا به وضعیت قبل باز خواهد گشت، ولو اینکه زمانی به طول بینجامد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *