وجود بنرهای تبلیغات در صفحه چگونه بر روی سئو تاثیر می گذارد؟

یکی از کاربران وب سایت چنین سوالی را مطرح کرده است:

“آیا بنرهای موجود در سابد بار، پست های مرتبط، دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی و دیگر موارد مشابه به شرطی که موجب اختلال در خواندن محتوا نشوند بر روی رتبه وب سایت در نتایج جستجو تاثیر گذارند؟

آیا گوگل زمان مشاهده چنین بنرهایی آن ها را به عنوان عوامل آزار دهنده بر روی تجربه کاربری شناسایی می کند؟ آیا وب سایت ها بایستی از استفاده از این اجزا حتی در نسخه دسکتاپ سایت نیز خودداری کنند؟

در حالت کلی بهترین سیستم طرح بندی بلاگ چگونه است؟”

در حالت کلی سایدبارها و دیگر انواع تبلیغات بر روی وب سایت تاثیر گذار نیستند. تلاش گوگل متمرکز بر روی جریمه وب سایت هاییست که با تبلیغات آزار دهنده خود حول محتوا، مطالعه آن را برای کاربر بسیار دشوار می کنند. گوگل می داند که وب سایت ها برای زنده ماندن نیاز به درامدزایی از روش های تبلیغاتی دارند. گوگل خود از بزرگترین فراهم کنندگان تبلیغ در دنیاست.

محتوای تبلیغاتی در صفحه

به نظر ما وجود یک یا دو بنر تبلیغاتی در سایدبار محتوای صفحات یا بالای محتوای اصلی اشکالی ایجاد نمی کند. چیزی که ما حس می کنیم آنست که گوگل علاقه مند به وجود تبلیغات فراوان در صفحات نیست. مخصوصا تبلیغ هایی که به حدی برجسته هستند که خواننده محتوای صفحه را با مشکل مواجه می کنند.

ما در چنین مواقعی به کاربران پیشنهاد می کنیم که نهایتا 20 درصد سطح قابل مشاهده صفحه را به تبلیغات اختصاص دهند. البته این دستورالعمل صرفا برای راهنمایی کاربران آماتور بوده و فرمولی برای جریمه نشدن توسط گوگل نیست.

چیزی که گوگل به صورت اعلام نموده اینست که بنرهای تبلیغاتی صفحه نبایست گیج کننده باشند. بهتر است که بخش های تبلیغاتی سایت را با لیبلی از مابقی جدا کرده و تا حد ممکن آن را ساده نگه دارید.

پاپ آپ ها

در این سوال در مورد پاپ آپ ها چیزی مطرح نشد، اما با توجه به اهمیت این مسئله مخصوصا در دستگاه های موبایل، قصد داریم که توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم.

اگر شما با استفاده از پنجره های پاپ آپ دسترسی کاربران به محتوای سایت را محدود کرده باشید، مطمئن با مشکلاتی رو به رو خواهید شد.

اگر پاپ آپ های سایت شما کاربر را مجبور به کلیک بر روی کلیک بر روی گزینه هایی مانند “خیر، من علاقه مند به استفاده از کد تخفیف نیستم” کرده یا اینکه آن ها از آنها خواسته شود که اپ موبایلی سایت را دانلود کنند، احتمالا با مشکلاتی رو به رو خواهید شد. چرا که این دو نوع پاپ از انواعی به شمار می روند که مورد علاقه گوگل نیستند.

در حالت کلی پاپ آپ هایی مانند اشتراک در خبرنامه یا ارائه کوپن های تخفیف مشکلی ایجاد نخواهد کرد، هر چند که موجب کند شدن وب سایت می گردند.

نظر ما اینست که چنین پاپ آپ هایی را درست پس از ورود کاربر به وب سایت به آن ها نشان ندهید. پیشنهاد می کنیم که نمایش پاپ آپ های مجاز را به پس از اسکرول کاربر به نقطه خاصی از صفحه یا کلیک بر روی لینکی خاص موکول کنید. همچنین این پاپ آپ ها بایست به گونه ای طراحی شوند که به راحتی قابل بستن باشند و کل محتوای صفحه را نپوشانند.

محتوای تکمیلی

در نهایت این کاربر به مسئله پست های مرتبط در سایدبار اشاره داشتند. اگر محتوای سایدبار به محتوای صفحه مربوط بوده و صرفا یک لینک رندوم به سایر صفحات نباشد، تحت نام محتوای تکمیلی شناخته شده و در حالت کلی چیز خوبیست.

راهنمای ارزیابی کیفیت محتوای گوگل اشاره کرده است که وب سایت های با محتوای تکمیلی بهتر، وب سایت های ارزشمندتری ارزیابی می شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *