افزایش ترافیک سایت با تولید محتوای ویدئویی

در این مطلب به بررسی تولید محتوای ویدئوی و تاثیر آن در افزایش ترافیک و بهبود سئو سایت خواهیم پرداخت.

ترافیک سایت را با استفاده از محتوای ویدئویی افزایش دهید

محتوای ویدئویی به سرعت در حال افزایش است، به طوری که مجله فوربس، سال 2017 را سال بازاریابی ویدئویی معرفی کرده است. برای توضیح این مطلب، شما را به نتایج بررسی و تحقیقی که از طرف همین مجله صورت گرفته است، جلب میکنیم.

  • محتوای ویدئویی تاکنون 74 درصد کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است.
  • مقدار ترافیک ویدوئی اینترنت در سال 2019 به 90 درصد خواهد رسید.
  • تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد مشتریان، دیدن معرفی ویدئویی محصول را به خواندن توضیحات آن، ترجیح می دهند.
  • 60 درصد بازاریابان و کسب و کارهای کوچک قصد دارند که در سال 2017 سرمایه گزاری بیشتری بر روی بازاریابی ویدئویی کنند.

دیگر زمان آن رسیده است که محتوای ویدئویی را به بخش تولید محتوا خود اضافه کنید. محتوانی متنی ممکن است از نظر کاربر فریبنده باشد اما ویدئو از احتمال کمتری برخوردار است که این حالت فریبندگی را در ذهن کاربر ایجاد کند. نتایج همان تحقیق نشان می دهد که استفاده از ویدئو در بیان جملات در یک ایمیل، احتمال باز کردن آن را 19 درصد و احتمال کلیک بر روی لینک موجود در ایمیل را تا 65 درصد افزایش داده است. پس جای هیچ شک و شبهه ای نمی ماند که محتوای ویدئویی، ترافیک وبسایت را افزایش می دهد. در زیر به بیان چگونگی این فرایند می پردازیم.

دیده شدن بیشتر توسط موتورهای جستجو به کمک تولید محتوای ویدئویی

همه ما می دانیم که افزایش ترافیک سایت در نتیجه داشتن رنک بالاتر در موتورهای جستجو است. همچنین برای افزایش رتبه بایست با ساز و کار موتور جستجوی هدف نیز آشنا باشیم. آیا می دانستید که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست؟ این موتور جستجو در یک ماه، سه بیلیون جستجو را انجام میدهد. این مقدار جستجو باعث شده یوتیوب بعد از گوگل، دومین موتور جستجوی پر ترافیک جهان باشد و در تعداد جستجو حتی از موتورهای جستجوی Bing، Yahoo، AOL و Ask.Com نیز در مقام بالاتری قرار گیرد. تمرکز بر روی محتوای ویدئویی باعث ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

افزایش زمان حضور کاربران در سایت

محتوای ویدئوی باعث افزایش حضور کاربران در سایت می گردد و طبق الگوریتم تمام موتورهای جستجو، این مسئله باعث افزایش رتبه سایت می شود. تمام موتورهای جستجو از این زمان حضور، به عنوان یکی از پارامترهای مثبت الگوریتم خود ذکر کرده اند.

افزایش نسبت مشتریان به بازدید کنندگان

تحقیقات نشان داده است که برای افزایش مشتریان، ابتدا می بایست به افزایش بازدید کنندگان سایت پرداخت. اما نسبت مشتریان به بازدید کنندگان وقتی افزایش خواهد یافت که آنها بعد از ورود به سایت با محتوای مورد نظرشان مواجه شوند. تولید محتوای ویدئویی یکی از راه های افزایش این نسبت می باشد که تاثیر به سزایی در سئو سایت دارد. مطمئنا شما نمیخواهید بعد از تلاش زیادی که برای افزایش بازدید کنندگان انجام داده اید، آنها را از دست دهید. بنابر این همین حالا شروع به ارتقای محتوای سایت بکنید.

بازگشت سرمایه به واسطه محتوای ویدئویی بسیار بالاست. زیرا شما محتوا و سرویس خود را در شکلی که مطلوب کاربران است ارائه می دهید. احتمال افزایش نسبت مشتریان و بازگشت آنها در آینده، در این حالت بسیار بیشتر می باشد. افزایش این نسبت باعث افزایش ترافیک و افزایش ترافیک باعث افزایش این نسبت می شود. سرمایه گذاری بر روی ویدئو به معنی سرمایه گذاری بر روی همان چیزیست که کاربران به دنبال آن هستند.

در صدر بودن اولویت محتوا

استفاده از ویدئو در محتوا باعث افزایش رضایمتندی مشتریان از سایت شما می گردد و در نتیجه احنمال بازگشت آنها به سایت افزایش می یابد و بدین ترتیب سئو سایت بهبود می یابد. راه های زیادی برا تولید محتوای ویدئویی وجود دارد که در زیر به معرفی بعضی از آنها خواهیم پرداخت:

  • نمایش محصولات
  • بررسی محصولات
  • ویدئو های آموزشی

در حالی که استفاده از کلمات کلیدی و انواع متا تگ ها به شکل نادرست می تواند احتمال پنالتی شدن سایت را بالا ببرد، استفاده از ویدئو در این بین، بسیار منطقی خواهد بود. استفاده از ویدئو در فرمت منطبق با ساختار سایت یکی از راه های جذب مشتری است که موتورهای جستجو نیز آن را می پسندند. هر چقدر که کاربران با محتوای شما بیشتر ارتباط برقرار میکنند، موتورهای جستجو نیز به سایت شما، رتبه بهتری خواهند داد و احتمال اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید بیشتر خواهد شد.

دادن قابلیت اشتراک گذاری به ویدئوها

محتوای سایت بایست دارای آنچنان کیفیتی باشد که کاربران را متراغب به اشتراک کذاری آنها بکند. تحقیقات نشان داده است که بعضی از کاربران بدون دیدن محتوا و صرفا از روی تبلیغات شرکت های بازاریابی، آن را به اشتراک میگذارند و همین دلیلی می باشد بر اینکه کاربران به صورت جدی تری به کیفیت مطالب اهمیت دهند. بنابر این تهیه محتوای ویدئویی با کیفیت از اولویت های استفاده از این نوع محتوا در اینترنت است.

با افزایش کیفیت، کاربران را ترغیب به اشتراک کزاری آن می کنید و این مسئله موجب افزایش ترافیک سایت می گردد. نتیجه مثبت این کار این است که کاربران را، به بازاریابان تبلیغاتی خود تبدیل کرده اید. استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینک نیز بسیار با اهمیت است و باعث افزایش ورودی سایت می گردد.

شناخت مشتریان

قدرت ویدئو در افزایش ترافیک به خاطر جذب بیشتر بازدیدکندگان است. با شناخت کاربران خود و تهیه ویدئو متناسب با خواسته آنها جذابیت سایت را در ذهن آنها بیشتر کنید.

بهینه سازی ویدئو

همانند دیگر محتواها، روش هایی نیز برای بهینه سازی محتوا ویدئویی وجود دارد. این روش ها شامل موارد زیر می شوند.

  • عناوین
  • کلمات کلیدی
  • محتوای صوتی ویدئو
  • کوتاه تر بودن آن

مهمتر از همه اینست که محتوای ویدئو را به بخش خاصی اختصاص ندهید و آن را جزیی از استراتژی کلی خدمات سئو سایت بدانید. شما در حال ساخت یک برند هستید و میزان بازگشت سرمایه شما به همین استراتژی وابسته است.

استفاده از محتوای ویدویی در استراتژی کلی سئو

ویدئو یکی از بهترین ابزارهاست و از آن به طور موثری بایست استفاده گردد و نیاز است که این مسئله با استراتژی کلی سئو هماهنگ باشد. دو چیز در آینده را مطمئنا از همین الان می توان پیش بینی کرد:

  • در سال 2017 محتوای ویدئویی اینترنت را تغییر خواهد داد.
  • در سال 2017 صاحبین وبسیات در حال مباحثه برای تغییر استراتژی سئو خود متناسب با این تغییر رویه خواهند بود.

استفاده بیشتر از ویدئو به معنای افزایش بیشتر بار ترافیکی وبسایت خواهد بود و از همین حالا شما بایست خود را با این تغییرات هماهنگ کنید تا به سئوی سایت لطمه ای وارد نشود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *